Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1835 ggr
Chestnut
2/11/12, 8:28 AM

God morgon lördag 11/2

Hur mår ni idag? Vad händer under helgen? Glad

Jag känner mig nära "överkörd av ett tåg". Hade kateterstrul igår och urologen fick vara väldigt våldsam mot vävnaderna för att kunna byta. Så är väldigt ömt och lite blåslagen över nedre delen av magen. Dessutom förkylning, mens och krångliga tarmar. Obestämd

Idag står på schemat att bara gå hemma och skrota. Ska släppa ut hästarna strax och fixa stallsysslorna lär bli utspritt över hela dagen för att jag ska orka. Kanske mockar nu och fixar fodret och vattnet sen. Orkar jag städa lite är det jättebra. ¨

Hoppas att ni får en bra dag!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2/11/12, 11:28 AM
#1

går som ett U här hemma med krånglig mens som inte vill komma igång..

Var hos arbetsterapeut igår och har en hel del att grubbla på..

Trött och slut efter att ha börjat jobba, även om det bara är 2 dagar i veckan så är det på gränsen till vad jag klarar utav.

Förvirrad_tjej
2/11/12, 11:30 AM
#2

Heeeeeej (:
Bra dag än så  länge för jag vaknade nyss, haha. Sömntuta är jag.
Usch lät inte alls kul, hur ofta måste du byta kad? Kan man tillfriskna från urinretantion eller vad det hette?
Gud vad mysigt att pyssla lite i stallet, fast kanske inte när man känner sig blåslagen. jag slutade rida i våras, för jag kände att det tog för mkt på mig med all mockning och städning plus ridningen. Mockningen är nästan det som var jobbigast för ryggen. Sliter ändå ut min kropp med mitt jobb. Synd är det, för hästar är min passion i livet.
krya på dig!! Och pussa några pållar från mig., ;)

Chestnut
2/11/12, 11:49 AM
#3

#2 Normalt är byte var tredje månad. Senaste två månaderna för mig har det varit 1-4 gånger i veckan. Men innan dess har jag aldrig kunnat gå tre månader heller, snarare max 8-9 veckor.

Urinretention kan vara akut eller kronisk, i mitt fall kronisk. Viss återhämtning kan ske men jag har total retention blandat med total inkontinens som vi misstänker har neurologiska orsaker i kombination med kollagendefekten. Så jag är rätt körd.

Pållarna har blivit pussade i massor, likaså fåren Kyss Inte orkat mocka då jag fick laga staketet idag igen (verkar vara min nya livsuppgift, laga staket…) efter unghästarnas bravader i natt.

Med vänliga hälsningar
Chess

Förvirrad_tjej
2/11/12, 11:57 AM
#4

vilket elände :( eds kan verkligen påverka allt verkar det som! Låter himla jobbigt, kmr det en läkare hem till dig då och bytar åt dig? Varför måste du byta så ofta?
Vad är det för neurologisk sjukdom som orsakar de? :S sorry om jag är frågvis, behöver inte svara om du inte vill ..

Haha ja unghästar är inte att leka med. Vi hade en islänning som bara gick genom jätte höga, starka plankstaket utan några som helst problem. han liksom bara gick igenom. haha. helt sjukt.

Chestnut
2/11/12, 12:07 PM
#5

#4 Nej, utan jag sitter på akutmottagningen varje gång. Kan lätt dra iväg till 6-8 timmar…

Måste byta så ofta för att dem helt enkelt åker ut. Vaknar av att jag har ont mitt i natten och tittar ner, ingen kateter.

De har en ballong som sitter i blåsan för att förhindra detta men mina ballonger töms troligen av högt tryck (min hypotes, läkarna har ingen alls). Och hålls inte hålet på magen öppet får man göra ett nytt på operation. För urinen måste ut.

Vad som är fel i mitt nervsystem vet vi inte utan jag är under utredning. Har flera andra neurologiska symptom i skov.

Unghästarna är nordsvenskar + islännig så ptja… De tar sig igenom allt! Tack och lov river dem oftast bara mellan hagarna så de är sällan ute på vift i byn även om det händer också… Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: