Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 2436 ggr
Chestnut
3/17/12, 9:23 AM

Vad har ni för någon bil?

Ni som kör eller ofta blir skjutsade, vad har ni för någon bil? Trivs ni i den?

Får eventuell rullstol plats? Automat eller manuell växellåda? Vad har ni prioriterat när ni köpte bilen?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
3/17/12, 11:50 AM
#1

Har en C43 Amg ;) Automatlåda vilket är skönt i sthlms-trafiken. Avskyr manuella lådor och köer, mina knän, rygg, och fötter dör.

Eller ja, det är sambons bil, men jag lånar den vid behov.
Tänkte väl inte särskilt mycket när han köpte den, mer än en bil med lite fart i och en som passar in med sambons jobb.
Rollstol får kanske plats i bakluckan, har aldrig försökt packa in någon. Är den helt ihopfällbar så går det säkert.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
3/17/12, 11:52 AM
#2

Jag har ingen bil, det är alldeles för dyrt.

[Aquelegia]
3/17/12, 3:03 PM
#3

Skall försöka ta körkort innan sommaren och då vill jag ha en golf, har övningskört i en sådan och sambon brukar låna svärfars golf. Liten behändig, lättmanövrerad och bra storlek att köra i stan med.
Det jag tänker på när vi funderar på bil är att det skall få plats mindre saker såsom marsvinbur, mindre höbal, storhandla och även barn i framtiden ^^
Jag har ingen rullstol men det skulle absolut få plats en hopfällbar i en sådan.  
Har hittils funkat bra att köra på guppiga/gropiga grusvägar på landet.
Den skall självklart även kunna dra en hästvagn när tiden kommer och jag skall skaffa häst Glad

oskartoller
3/17/12, 4:34 PM
#4

Jag har en Skoda Yeti. En SUV, så skönt att den är högre och man sitter som en prinsessa i den. Valde till comfortstolar i den.

Hopfällbar rullis får nog plats i bakluckan.

[Aquelegia]
3/17/12, 4:41 PM
#5

#4 Oj, det var en grej jag faktiskt missade att tänka på. Att skaffa en bil som har bekväma stolar. Får nämligen domningar i armarna när jag kör om stolarna är för hårda och utan värme. Comfortstolar vad innebär det jämfört med "vanliga"

oskartoller
3/17/12, 4:47 PM
#6

Comfortstolar är en lite lyxigare variant av standardstolarna. Jag domnar ingenting i denna bil.

För bra många år sen hade vi en renault megane och när man hade kört in till stan (12km) så kunde jag knappt ta mig ur bilen.

Annons:
[Aquelegia]
3/17/12, 4:55 PM
#7

#6 Man känner sig ju som en smärre trafikfara när man inte kan bestämma hur kroppen skall reagera under körningen. Därför jag tog paus i övningskörningen tills jag blev lite bättre. Längtar så tills vi har bilSkrattande Då kan jag storhandla istället för småhandla och slippa bära hem grejerna^^

Chestnut
3/17/12, 5:00 PM
#8

#3 Kul att du nämner golf, vi fick hem vår nya bil idag som råkar vara just en golf Flört

Tidigare en Clio men den ville syrran köpa loss och golfen verkar mycket bekvämare. Har visserligen bara suttit i den som hastigast nu men den verkar skön. Gott om benutrymme och något större bagage. Få in min rullstol i clion var nästintill omöjligt…

Kör inte själv (inget körkort) dock.

Med vänliga hälsningar
Chess

Mona22
3/24/12, 9:05 PM
#9

Har en Saab 900-91a.. Rymlig som bara den. Andra bilen är en saab 900-94.. Långfärds bil, sitter som en drottning i den. Sedan har vi en Olds Cutlass 71. Trevlig att köra men sitter inte särskilt bra i den. Saabarna är manuella, men oldsen automat..

[Aquelegia]
3/24/12, 9:16 PM
#10

#8 Sicken tur då jag inte dissade golfarTungan ute Har du hunnit åka i den nått än? Tänkte hur det kändes jämfört med eran förra bil?

#9 Saab är ganska trevliga med ja, är dom inte ganska bränslesnåla om jag inte är helt ute och cyklar?

Åkte i mina svärföräldrars bil idag igen, händer ganska sällan jag åker i volvon, men den måste jag faktiskt medge är mycket behaglig att vara passagerare i. Den är mjuk i körning, dock för mig som bilförare vill jag ha en bil som är lite "hårdare" i körningen. Känner lättare av hur bilen beter sig då.

Angående manuell och automat skulle jag välja en bil med både och för längre sträckor manuell men för stadskörning automat. Får tuppjuck på allt växlanda då det finns sjutusen1 korsningar och 5miljoner rondeller i skövde XD

Chestnut
3/25/12, 8:40 AM
#11

#10 Jag är kär i golfen Kyss Åker som en prinsessa jämfört mot clion!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
3/25/12, 10:56 AM
#12

#11 Ännu ett skäl att flörta med sambon om en golf alltså. Han är i och för sig van att köra golf så hoppas det inte blir några problem i sommar ^^

hus-musen
3/25/12, 11:00 AM
#13

Usch golf?? Tänk vad olik smak man kan ha! 
Avskyr golfar, eller ha VW överlag.. Men just nyare golf är ju så plastiga, obekväma och jag sitter som en kratta i dem.
Mammas gammelgolf funkar men det är en -88 oxå har jag för mig. Rymlig och gott om plats.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
RuiXue
3/27/12, 3:19 PM
#14

Har ingen egen bil, det är för dyrt plus totalt onödigt för mig eftersom jag bor bara ett par hus bort från mina föräldrar så jag lånar deras bil när jag behöver. Volvo 940 är det, manuell låda och minst sagt gott om plats! Skulle nog få plats mer än en rullstol i bagaget till och medTungan ute En lär nog inte vara något problem i alla fall, om och när jag får en…

Jennie


Upp till toppen
Annons: