Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2069 ggr
Chestnut
2012-03-04 10:56

Nu är det vår!

Nu är nog baske mig våren här! Skrattande

Tycker att det är sååå skönt nu när det börjar bli varmare. Solbrillorna åker på, hästarna får tunnare täcken och tackorna blir bara tjockare och tjockare. Snart är hela gården full av ulliga bebisar Kyss

Vad har ni för några tankar inför våren? Ut och motionera mer? Få utredningar gjorda i våren innan sommarledigheten? Kanske är själv dags att börja se sig om efter sommarjobb eller boka semesterresa?

Jag har blivit akutopererad under helgen och hoppas att det var sista gången. Redan nästa vecka kommer mycket hända för mig vårdmässigt. Är tunga beslut som ska tas men som förhoppningsvis leder till bättre livskvalité. Får vi ordning på min vårdsituation hoppas jag på att kunna bli av med några hundra gymnasiepoäng, jobba lite extra i sommar och sen må bättre i både kropp och själ. Ägna mera energi åt unghästarna med och gå ner i vikt.

Jag älskar våren för allting kommer upp då. Naturen blir så vacker och inger så mycket hopp Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2012-03-04 13:47
#1

Ja det är riktigt härligt ute nu, solen värmer lite lagom utan att det är för varmt, och växterna börjar spira på nytt. Glad

Denna vår blir lugn för min del, jag ska bara fortsätta att försöka att inte knäcka mig på nytt.

[Aquelegia]
2012-03-04 14:06
#2

Våren tänker använda varenda minut av våren för att samla energi nog att återhämta mig. Trött på att ha ont, trött på att inte känna mig hel, trött på att känna mig nere för en sådan dum sak som att lederna inte funkar rätt.

Jag tänker lära mig att ta kontrollen över allt.
Göra om i lägenheten med. Har massa projekt på gång. Det skall odlas massa  och äntligen ta mitt körkort!

kkarinn
2012-03-04 20:45
#3

Skrattandejaa visst är det härligt med vår!!!!

dock har jag haft en skit helg, ondare än på flera år, varför är det så nycket jobbigare att må dåligt när det är fint väder ute?

RuiXue
2012-03-04 22:04
#4

Våren kommer gå till att få svar angående min kropp. Remiss skall skickas för EDS utredning så snart vårdcentralen här fått mina journaler ifrån Danmark. I övrigt kommer våren innebära mycket allergibesvär och mycket träning för att gå ner i vikt, förhoppningsvis en resa till USA inom en snar framtid eller finbesök från USAKyss

Jennie


[Tassy]
2012-03-05 19:22
#5

Men fy, här talar vi inte om allergier högt, hahaha! Det eländet hade jag förträngt, örrrk! Tungan ute

hus-musen
2012-03-06 09:12
#6

Vår är så skönt! Solsken o värme i lagom mängd :) Jag ska skaffa mig ett fungerande jobb o renovera lägenheten, o sen bara ta det lugnt och mysa!

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Chestnut
2012-03-18 13:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tittade vad jag hittade i gräsmattan… Är +9 grader idag och hörde tranorna för första gången i år med! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-03-18 17:16
#8

Snödroppar <3

Tranor jisses minns när jag var liten och bodde på landet då väckte tranorna oss 5 på morgonen dagligen i någon vecka för att sedan flytta till någon utav de närliggande sjöarna. Det var något med åkrarna vid vårat hus dom älskade.

Hela grannskapet hade påsar under ögonen under dessa tider haha.

Synd att solen inte var framme så jättelänge idag, fast tillräckligt för att känna jublande vårkänslor Glad

[Aquelegia]
2012-03-19 23:07
#9

Såg krokusar idag och påsklijorna är inte långt bort eller nej är det Narcisser som kommer först? Något av det är på väg att blomma om 2-3 veckor i alla fall Skrattande

rogart-63
2012-03-19 23:42
#10

Här var det väldigt konstigt vår väder i morse .Det blåste upp ,åskade och haglade som övergick i snö  som tur var försvann det framåt eftermiddan

[Aquelegia]
2012-03-20 07:33
#11

Så var det här med vaknade i migrän så därför jag hann se spektaklet, galet att folk kunde sova sig igenom ovädret ^^

hus-musen
2012-03-20 08:37
#12

Här snöar det för andra dagen i rad..

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: