Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2602 ggr
[Aquelegia]
3/21/12, 3:21 PM

Försäkringsbolaget överraskar oväntat!

Fick en hiskelig mängd räkningar nu till våren.
Ringde upp mitt försäkringsbolag för att kolla så att det verkligen var räkningar jag har bett om och inget merförsäljningsknep, då jag inte kände igen vissa räkningar och förklarade varför jag är så disträ (sjukskrivningen och allt) så säger den trevlig rösten i telefon "men då har du en tusenlapp i månaden att hämta ut för du har via facket en gruppförsäkring. Jag som tyckte det var ovärt att betala försäkringar men gjorde det för "säkerhets skull"
Mitt i allt överflöd av räkningar så får jag alltså välbehövt tillskott på kontot SKÖNT slipper fler räkningar bli liggandes.

Har ni ramlat över extra pengar från försäkring med mera av ren slump?

Glad överraskning såhär en tisdag!  Glad

Annons:
Chestnut
3/23/12, 6:43 AM
#1

Vad skönt för dig! Extra tillskott i kassan är alltid välkommet Skrattande

Jag har fått en slant av försäkringsbolaget och kommer få en slant till framåt höstenn/vintern. Dock inte för att jag har EDS utan det är för skador. Har även skickat in en anmälan till patientförsäkringen och tror nog att jag får pengar därifrån också då det är en såpass stor skada och den orsakades under en operation och ingen vet hur.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
3/23/12, 7:26 PM
#2

#1 Vad bra att dom ger dig ersättning för saker som gått snett men helst hade man ju velat slippa allt förstås! Håller tummar och tår att du får ut pengar från patientförsäkringen!Glad

Får man fråga vad det är för skada som har blivit? Inget du behöver svara på såklart!

Chestnut
3/23/12, 9:02 PM
#3

#2 Av okänd orsak fick jag en hudskada som mäter 14*20 cm över ena höften. Verkar bli ett bestående ärr efter en plågsam läkningsprocess…

Ser minst sagt förjäkligt ut och ingen har kunnat svara på vad som hänt trots hudbiopsier och genomgång av operationsberättelsen. Vi funderade ett tag på om det var diatermiplatta men någon sådan var inte ens inkopplad. Obestämd

Det jag har fått och ska få ersättning för troligen är en fallolycka som resulterade i gipsad handled och ett fult ärr efter en postoperativ infektionshistoria.

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: