Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 2535 ggr
[Aquelegia]
3/31/12, 5:13 PM

Vad fort man glömmer

Hade ungefär 2,5 dagar förra veckan då jag kunde ha tejp som jag mådde nästintill fantastiskt, höften bråkade men annars så var ryggen bättre än någonsin.

Nu efter några dagar utan är ALLT fel på kroppen igen. Allt gör ont, svider ömmar och döm till min förvåning när sjukgymnasten sa att nu var det dags att knäcka till igen och jag plötsligt insåg "jaha är det därför jag haft ont igen"

Jag hade "tack vare" dom bra dagarna förra veckan glömt av att känna igen vad för smärtor jag hade. Ignorerade totalt kroppens signaler och förstod mig inte på vad som var "ajont" och det där vanliga ömmande ontet.

Knakade och brakade något fruktansvärt när han knäckte till och efter det bestämde jag mig NEJ till hjälpmedel. Skall jag efter vilodagarna utan hjälpmedel tappa allt vad förståelse för min kropp heter ja då tar jag hellre dagliga ontet än att få börja om från början varje vecka.

Förstår verkligen varför min sjukgymnast tjatad om att själv stärka upp, visst är det skönt under tiden men min kropp blev bara lurad att tro att allt plötsligt var braTungan ute Attan jag som trodde mig kunna övertyga sjukgymnasten om att han hade fel ^^

Annons:
[Tassy]
4/1/12, 12:13 AM
#1

Ush ja, man blir lika chockad varje gång. Kroppen gör ju medvetet allt för att man ska glömma obehagligheter, som värk. Det är otroligt vad fort hjärnan jobbar ibland.

[Aquelegia]
4/1/12, 11:36 AM
#2

#1 Jag vart jätteförvånad nästan lite sur för jag inte lyssnade på sjukgymnasten men jag tycker alltid att vill man så ska man själv testa för det kanske funkar för en. Nu har jag testat nu vet jag. Tejpen hjälpte mig att få tillbaka mitt goda humör i alla fall. Så en kick för orken!

Läser på om alternativmedicin nu mest kryddörter som kroppen känner igen och kan använda som stärkande inifrån. Vet inte hur pass lagligt det är att sprida information om sådant så vill inte skriva mycket om det men det är fascinerande vad för saker som finns framför ögonen på oss som i rätt mängd och rätt användning plötsligt kan lindra.

Upp till toppen
Annons: