Annons:
Etikettutbildning-arbete
Läst 2298 ggr
[Aquelegia]
2/21/12, 2:48 PM

God 21/2 Arbetsmyrans glädjedag

God dagens på er alla!

Idag skulle mitt avstämningsmöte ägt rum men icke, såg i sista minuten att jag hade röstbrevlådemeddelande och det var flyttat IGEN! Så nu sker det nästa vecka..kan jag ju hoppas i alla fall. Är nu sjukskriven ännu en vecka.

Fick nog och ringde försäkringskassan och löste allt!
Försäkringskassan gav klartecken för arbetsträning, arbetsterapeut och sjukgymnast har också gett klartecken och läkaren.
Så jag bestämde nu att nästa vecka onsdag är min första dag med arbetsträning KUL Skrattande 
Saknar faktiskt jobbet nu och är så rastlös och utträkad.
Kommer vara fortsatt sjukskriven men som sagt med arbetsträning.
Då får jag möjlighet att ta allt i min egan takt och kan sätta mig ner och vila utan att jobbet blir lidandes då jag går till jobbet "utan ansvar"

Tänk vad fort saker och ting går bara för man själv tar saken i sina händer.
Fick nästan panik när allt bara drog ut på tiden, avstämningsmötet sker nu på tisdag nästa vecka och då skall läkaren äntligen kryaa i rutan för arbetrehabiliterande åtgärder. Jag som inte ens visste att det var det som saknades för att komma vidare.

Har länge velat fram och tillbaka angående jobba, men nu så kom vi fram till att jag kommer ändå inte bli bättre så då är det bara att göra bästa av sitationen, anpassa och få något annat att tänka på än hur tråkigt det är hemma.

Vad har hänt i era liv, hur går det med era tillstånd? Förbättringar/ försämringar, nya upptäckter. Ordet är ert!

Annons:
hus-musen
2/21/12, 4:02 PM
#1

Förstår att du saknar jobbet, börjar oxå känna mig rastlös. Skulle vara trevligt att ha något att göra när jag orkar! 
Spännande med arbetsträning, hoppas det funkar bra för dig!

jag har tagit iaf ett steg framåt! Fick hjälp av mammas läkare och sjukgymnast, surt bara att det är 35 mil från där jag bor. Inte en så hållbar lösning. Men de ska hjälpa mig att hitta kunniga människor i sthlm och hjälpa till med förklaringar och remisser! Så överlyckligt :)

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2/22/12, 10:42 AM
#2

Verkar inte bättre än att jag har åkt på halsfluss för första gången (virus eller bakterier låter jag vara osagt)… Gör nedrigt ont i alla fall och det ihop med urinvägsinfektion som redan orsakat feber är inget vidare. Blev knappt något alls gjort igår Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2/22/12, 12:50 PM
#3

#1 Ja, det var så skönt att allt löste sig på knappa halvtimmen, bara lite pappersarbete kvar. Behöver få ner HMS diagnosen på papper från läkaren med så jag kan ansöka om högkostnadsskydd för jobbet.
Oj vilken otur att du fått så bra hjälp men så långt bortFörvånad Hoppas du fått massa bra tips i alla fall att tänka på hemma som förbättrar din vardag lite mer.

#2 Haft körtelfeber och hört det är snarlikt halsfluss så lider med dig för de gör ONT! Vila dig frisk och tillåt dig vara sjuk ( som att man inte redan gör det dagligen men ändå) krya kramar till dig!

Borde gå till primärvården och boka nya sjukgymnasttider men mår så fantastiskt illa, allt jag äter vill bara komma upp. Tror stressen med allt har orsakat att mina gamla ätstörningar börjat spöka. Gjort upp ett matschema för att inte falla för matdemonerna.
Är ju så extremviktigt att jag får i mig bra med energi jämt under hela dagen så jag ger mina muskler bästa möjliga förutsättningar för att orka med hela dagen.

Upp till toppen
Annons: