Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2490 ggr
Chestnut
3/7/12, 7:21 PM

OT Ett gott skratt förlänger livet!

Vad har du skrattat åt idag? Dela med er positiva saker eller varför inte ett skämt? Skrattande Jag tror att det är extra viktigt för oss kroniskt sjuka att hitta ljuspunkter i vardagen.

Idag har jag själv skrattat åt när treåringen (häst) ställde sig i paddocken och grimaserade åt mig, hehe borde haft med kameran för hon såg hysteriskt rolig ut!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
3/7/12, 7:43 PM
#1

Idag har det inte varit så mycket som vart roande. Lite småtrevlig dag MEN IGÅR!
Sambon och jag lånade bil och åkte till min bror, väl där kom bror ut och vi gick lite husesyn. Efter ett tag säger bror till mig "visa runt resten så går jag och stänger av kaffet så det inte xploderar" (han kokar på spisen i hederlig kaffekanna)
Efter ett tag kommer han ner, gården ligger i en backe, och vi pysslar lite med båten och i verkstaden. Så säger han "hjälp nu glömde jag av kaffet, gå ni in i huset så kommer jag strax, syrran du vet hur man gör"

När vi kommer upp stänger jag av spisen och drar kaffekannan från plattan för att låta det stå så kaffet sjunker till botten. *nöjd med att tro mig veta hur man gör, som jag lärt mig iaf.
När bror kommer in häller han upp kaffe till oss….men tydligen hade ingen av oss haft i kaffepulver.
Varpå jag utbrister "HAR DU KOKAT VATTEN I EN TIMMA"!!!!!! XD och får ett härligt gapskratt som låg i hela dagen.

Hemma hos mor kokar vi kafet direkt med i kannan då hon har kokkaffe, medans bror tydligen kört bryggkaffe i kaffekannan. Inte konstigt det blir beskt då.

Bror visste visst inte att det ens fanns kokkaffe. ^^

Minen när bror hällde upp vamrt vatten och jag insåg vi hade kokat vatten i en timme <3

hus-musen
3/7/12, 7:47 PM
#2

Skrattade åt min Minime nu, han är en sån matglad liten klant! Blir så till sig när jag kommer med något gott att han missar hyllplanet och dyker huvudstupa ner i matskålen, kommer upp kladdig men glad och slickar sig runt munnen :)

Qui dormit, non peccat

 


kkarinn
3/8/12, 4:29 PM
#3

Skrikandesjag har mest skrattat åt mig själv för att jag är så töntig.. men det funkar ju det med hohohoh

RuiXue
3/9/12, 1:10 AM
#4

Har skrattat åt svårigheterna för en högerhänt att lära en vänsterhänt att virka mormorsrutor och alla namn som de olika maskorna fick utav vissaSkrattande Har vart tant idag och vart på virk café Flört

Jennie


kkarinn
3/9/12, 9:18 AM
#5

Coolåh mormorsrutor, jag ahr kommit till en halv filt,, tid tar det haha

RuiXue
3/10/12, 3:36 PM
#6

Jag har fått slut på garn, men skulle vara roligt att virka en filtCool

Jennie


Annons:
rogart-63
3/10/12, 11:50 PM
#7

Min fru berättade om några jobbarkomisar som skulle ha fest hemma.Dom hade köpt hem en eller flera baginboxs med SAMMA vin .Men då dom tyckte det skulle vara trevligare att ställa fram flaskor så hade dom tappat upp det i olika vinsortes buteljer .Senare framåt kvällen hade värdparet kommit på dom med att sitta och provsmaka och betygsätta dom "olika" vinerna . Värdparet var snälla så dom avslöjade aldrig hemligheten för sina gäster Skrattande

[Aquelegia]
3/11/12, 10:02 AM
#8

#7 Underbart haha förgyllde min söndag ^^

Chestnut
3/11/12, 10:08 AM
#9

#7 Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
3/13/12, 12:26 AM
#10

#7 hihi Skrattande

Upp till toppen
Annons: