Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3847 ggr
[Aquelegia]
2012-03-16 14:16

Tycka synd om sig själv

Tycker du att det är okej att ibland tycka synd om sig själv?

Har velat i detta mycket för söker mycket uppmärksamhet utav min sambo och är väldigt lättirriterad när jag har ont.

Igår så kom min sambo på mig med att ligga i soffan och stirra mitt ute i ingenstans trots att både datorn och tvn var på var jag helt borta. När han frågade vad jag gjorde ryckte jag till och började småtjura.
Mitt i några tårar som kom helt "oförklarligt" så börjar jag gapskratta och sa "jag ligger och tycker synd om mig själv för jag hatar när andra gör det" XD

Det var så himla mysigt att känna att man brydde sig så mycket om sig själv en liten stund att man faktiskt kunde med att medge "vad jag önskar bort allt ont"

En timme senare var jag som nyfödd med förnyad energi och jag log hela kvällen.

Annons:
Gronstedt
2012-03-16 14:19
#1

Att tycka synd om sig själv är mycket, mycket välgörande, om man kombinerar det med lite självdistans och humor Flört.

hus-musen
2012-03-16 14:23
#2

Lite självömkan har ingen dött av, bara man kan släppa det och gå vidare sen ;)
Är ju rätt mänskligt att sura ner sig och tycka livet är piss ibland,inget konstigt med det.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-03-16 14:32
#3

#1 och #2 Vad söta ni är! Självdistans har jag i stora lass och kunde ju inte hålla mig för skratt när jag mitt i tårarna insåg vad lustig situationen var.

Vill inte vara en börda för omgivningen och "gnälla" konstant så att tycka synd om sig själv insåg jag faktiskt är tillåtet för det var så otroligt välgörande. Ingen kan förstå en så bra som man själv. Man behöver inte ursäkta sig för sitt humör för sig själv, inte försöka förklara. Det är toppen ju. Sambon slapp höra vad ont jag hade hela dagen efter min "tycka synd timme" så alla var nöjdaTungan ute

hus-musen
2012-03-16 14:41
#4

Haha jo men det blir ju lite så! Kan säga till min sambo ibland att jag vill vara ifred och sura för mig själv, och sen när jag är färdig så är jag så mycket gladare och roligare att vara medGlad

Qui dormit, non peccat

 


rogart-63
2012-03-16 17:07
#5

Tycker synd om mig själv när saker inträffar jag inte kan styra över. Som idag t.e.x .I vanliga fall har jag linser men har även ett par xtra glasögon tyvärr så tappade jag dessa igolvet så skalmen gick av .Detta är ju inget för en frisk människa att fixa men för mig blir det jobbigt .Då tycker jag synd om mig själv och surar .

[Tassy]
2012-03-16 19:13
#6

Jag skriver under på alla kommentarer i tråden!

Annons:
Chestnut
2012-03-17 09:19
#7

Helt okej att sura ner sig ordentligt, ibland. Det är när man ständigt tycker synd om sig själv och låter det gå ut över sitt dagliga liv som man har gått för långt.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-03-17 14:54
#8

Trodde faktiskt att tråden skulle bli väldigt dramatisk med att folk missuppfattar "tycka synd om sig själv" som att vi sitter hemma och tycker allt är orättvist hela tiden men icke. Kändes bra att det är mänskligt att känna att något är orättvist ibland utan att verka som en inskränkt egoist!Glad

Blev så förvånad när jag tänkte efter och insåg att jag låg och tyckte synd om mig själv häromdagen. Snacka om att tankarna snurrade "är det egoistiskt, är det barnsligt, är det onormalt, är det fult, omoraliskt" o så vidare ^^

[Aquelegia]
2012-11-08 22:23
#9

Igår tyckte jag så extremt mycket synd om mig, vet ni varför?

Jo, kan ni tänka er jag tyckte inte synd om mig för att jag mådde precis urkasst utan för att jag inte gjorde något på hela dagen förutom precis på morgonen. (okej lite självömkan ingår nog där)
När sambon kom hem så märkte han direkt att något var fel så han kollade oroligt på mig men jag hann stoppa honom innan han frågade och sa direkt "ja, jag mår skit MEN det orkar jag inte bry mig om, det jag bryr mig om är att det känns så sorgligt att jag inte orkar hitta på något med dig idag DET tycker jag är synd"

Han förstod varför jag ibland tycker synd om mig, för livet stannar ju en liten stund när man måste "pausa" i vardagen för att bara sova och tillåta kroppen få jobba med det för tillfället skadade/ömma/onda.

Precis urtråkigt att "pausa" hihi en ny benämning på skoven kanske "pauserna" Tungan ute

Har varit dramaqueen senaste veckan så har lovat mig själv i detta nu att jag får skärpa mig nu. Som #7 Säger att det är okej ibland men när det börjar påverka ens liv och förpestar allt ja då får man backa lite. Jag backar lite nu för jag tycker verkligen att ALLT har varit pest haha

[Tassy]
2012-11-08 22:27
#10

Just nu är det väldans ynk och tycka synd om här!

Har stökat på hela dagen som var ämnad åt VILA. ont som FAN och brände mina favvokakor som jag äntligen kom mig för att göra. GNÄLL! Nu tänker jag tjura över mina sotkakor resten av kvällen Tungan ute

[Aquelegia]
2012-11-08 22:43
#11

#10 Så tycka synd om ämne när man bränner bak eller mat man lagt ner så mycket tid och ork på. Fritt fram att sura och helst snyfta lite samtidigt så det blir sådär härligt tycka synd om läkande för själen hihi

Upp till toppen
Annons: