Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1602 ggr
[Tassy]
2/23/12, 5:01 PM

god kväll 23:e feb

Här sitter jag och hostar i feberfrossa. Jag har åkt på influensa! Förvånad Jag minns inte ens när jag hade det förra gången, det är så många år sedan.

Så irriterande, jag vet exakt när jag blev smittad.. På tunnelbanan så gick det förbi en tant och tokhostade mig rakt i ansiktet, så himla äckligt! Skrikandes Hur svårt kan det vara att vända sig bort eller att hålla för munnen egentligen? Obestämd Riktigt oförskämt.

Hela kroppen sprängvärker, men tack och lov så lindrar citodonet både hostan och värken. Kodein gogo! Tungan ute

Annons:
Chestnut
2/23/12, 6:19 PM
#1

Och här sitter jag på en sjukhusavdelning och är överlycklig över att fått hit datorn Flört

Njurbäckeninflammation är inte det roligaste man kan ha direkt…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2/23/12, 6:46 PM
#2

Sällar mig till sjuklingskaran dock inga inflammationer.
Tassy FY vad äckligt att få det rätt i ansiktet. Fruktansvärt! Skulle blivit mäktigt förbannad på den tanten må jag lova.

Chestnut, hur länge har du legat på sjukan nu? Njurbäckeninflammation låter inte lätt att få bot på Obestämd

Jag har varit liggandes i 3 dagar av värken i bäcken och rygg nu. Kändes lite chockande för mig att gå ut och handla en snabbis med sambon idag och solen sken och det var VÅRFörvånad
Skäms verkligen för jag bara sitter framför tvn men det HJÄLPER INTE att vara ute och gå mot smärtan. Höften och ryggen klarar inte ansträngning när dom är dåliga. Tro mig jag har försökt många gånger, det är bara vila som hjälper annars är det inflammation nästa.

[Tassy]
2/23/12, 6:56 PM
#3

Ja, just att bli hostad i ansiktet retar mig. Jag kan förstå om man behöver ta sig ut bland folk när man är sjuk, kanske är man ensam och behöver få hem mat eller vad som helst. Men just att få det rätt i ansiktet, är man så sjuk att man inte har såpass kontroll på sig själv så ska man nog ligga på sjukhus. Skrikandes

Tyvärr saknar ju många sjukdomsvett, de proppar i sig alvedon och knatar ut, totalt omedvetna om vilka smittohärdar de är. Obestämd Ibland ångrar jag att jag har läst både bakterie och viruslära på högskolan. Örk, jag klarade mig nog bättre utan kunskapen om vad som händer i min kropp nu. Obestämd

Jag blängde dock rätt så surt rätt på henne och sa nåt i stil med att "jaha, där blev jag sjuk. Ush vad äckligt!"

Tyvärr tror jag inte hon förstod mig.

[Aquelegia]
2/23/12, 7:12 PM
#4

Vad skönt att du fick ur dig det mot henne i alla fall även om hon inte förstodTungan ute Nej, jag gillar inte att vara otrevlig mot folk men utsätter någon en för fara, sjukdom med mera i onödan då tycker jag att man får ha rätt att yttra det högt!

Chestnut
2/23/12, 7:16 PM
#5

#2 Blev inlagd idag. Njurbäckeninflammation beror på bakterier så det behandlas med antibiotika.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2/23/12, 9:11 PM
#6

Du var väl i sthlm? Och åkte t-bana, det är världens bakteriehärd kan jag lova.. Jag är som friskast när jag inte åker t-bana alls.

Uscha, krya på er allihop!

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
rogart-63
2/23/12, 9:25 PM
#7

Tänk om alla vore som Japaner! dom tänker på andra när dom är förkylda .Det är därför man ser dom ha munskydd.Omtänksamt

[Tassy]
2/23/12, 9:51 PM
#8

Javisst var det snusktuben under stockholm jag åkte. Blä!

Upp till toppen
Annons: