Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1605 ggr
rogart-63
2012-03-04 02:05

simmning som skonsamträning?

Någon som ägnar sig åt det? ingen idiot träning i början utan mest för att ha nåt att göra och hoppas det kan hjälpa mig.Kanske kan jag få med mina grabbar så kan vi ha det mysigt en stund

Annons:
Chestnut
2012-03-04 10:56
#1

Jag har väldigt svårt för simning men vet andra som mår bra av det. Är väl bara att testa och se vad som händer? Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-03-04 13:51
#2

Jag mår som i himmelriket i vatten!

Man får passa sig för att ta ut svängarna bara när det är så skönt att sträcka ut i vattnet. Flört

[Aquelegia]
2012-03-04 14:12
#3

Jag har fått nej som svar när jag tagit upp simning. För det första så är bassängerna oftast för kalla så musklerna spänner sig och skaderiskern är stor för mig då. Sedan har vi ju det här med att hamna i ytterlägen. Man riskerar luxatiner med mera. När jag kontroll över lederna och slipper konstanta spänningar i kroppen så kan det nog komma på tal.

Det beror ju alltid på vad ens problemområden är, hur stor risk för skador med mera man har. Det är så individuellt.

RuiXue
2012-03-04 22:00
#4

Jag gillar att simma men upplever ofta att vattnet är för kallt men hade det vart varmare i poolen så skulle jag nog riskera yrselattack i vattnet så det är lite moment 22 där. Får även ont i nacken ibland av att simmaObestämd Skulle nog vilja testa vattengympa i varm pool (på Måndagar efter babysimmet här på "badet" men det är endast på remiss)

Jennie


[Aquelegia]
2012-03-04 22:23
#5

Såg precis nu att du ville göra det mer som en "ha att göra grej" då föreslår jag att du är försiktig med bröstsim (det som kan orsaka besvär med nacken) det blev jag varnad för av min arbetsterapeut.
Simma ryggsim och plaska runt lite funkar men var försiktig så du inte sträcker ut dina lemmar för mycket. Alltid hålla kroppen stabil, men avslappnad. Det jag fått för råd.

Skall absolut börja simma igen när jag får klartecken.

hus-musen
2012-03-05 10:36
#6

Kan inte simma för det gör för ont och vattnet är för kallt. Men sjukgymnasten ska kika på varmvattensbassänger och så och om det är möjligt att jag kanske kan göra lättare sjukgymnastik i vatten.

Men helt klart, kan du simma så gör det! Vatten är ju i regel ett väldigt bra och skonsamt alternativ så länge man inte tar ut sig för mycket.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Tassy]
2012-03-05 21:24
#7

jag har turen att plaska i en varm rehabbassäng med flytväst. Det är super!

Upp till toppen
Annons: