Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 1961 ggr
[Aquelegia]
2012-03-11 10:14

Överbeskyddande

Har ni någon i eran omgivning som är överbeskyddande på grund av era besvär/begränsningar med mera?

Jag har några söta arbetskamrater som alltid håller ögonen på mig när jag skall lyfta något. Inte på det jobbiga sättet dockGlad Dom frågar dagligen hur jag mår och vad jag vill göra under min arbetsträning. Nästan lite skönt bland all misstro och oförståelse att få "överförståelse"

Annons:
[Lillfjanten]
2012-03-11 10:17
#1

Men det låter ju som det ska, det låter inte överbeskyddande. om jag arbetstränar så förväntar jag mig att den jag jobbar med har koll på vad jag gör.

[Aquelegia]
2012-03-11 10:44
#2

#1 Är bara så ovan att folk bryr sig om hur jag mår efter alla år man fått höra "sluta gnäll, alla andra kan ju varför skulle inte du orka" blev en chock att plötsligt få folk omkring sig som bryr sig och som tar hand om det man inte klarar. Nu när du säger det är det nog som det ska. Men just ovanan gör att det känns överbeskyddandeSkäms Är jag som får lära mig att jag måste ta mer hänsyn till mina begränsningar.

Chestnut
2012-03-11 10:57
#3

Jag har flera anhöriga som är VÄLDIGT överbeskyddande, får knappt gå utanför dörren för dem… "tänk om du ramlar" eller "tänk om knäskålen hoppar ur led".

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-03-11 18:56
#4

Går lite i vågor, men har vänner som är väldigt överbeskyddande. Inte för inte jag numer är känd som Tant haha!
Mamma och sambon är oxå beskyddande :)

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2012-03-12 16:08
#5

Inte överbeskyddande… Bara mer realistisk angående vad jag faktiskt klarar av Oskyldig

Upp till toppen
Annons: