Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2398 ggr
rogart-63
2/27/12, 5:22 PM

Tumortos

Jag letar efter några bra tum och handledsortoser .Har beställt hem men när jag får dom är dom antingen för hårda eller  så klämmer dom ihop handen nånstans .Tänkte att jag främst skulle ha dom på natten då jag ofta ligger med handlederna i nån konstigt läge så jag har extra ont . Sen kanske ge lite stöd när jag skriver på Datorn m.m .Kanske nåt mjukare matrial som ger lite stöd .Vad använder ni?

Annons:
[Lillfjanten]
2/27/12, 6:07 PM
#1

har fått ortoser från terapeuter på handkirurgen, kanske du kan få en remiss dit?

[Aquelegia]
2/27/12, 6:35 PM
#2

Ortoser kan man även få utav arbetsterapeuter för händerna.
Bäst är att söka sig till sjukvården i alla fall då kan dom hjälpa dig hitta passande/bekväma och framförallt ergonomiskt rätta hjälpmedel. Blir lätt hög kostnad annars.

rogart-63
2/27/12, 7:42 PM
#3

Ibland blir det bara så jobbigt att tjata sig till olika hjälpmedel att man tröttnar .Har fått gå den långa vägen och till slut fått ett par ortoser till mina onda fotleder.Kommer jag nu och gnäller om mina händer får dom väl ett tuppjuck Ibland känns det som man skall bråka sig trött innan nån lyssnar .

[Aquelegia]
2/27/12, 7:50 PM
#4

#3 Känner igen det, frågade lite försiktigt om handledsortoser och till axlarna då jag får ont av att försöka hålla axlarna rätt. Behöver något i lite tyngre sitationer, typ under stressiga timmar på jobbet. Som hjälper mig när jag inte har tid att komma ihåg själv.
Man får jämt höra "bättre du tränar upp det själv"
Börjar bli trött på det då vi ju inte är ute efter genvägar utan endast hjälp för vissa moment.
Jag vill bara ha något som lindrar det värsta när jag inte själv kan hindra. Lite svårt i sömnen att komma ihåg att inte ligga på händerna eller knipa ihop domTungan ute

Det jag tror att vården inte tänker på är att i vissa situationer är det bättre att ha stöd för att förhindra försämring i form av skador, än att kämpa sig igenom utan och sedan gå med ont.

Upp till toppen
Annons: