Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1893 ggr
Razzora
2/8/12, 1:53 PM

Är man en klant eller?

Skulle köpa ett par vinterskor igår, har bara haft på mig vanliga gympadojjor eftersom jag glömde mina vinterskor i våran sommarstuga. Klantigt som tusan. Under tiden som jag kollade efter vinterskor så skulle jag vända mig och knak! Ont som tusan i knät, kunde knappt stå på 5 min. Sen kom sambon så han kunde hålla koll på mig när vi gick hemåt. Kom hem tog värktabletter. Hjälpte något (tack och lov för det), sen när vi gjorde iordning maten så skulle jag vända mig om runt 45 grader för att ta ut något ut skåpet, "KNAK" igen! Oturligt nog så verkade fortfarande tabletterna, men när effekten försvann efter ungefär 1 timme, då kom smärtan nästan som en blit från en klar himmel.

Men i alla fall. Tänkte fråga er lite om vilka metoder ni använder när ni har subluxerat knäna. Jag tog mina värktabletter och hade en elektrisk filt som jag hade på mig under natten för att få ner svullnaden. Men det verkar inte ha hjälpt. För idag kunde jag knappt ta ett steg utan att jag kvida som tusan. Höll på att bryta ihop totalt när jag gjorde mig iordning för att sticka till jobbet. Men jag la märke till att jag inte klarade mig att ta mig till tåget för att sedan gå sista biten till jobbet(skulle tror att det är runt 10 min att gå).

Fick ringa in och säga att jag fick jobba hemifrån. Tur att man har förstående jobbarkompisar!

Så vad är era så att säga hemma tips? Jag har en Tens som jag har kört idag men verkar inte hjälpa så mycket heller.

/Razzora

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Chestnut
2/8/12, 1:57 PM
#1

Iväg till doktorn och få knäet undersökt är mitt enda tips! Sen kan det hjälpa med elastisk linda men viktigast är att få det undersökt, särskilt om det inte händer särskilt ofta och du har såpass ont.

Kyla är bättre än värme på akuta ledskador.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2/8/12, 2:22 PM
#2

Jag lindar knäet, kommer inte på något annat. Värktabletter så många jag kan.
Sen värme eller kyla beroende på vad som känns skönast.

Qui dormit, non peccat

 


Razzora
2/8/12, 3:32 PM
#3

Jag har varit iväg till doktorn dom andra gångerna som detta har hänt. Det enda som händer att de vill att jag ska hem och vila. Inga värktabletter eller något sånt. Dessutom så har jag inte hittat någon vettig vårdcentral/läkare för tillfället som lyssnar på mig när jag berättar om mina problem.

Brukar ha ont i knäna i stort sätt varje dag då ena stunden har jag ont i vänster knä till att det "hoppar" till höger knä efter en stund.

Men jag ska se om det inte blir bättre tills imorgon att få en läkartid. Kan inte ha kyla tyvärr just nu då det nästan känns som det är någon i knät och börjar "gräva"  i den så fort det blir lite kallt. Håller mig till värme för tillfället.

Tack annars för era tips =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Aquelegia]
2/8/12, 4:30 PM
#4

Ajajaj, jag säger då som jag lärt mig att inte röra kroppen förän man tänkt ut hur man skall röra sig utan att riskera skada, alltså vrid inte kroppen först utan benen först så du har koll på dom där bångstyriga sakerna.
Mitt knä hände liknande under cykling och enda jag kan göra är att vara liggandes, masserar mitt knä och håller det varmt Skäms Får inte sådana luxationer i knäet som ni så det svullnar, kan inte tänka mig smärtan för redan mitt lilla gör mig ju liggandesFörvånad

Razzora
2/8/12, 5:21 PM
#5

#4 Jag brukar vanligvis vara väldigt aktsam om hur jag rör mig och så. Men det var väl ett ögongblick då jag var för trött och var helt enkelt inte tillräckligt aktsam som jag brukade vara.

Brukar klara av cykling ganska bra. För några år sedan så cyklade jag 3 mil om dagen hela sommaren (när jag var som snabbast tog det mig mellan 15-20 min enkelresa på 1,5 mil). Gisses vilka vad muskler man hade då. Hade fortfarande ont i knäna men muskler hade jag iallafall ;)

Oftast så brukar jag inte svullna upp men när det gäller knäna är jag väldigt känslig. Har haft ont i knäna sedan jag började gå som 1 åring…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: