Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3841 ggr
[Aquelegia]
2/18/12, 2:11 PM

Hur festar ni?

Sedan skadorna jg fick för ett år sedan har jag inte kunnat dansa utan att vakna mörbultad och ha extremont.
Jag älskar att dansa men får numera sitta snällt och titta på, igår dock vart jag så pigg så jag tog några steg och jisses vad ont jag har idag!

Brukar ni dansa eller är ni lugnare?

Sedan en grej jag älskar hårdrock och medans alla mina kompisar kan headbanga för fullt så gör en liten knyck med nacken att jag får wiplashliknande smärtor i nacken, förstår ju nu att det alltid berott på HMSen,
men har ni liknande problem. Medans era kompisar släpper loss att ni måste tänka er för hur ni rör er och måste tacka nej till till exempel utgång på grund av HMS/eds med mera?

Annons:
hus-musen
2/18/12, 3:02 PM
#1

Jodå visst måste jag tänka mig för hur jag rör mig och hur mycket, och synnerligen om jag tar någon drink oxå. Sprit lindrar smärta för stunden men inte dagen efter.

Beror mycket på hur jag känner mig, ibland dansar jag 2-3 låtar och sen vilar en stund och pratar lite strunt och sen kanske dansar igen.
Köra en helnatts dansande är inget alternativ dock.

Qui dormit, non peccat

 


kkarinn
2/18/12, 3:22 PM
#2

jag älskar också att dansa,och blir himla deppig av att sitta och titta på ensam,,,

blev alltid att jag inte kunde hålla mig och var för vild när jag va där,

så jag har faktist slutat gå till såna krogar.. tyvärr.

hus-musen
2/18/12, 3:26 PM
#3

Kanske ska tillägga att jag går på krogen kanske 3-6 gånger om år, så är ingen partyprinsessa direkt ;)

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2/18/12, 5:21 PM
#4

Går på krogen sällan men när jag gör det kör jag enligt konceptet "there is no tomorrow", iaf på dansgolvet, spriten är det ltie lugnare med Flört

Jag dör knappast av att dansa järnet en kväll och för mig ger det livskvalité att göra sånt ibland. Visst, ibland hoppar något ur led och ibland inträffar andra tråkigheter fysiskt men det är värt det. Jag behöver bara få leva ibland.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2/18/12, 5:25 PM
#5

#4 Precis, man får inte glömma att leva! Visst man betalar för det efteråt, men man behöver glada minnen :)

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2/19/12, 1:42 PM
#6

Jag festar inte. Har aldrig haft intresse för varesig dans eller alkohol. Det blir per automatik att jag inte går ut på krogen eller nåt. Fest för mig innebär att träffa släkten eller vänpar till familjen. Vid såna lägen måste jag bara tänka på att orka sitta tillräckligt länge vid ett bord. Jag är väl lite lillgammal och har alltid varitTungan ute

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
2/19/12, 4:52 PM
#7

Jag har varit allt ifrån supernykterist till ute minst 3 gånger i veckan, sen jag blivit så dålig är jag ute på krogen ca 2 gånger per år då jag helt enkelt inte orkar med att stå upp och dansa så länge.

Men en väninna och jag har som vana att träffas kanske 2 gånger i månaden och då dansa hemma hos mig, har länge funderat på huruvidare "rätt" jag gör i att släppa loss.

Dagen efter ligger jag i soffan och undrar varför jag gjorde så för, när nacken värker, armarna känns ur led, axlarna är superspända och höften i megaprotest. Därför jag undrade lite hur ni gör. Har inte riktigt kommit fram till än hur jag skall förhålla mig till dessa tillfällen. Beror ju lite på dagsformen medTungan ute 
Märker dock att dansa när jag druckit lite går bättre än om jag är påverkad så att alkoholen är "bedövande"

Gillar att ingen dömmer i den här frågan, utan att det finns dom som tar det lugnt för det helt enkelt inte är ens grej och dom som kör så det ryker och däremellan. Glad
Dansa och festa, inte alltid alkoholrelaterat är en stor del av mig. Det sociala i att träffas, spela hög musik och släppa loss är bara så skönt, kan låtsas att allt är som förr innan jag blev så dålig ^^

Razzora
2/23/12, 12:14 PM
#8

Jag har nog aldrig varit en person som gillar att festa, tycker mer att det är en fest om man träffar familjen.

Men att dansa är helt underbart, det gör jag mer eller mindre varje dag, speciellt när ingen ser mig ;)

Grejen med dans att man tränar hela kroppen och gör man inga plötliga rörelser så är det egentligen en ganska trevlig träning.

Men visst det passar ju inte alla. Får väl skylla på mitt latino blod att jag är så förtjust i dans ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

rogart-63
2/24/12, 6:48 PM
#9

Jag äter gelehallonGlad

Upp till toppen
Annons: