Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2194 ggr
[Aquelegia]
2/22/12, 1:48 PM

Kan du ha klackskor?

Dessa snygga skor men jag kan icke ha på mig klackar särskilt länge då jag får ont i vrister, knän och höften.
När jag var liten vrickade jag fötterna så extremt så det var mest gympaskor som gällde. Andra skadade jag mig i.

Jag äger 3 par supersnygga klackskor men kan knappt gå en halvtimme i dessa innan lederna ger med sig. Kan ju nämna att skorna "bara" är 3-4 centimeter. Skulle så gärna vilja svischa runt i mina skor oftare men får allt snällt låta dom vara hemma. Finns få tillfällen där jag har möjlighet att vila längre stund emellanåt, men har gärna på mig klackar på middagsbjudningar (vilket inte händer ofta)

Kan du ha klackar och hur höga i så fall?

Annons:
[Tassy]
2/22/12, 2:50 PM
#1

jag kan gå kortare stunder i klack, men det kostar. Aj så dålig jag blir!

Mina högsta är 10cm, mina lägsta är kanske 4cm.

[Aquelegia]
2/22/12, 3:48 PM
#2

#1 Oj imponerande skulle aldrig i livet klara 10cm då är vrickningar ett direkt faktumTungan ute 
Förhoppningsvis, om jag blivit bättre genom att ha skoinlägg kan jag gå i klackskor längre så man kan gå en kortare stund på stan i alla fall. Älskar känslan att trippa fram.

[Tassy]
2/23/12, 9:58 AM
#3

enda anledningen att det funkar är nog just pga höjden, man tänker verkligen på precis varje steg man tar Tungan ute

[Aquelegia]
2/23/12, 4:50 PM
#4

#3 Jaha då förstår jag. Jag är dock totalklant. Missar trappsteg och allt saknas nog några nerver från hjärnan ner till fötterna hihi. Inte så konstigt i och för sig. Jag går ju snett med fötterna så då går det inte att kontrollera dom likabra, balansen är jättedålig så högre höjder gör balansen ännu sämre ^^

[Tassy]
2/23/12, 4:51 PM
#5

Att jag inte har knäckt både fötter och klackar av mig än är ett mirakel ska du veta Cool

[Aquelegia]
2/23/12, 6:41 PM
#6

#5 Ibland får man allt lov att leva lite och utmana ödet ! Skall nog försöka ha klackar när jag är bortbjuden på fredag om det fortsätter vara bar mark!

Annons:
[Tassy]
2/23/12, 6:58 PM
#7

#6 Precis, man lever bara en gång. Så planerar man väl så kan vi också röja runt ibland! Cool Oavsett hur kämpigt det är i perioder, så kommer dimman att lätta någon gång för alla (Nu drömmer jag hejvilt!). Glad

hus-musen
2/23/12, 8:57 PM
#8

Beror på faktiskt, ibland kan en klack på 3-4 cm kan hjälpa mig om jag har ont i höfterna, andra gånger stjälper de mig.

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: