Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3249 ggr
Förvirrad_tjej
2012-02-11 11:53

Eksem eller vad?

Jag har sedan jag var liten haft som konttror på överarmarna. Min pappa som också har eds (dock inte diagnos) hade detta när han var liten. mina försvann några år men kom tillbaka i samband med att mina leder började bli kassa, och det har inte försvunnit.

fler som har detta? Fattar inte vad det är :S Inte eksem utan som små små finnar. kortison hjälper inte, inte heller någon annan salva,

Annons:
[Tassy]
2012-02-11 11:54
#1

Det är en väldigt vanlig, genetisk hudsjukdom. Jag minns inte det långa konstiga namnet, men det är ofarligt och har inget med våra sjukdomar att göra.

[Tassy]
2012-02-11 11:57
#2

kolla om Keratosis pilaris stämmer in på det du har Glad (jag har det)

Förvirrad_tjej
2012-02-11 12:01
#3

JA där har vi de!! Smart tjej, har också försökt googla det. haha. google is the brain i never got ungefär. :p

Har inte de med edsen att göra? För eksem är ju vanligt bland oss så trodde det hade med de .. Ja mina försvann ju precis som pappas men nu har de kommit tillbaka. dock har det blivit lite bättre igen, sol och bad hjälper ganska mkt som det står. Har dina försvunnit? gött att jag har på armar och inte i ansikte, så ska inte klaga :p

[Tassy]
2012-02-11 12:32
#4

Mitt kommer och går, men det finns alltid där i någon grad. Det blir dock bättre och bättre med åren tror jag.

Det spelar även roll hur klimatet är, hög eller låg luftfuktighet etc.

Upp till toppen
Annons: