Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 5622 ggr
xxl
3/27/12, 4:11 PM

söker efter läkare

hej allesammans

finns det någon som kan rekomendera en läkare som förstår sej på EDS?

jag bor i göteborgs ytterområde, och har inte nån diagnos, men efter vad jag förstår så bör det nog vara EDS som jag har.

var finns det hjälp att få?

det verkar ju som att det är få läkare som vet nåt eller har något intresse av oss med dessa problemen, vore jätte tacksam om någon kunde rekommendera en läkare i eller runt göteborg, jag åker gärna en bra bit ( 10-15 mil) om man kan hitta rätt.

var har ni fått era diagnoser?

tack på förhand

nu gäller det

 

Annons:
hus-musen
3/27/12, 4:15 PM
#1

Ortopedi Väst eller Genetiker Eva Holmber på Sahlgrenska kan diagnostisera EDS. Eller vilken genetiker som helst på sahlgrenska.
http://www.sahlgrenska.se/sv/SU/Sahlgrenska-Universitetssjukhuset/

Qui dormit, non peccat

 


xxl
3/27/12, 8:16 PM
#2

hej hus-musen

tack för svar, är denna Eva Holmbler en behandlande läkare oxå, eller ställer hon bara diagnos?

har du varit hos henne, är hon trevlig?  givetvis är det huvudsaken att hon kan ställa korrekt diagnos, men man har ju varit hos så pass många läkare där man blir ifrågasatt så man e ju glad om det finns nån vänlig oxå ;)

vet du om man måste ha remiss för att få komma dit eller kan man beställa tid själv?

jag sökte på ortopedi väst, fick upp en fotvård ?

nu gäller det

 

[Aquelegia]
3/27/12, 8:35 PM
#3

Kan kolla upp det, vet en tjej som har läkare i gbg men har inte haft personlig kontakt med henne än så inte säkert jag får svar.

xxl
3/27/12, 10:03 PM
#4

#3 jättebussigt, det e ju så svårt nu hur man ska börja, vart man ska vända sej.

jag har stångats med sjukvården förr, har diagnos på fibro , det tog ett antal år, man va ju nästan idiotförklarad av vissa läkare. men nu börjar jag förstå att det e mer än fibro, kanske att fibron e "följdsjukdom " rentutav?

nu gäller det

 

RuiXue
3/27/12, 10:18 PM
#5

Klinisk Genetik på Sahlgrenska utreder inte EDS såvitt jag hört. Det är tydligen reumatologer eller hudläkare som ställer diagnosen här. Skall tydligen finnas en bra läkare i Falköping som är smärtläkare och EDS kunnig också.

Jennie


hus-musen
3/27/12, 10:22 PM
#6

#2 Bara diagnos, har inte träffat henne själv, men hon har gott rykte!

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
xxl
3/27/12, 10:26 PM
#7

#5 aha, smärtläkare, en sån borde ju kunna förstå :)

du har möjligtvis inte ett namn ?

sen samma fråga här, behöver man en remiss eller kan man ringa å beställa tid själv?

#6 tack

nu gäller det

 

Chestnut
3/27/12, 10:29 PM
#8

#7 Det är nog smärtkliniken S:t olof som syftas på. Är dock lite osäkert om hurvida dem kommer kunna ta emot nya patienter, eller var det iaf i januari. Ska dit imorgon så vet väl mer efter det…

Frida Ahlfors i göteborg har nämnts en hel del i olika EDS sammanhang. Ska finnas en duktig ortoped på SU också.

Med vänliga hälsningar
Chess

xxl
3/27/12, 11:12 PM
#9

#8 är du gullig å frågar om dom tar emot nya patienter för utredning?

nu gäller det

 

Upp till toppen
Annons: