Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2834 ggr
hus-musen
2012-03-27 15:55

Uppspelt och nervös :)

Är glad och nervig idag, imorgon ska jag till Danderyds smärtklinik och träffa en överläkare! Har remiss och allting klart och massor av tider inbokade med sjukgymnast, kurator, psykolog, arbetsterapeut mm :D

Och imorgon eftermiddag ska jag på en arbetsintervju!
SÅ spännande dag det kommer bli Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
emmajensennn
2012-03-27 15:57
#1

Grattis eller vad man säger ;) ♥

You can't make a rainbow without a little rain

Razzora
2012-03-27 16:06
#2

Grattis!

Tänk så bra allt kan gå när man har en läkare som lyssnar =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

hus-musen
2012-03-27 16:12
#3

Haha tack Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
2012-03-27 18:54
#4

Ja det är grymt skönt med någon som tar mig på allvar! Så glad :D

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2012-03-27 20:02
#5

härligt och spännande! Glad

hus-musen
2012-03-27 20:04
#6

Ja de är överläkare jag ska träffa imorgon, och under v 17 så ska jag träffa alla andra :D
Håller på och fyller i en 29 (!) sidors undersökning om min hälsa nu, så den är klar inför imorgon.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
hus-musen
2012-03-28 17:44
#7

Så nu har jag sprungit runt halva stan och tagit en prommis med vovven så nu är jag tillåten att sova i soffan resten av veckan ^^ Känner mig överkörd av en ångvält men på ett bra sätt.

Läkarbesöket gick över förväntan, har ju en vana att bli hypernervös, har ju aldrig varit särskilt bra på att slappna av eller sitta still annars heller.
Men fick en grundlig genomgång, och katastrofområden hittade. Och en del dumheter jag lagt mig till som jag är medveten om Skäms
Dessa ska såklart jobbas med omgående, får ju skämmas!
Ska bli spännade att träffa resten och få vidare utvärderingar :)

Ang jobbet så håller jag tummarna, de verkar positiva iaf! Får veta i början på nästa vecka om de kan tänka sig att anställa mig, så det blir en lång nervös helg.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-03-29 20:53
#8

Vad roligt att det har tagit en rejäl schvung i positiv riktningSkrattande
Hur går genomgången till?
Minns senaste genomgången en läkare gjorde innan hypermobilitet ens kom på tal och fy så satans ont jag hade efteråt. Han böjde och bände på mig som en skurtrasa.

Nyfikna jag undrar ju vad det kan tänkas vara för yrke du skall jobba med?

hus-musen
2012-03-29 22:54
#9

Jag har sökt till en smärtklinik för att få en genomgång av allt och hjälp helt enkelt, så det är väl inte som hos en vanlig läkare :)

Först det "vanliga" sjukdomshistoria, kontroll av hur jag mår, hur jag upplever saker och ting, vad jag har lätt för kontra svårt för.
Sen kroppen, leder, muskler, snedställningar, symmetri osv. Har vidrigt ont i höfterna idag, de protesterade och knakade rätt bra när jag var där.
Han påpekade att jag har ank-gång och det kommer från höfterna.
Fick lite allmänna tips och råd där oxå av överläkaren.

Sen ska jag till en sjukgymnast, arbetsterapeut, psykolog, kurator, sjuksköterska och sedan tillbaka till överläkaren jag var hos för sammanfattning hur vi ska lägga upp saker och ting och hur de kan hjälpa mig på bästa sätt. 
Så får väl se vad de kommer fram till när allt är klart, just nu är det bara en väntan.  10 maj ska jag till överläkaren iaf och får då sista utlåtandet.

Det jag har sökt till är som kontorsassistent, så det är administration helt enkelt. På halvtid och ergonomiskt anpassat så jag hoppas innerligt att jag får det jobbet. Pengarna är ju typ slut och jag trivs egentligen inte med att bara gå runt hemma heller. Vill ha egna pengar och göra någon nytta. :)

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-03-29 23:23
#10

Det där med ankgång fick jag reda på från ortopeden faktiskt. Jag som trodde min snea svängande gång med fötterna inåtställda berodde på att jag var plattfot men nejdå. Inte konstigt att inläggen trampas sönder hela tiden för det inte går att korrigera höftfelen med skoinlägg. Slår du ihop knäna när höften gör som mest ont/ har subluxerat? Mina gör det, har fått skavsår på knäna flera gånger för jag haft så ont att jag knappt kunnat gå.

Vad skönt att du verkligen får stöd med allt vad det fysiska och pyskiska kan tänkas ställa till med.

Jobbar på kontor med administration har jag faktiskt funderat på men kan inte sitta länge. Återkom gärna med när (klart du skall få jobbet tänker jag) om hurdet funkar ergonomiskt med mera. Alltid trevligt när man kan tipsa varandra med yrken med mera, för själv kan man ju inte testa sig fram bland alla yrkenTungan ute

hus-musen
2012-03-30 09:25
#11

Japp, slår ihop både knän och fotleder och har gjort ända sen jag var barn. Men ingen brydde sig då och jag hade ju inte så ont så jag klagade väl bara någon gång till mamma och sen glömde det.
Sambon påpekar ofta att jag innan jag blev sjuk "på riktigt" att jag går med knäna mot varandra, väldigt tätt med benen alltså.
Har ibland väldigt snygga blåmärken efter att jag slagit ihop knäna när jag gått. 
Har hänt att jag råkat fälla mig själv oxå när jag slagit i.Tungan ute

Är inte plattfot dock, men kommer nog bli om jag inte börjar gå ordentligt för jag snedställer fötterna onödigt mycket pga höfterna.

Kan inte heller sitta länge, och kan inte stå heller. Så det är en chansning men det borde gå om jag har en bra stol och de är medvetna om att jag måste ställa mig upp och röra på mig lite då och då. Verkade inte vara något hinder, det är ett litet kontor :)
Hojtar när jag vet hur det går!

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: