Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2231 ggr
[Aquelegia]
2012-02-27 20:29

Akupunktur

Min sjukgymnast utför akupunktur men har inte frågat honom om jag skulle vara en kandidat för detta.
Skulle vara så skönt att få underlätta smärtorna i alla fall någon dag.

Har du testat akupunktur?
Eller någon liknande "alternativ" form av smärtlindring?
Hörde om att bada i ett högkoncentrerat saltbad i mörker skall vara toppen för smärtlindring.
Testade taktil massage för några år sedan och det var inte dåligt! Däremot kanske lite för dyrt för att jag skall betala för sådan behandling.

Annons:
rogart-63
2012-02-27 21:55
#1

Har testat akupunktur vid ett par tillfällen .Första gången trodde jag inte på det eller kände nåt särskilt  . En annan gång kände jag verkligen av en effekt .Kanske kan det ha berott på den som satte nålarna.Sjukgymnasten som satte dom sista gången visste verkligen vad hon gjorde Tex satte hon en nål i tumgreppet och man kunde känna genast att det blev lite bedövat och  en viss smärtlindring om än ganska kortvarig . Kanske måste man gå mer  regelbundet . Att flytta i ett högkoncenterat saltbad kallas väl för floating och anses väldigt avslappnande .

[Aquelegia]
2012-02-27 22:03
#2

#1 Misstänkte att det var kortvarigt men underlättade det för dig om inte fysiskt så psykiskt för dig något ? Tänkte om det kunde hjälpa att slappna av och sedan underlätta för att klara av när smärtan sedan är där igen. Man kanske kan det det lite mer "med ro"
Ja, precis floating! Jag gillar verkligen inte tanken på att vara instängd i så liten grej men jag gör verkligen vad som krävs för att slippa ont en stund^^

rogart-63
2012-02-28 10:34
#3

Viss psykiskt effekt finns nog .Eftersom jag inte kände nåt första gången var jag väldigt skeptisk nu sist .Men ändå kände jag av det . Jag fick ett antal nålar b.l.a i flintenFoten i munnen. i öronen och i tumgreppet .om man går regelbundet kanske det kan ha en bättre  effekt .

[Lillfjanten]
2012-02-28 10:38
#4

har provat akupunktur, men fick mer ont. hade nålar bl.a.. i tumgrepp, armbåge och axel, tårarna rann på mig när hon snurrade på dem.. jag provade några gånger, men sen gav vi upp. man ska väl gå några gånger tror jag för att få effekt, inte bara en gång.

[Aquelegia]
2012-02-28 10:54
#5

Tror jag får diskutera detta med sjukgymnasten för jag är ju olika med sikmattan olika dagar, igår fick jag jätteont av den igår och förrgår var den helt underbar.

Razzora
2012-02-28 11:55
#6

Testade akupunktur för några år sedan för mina knän skull, kan ju säga att första gången kände jag inget speciellt. Men efter sessionen så vart jag helt slut, tror att jag sov resten av dagen.

Gick till sjukgymnasten för akupunktur mellan 1-2 gånger i veckan. I början verkade det fungera och jag kände mig lycklig för att jag hade några dagar som jag nästan var helt smärtfri. Efter några veckor börjar dock effekten att avta rejält. Tror att efter 3 veckor så hade det ingen verkan alls.

Men sen behöver det ju inte vara så för alla. Man kan ju alltid hoppas att det hjälper för någon. För som sagt det fungerade för mig i början och det var verkligen helt underbart. Så om du har chancen så testa det. Det är helt klart värt det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Tassy]
2012-03-02 10:58
#7

Jag har ingen erfarenhet av akupunktur, men om jag får chansen att testa så provar jag nog.

[Aquelegia]
2012-03-02 14:17
#8

Glömde fråga om akupunktur idag igenObestämd Tror att varför man blir så trött efter akupunktur kan ha att göra med den ökade blodtillförseln till musklerna som ju ändå jobbar sjutton av sig. Då får dom ju jobba ännu hårdare.

RuiXue
2012-03-04 22:15
#9

Testade akupunktur när min rygg hade jäklats med mig av och till i 2.5 år ungefär. 2006 small det till när jag skulle dra upp byxorna lite innan jag reste mig från toaletten, då fick jag akupunktur ett par dagar senare och blev bättre och har heller inte haft så hemskt mycket problem med ryggskott sedan dess. Mellan Augusti 2003 och Februari 2006 så kunde det smälla till i ryggen och jag fick ryggskott bara av att ta upp en tom påse från golvet.

Så, på mig hjälpte det helt klart!

Jennie


Mona22
2012-03-06 21:04
#10

Har provat flera ggr. provade i ryggen, funkade första gångerna men sedan gjorde det inte det. har provat i käken för att försöka få ordning på min inflammation men det hjälpte inte ett dugg, det blev bara värre.

För vissa funkar det hur bra som helst så det är ju värt att prova.

Upp till toppen
Annons: