Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 3986 ggr
[Lillfjanten]
2012-02-15 10:44

använder du skoinlägg?

varför isåfall? jag måste skaffa ett par, men nu får jag inte komma till ortopedteknik förrän till sommaren kanske och det är trist, då det är mycket dyrare att gå till en privat. var till läkare igår, och då sa hon att jag hade artros i stortån och plattfot så inlägg är nödvändigt. och det känner jag ju absolut. istället för att ge mig kortison i tån, så fick jag order om inlägg, om det inte hjälper sen skulle jag återkomma. har även lite hallux valgus. livet är väl underbart! :)

Annons:
Chestnut
2012-02-15 11:00
#1

Har fått det på grund av plattfot men kan inte påstå att jag är särskilt bra på att använda dem…

Varför tar det så lång tid? Här har dem drop-in! Det är väl tre månaders vårdgaranti som på allt annat?

Med vänliga hälsningar
Chess

[Lillfjanten]
2012-02-15 11:03
#2

#1  har väldiga plattfötter jag med, som lutar inåt.. här är det remisstvång till sjukhusets ortopedtekniska och tydligen är det många som behöver hjälp med både det ena och det andra. tyvärr så har jag varit tvungen att avboka tider tidigare, men så här lång väntetid som det är nu, det har det inte varit förut. men det är väl bara att vänta. som en liten parentes så är jag glad över kortisonsprutan jag fick i axeln i går, så det blir lite mindre smärta iaf :)

[Tassy]
2012-02-15 11:57
#3

jag har det sedan många många år, på grund av komplex problematik som jag inte hinner/orkar förklara nu.

Förvirrad_tjej
2012-02-15 22:02
#4

Ja jag har, och lätt det bästa köpet i mitt liv. Har hög hålfot tillskillnad från många andra som har plattfot, så när jag går utan bra skor + skoinlägg så går jag helt snett och inåt vilket inte är bra för knäna osv. Fick inlägg utgjutet efter mina fötter. Kostade 1000 kronor och dom är jätte hårda och ska hålla några år.

Tidigare blev jag jätte trött och fick jäte ont i fötterna efter att jag gått en stund, inte så bra med tanke på att jag jobbar i vården. Märkte samma dag jag använde dom att jag inte alls var trött i fötterna eller hade ont. har inte alls ont i knäna längre som jag kunde få ibland förut, spec när det var kallt.

Jag fixade det hos min massör som gjorde såna. googla vart du kan göra det i din stad och fixa det så fort som möjligt om du har råd. hur fötterna mår är viktigare än man tror.

lycka till (:

[Lillfjanten]
2012-02-16 04:45
#5

Jodå jag är fullt medveten om hur viktiga fötterna är, men då det bara kostar 400 på sjukan, så villl jag vänta.. Dessutom, hsr jag haft besvär i år, så khan jag vänta några månader till ;) hade jag inte haft utgifter för tandläkare, glasögon, medicin mm så hade jag inte tvekat att söka privat vård. Låter jättebra att du fått hjälp av inläggen! Ska tjata lite på sjukan o säga att de kan ringa mig om de får återbud.

[Aquelegia]
2012-02-16 14:14
#6

Fick remiss till ortopedtekniska så den 27 februari skall jag på provning. Kan knappt vänta tills dess, får ingen kraft i fötterna nu när det är oröjt på vissa gågatorObestämd
Besöket kostar 100:- och ingår i frikortet. Skönt! Vad jag förstod utav pappren jag fick hem i alla fall. Kan ju återkomma när jag varit där.
Hade inlägg som liten men gick sönder för många för att mor skulle ha rådRynkar på näsan

Annons:
[Tassy]
2012-02-16 14:17
#7

Hoppas att du får bra inlägg, har inte allt för bra erfarenhet av OTA Obestämd

[Aquelegia]
2012-02-16 14:57
#8

#7 Bra att komma igång med något i alla fall tänkte testa om det har blivit bättre då jag just nu tyvärr inte har råd med inlägg hos butiken vi var på.

[Tassy]
2012-02-16 19:33
#9

#8 Absolut.

Jag har ingen erfarenhet av skoinläggen de gör på "våran" OTA dock, det kan vara bättre här Glad

rogart-63
2012-02-16 22:58
#10

Har varit på ortopedtekniska i veckan .Dom skall göra mig ett par inneskor  dom kommer kosta mig en 1000:- men jag hoppas att det skall vara värt det .Till mina vanliga skor har jag ett inlägg som jag köpt i en sportaffärr Det är ett sånt man värmer i ugnen typ http://www.adapt-comfort.se/index.php?/Sulor/

[Lillfjanten]
2012-02-17 09:13
#11

Är glad nu, jag fick en återbudstid nästa vecka, passar så bra nu när jag har sån värk i stortå/knölen..

[Aquelegia]
2012-02-18 13:41
#12

#11 Åh vad roligt! Det ger allt utdelning att vara envis Glad

Upp till toppen
Annons: