Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 2092 ggr
Chestnut
2/29/12, 8:25 AM

Sällsynta dagen

Idag är det skottdag och även den dag då Sällsynta Diagnoser uppmärksammas!

Tänker ni bidra till detta på något sätt? Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Lillfjanten]
2/29/12, 9:17 AM
#1

bidra hurdå?

[Tassy]
2/29/12, 10:29 AM
#2

Jag har inget planerat för att fira just denna dag, även fast jag kanske borde. Känner bara inte att jag har humöret uppe för det. Det känns så fel att fira något som förstör mitt liv. Rynkar på näsan

Chestnut
2/29/12, 12:17 PM
#3

# 1 Hjälpa till med att uppmärksamma de med sällsynta diagnoser och våra behov. Finns pengarinsamlingar också.

Här på sjukhuset står till exempel folk från sällsynta diagnoser och informerar.

Man behöver ju inte fira men kan tänka lite extra på dem som lever med någon av dessa tusentals diagnoser idag.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Lillfjanten]
2/29/12, 12:21 PM
#4

#3 ok, jag förstod inte frågn, då jag aldrig hört talas om detta. Nej, jag bidrar inte till sällsynta sjukdomar. Vet inte ens vilka som räknas dit..

Chestnut
2/29/12, 1:18 PM
#5

#4 Alla sjukdomar som drabbar färre än 1:5000 om jag inte minns fel.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Lillfjanten]
2/29/12, 1:32 PM
#6

#5  ok. då har jag lärt mig nåt nytt idag! :)

Annons:
kkarinn
2/29/12, 5:34 PM
#7

är EDS verkligen en sällsynt sjukdom? tycler det är massor runt om kring mig som har denTungan ute

Chestnut
2/29/12, 6:18 PM
#8

#7 Finns diskussioner om att lyfta det ur gruppen sällsynta diagnoser alternativt lyfta ur den vanligaste typen.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
3/2/12, 1:09 PM
#9

Oj, det visste inte jag. Missade faktiskt helt skottdagen. Visste bara att kvinnor friar till sina män då men det får allt sambon fixa i framtiden.

Synd jag missade informationen på sjukhuset. Älskar att lära mig om nya saker.
Vi får kolla upp om det går att fixa något om HMS/Eds till nästa år kanske ?

Upp till toppen
Annons: