Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2371 ggr
hus-musen
2/21/12, 3:56 PM

Tips på hjälp!

Hej alla, 
Jag skulle vilja ha tips på  läkare i sthlms-trakten som är införstådda med eds och smärtproblematik.
Eller tips om hur jag ska hitta rätt ställe och person! Har googlat men hittar inget specifikt eller så söker jag fel.
Exakt vad ska jag leta efter?
Kommer få hjälp med remiss bara jag vet vart jag vill ;)

Förresten, för er som vill att läkarna ska skriva ut efter en lättförstådd mall så hittade jag denna http://www.ehlers-danlos.se/documents/dokumentarkiv/EDS_Lakarutlatande_2011-10-17.pdf

Vet inte om den finns här redan dock :)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Lillfjanten]
2/21/12, 4:01 PM
#1

har bara en fundering, tyvärr inga svar på dina frågor.. denna mall, vad har den för syfte?

hus-musen
2/21/12, 4:05 PM
#2

Som jag fattade en enkel förklaring där läkaren inte ens behöver veta något om EDS för att kunna fylla i den.

Står så här på edsforums hemsida:

Material riktat till sjukvården

Läkarutlåtande

Ett formulär för läkarutlåtande om hälsotillstånd speciellt utformat för att underlätta för läkare att skriva intyg till patienter med EDS. Formuläret kan fyllas i online av läkaren och skrivas ut direkt. Informera din läkare om att detta formulär finns vilket kan underlätta för läkaren att skriva ett läkarutlåtande som Försäkringskassan eller annan instans kan ta emot.

Qui dormit, non peccat

 


[Lillfjanten]
2/21/12, 4:26 PM
#3

ok, tack.

Chestnut
2/21/12, 6:35 PM
#4

Björn Bragée (googla, han är en väldigt erkänd smärtläkare med erfarenhet av bland annat EDS).

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2/21/12, 10:39 PM
#5

Provar med Björn och ser om han vill ta emot mig! :)

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
2/22/12, 1:13 AM
#6

Nope. Men blev rekommenderad danderyd iaf så provar där :)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Aquelegia]
2/22/12, 1:50 PM
#7

Finns det någon sådan mall för HMS ?
Håller tummarna att danderyd kan erbjuda dig den hjälpen du behöver !

Upp till toppen
Annons: