Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 2598 ggr
[Lillfjanten]
2/5/12, 4:34 PM

hallux valgus?

någon här som har det? kanske t.o.m. opererad för det? jag har det på vänster fot, men jag väntar på tid för utprovning av skoinlägg så jag hoppas det blir bättre då..

Annons:
Chestnut
2/6/12, 9:21 AM
#1

Hoppas skoinläggen hjälper!

Har ingen egen erfarenhet av det men kan tänka mig att det är väldigt smärtsamt. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2/7/12, 8:47 AM
#2

Har det inte själv, men en kompis och hennes lillebror bla har det. De har fått hjälp genom operation.

Qui dormit, non peccat

 


Gronstedt
2/8/12, 2:01 PM
#3

Jag har, men har aldrig haft ont av det, möjligen för att jag haft en svamp mellan tårna praktiskt taget sedan jag såg att tån var sned för snart 2 år sedan.

[Lillfjanten]
2/8/12, 2:11 PM
#4

läste nyss att det även finns något som heter hallux rigidus, det stämmer väldigt bra på mig..

Razzora
2/8/12, 4:01 PM
#5

Har du varit hos en ortoped? Du har ju specialskor även som kanske kan hjälpa till lite mer. Även om skoinlägg nog kan hjälpa en hel del. Har aldrig sett detta fenomen eller vad man ska kalla det för. Googlade lite och tycker att det ser ganska smärtsamt ut.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lillfjanten]
2/8/12, 4:25 PM
#6

nej, jag har inte varit där, men haft kontakt med dem idag, så jag ska boka en snabbtid hos läkare för att ev få en remiss. får jag inte det av vc, får jag väl gå till en privatläkare för 500 kr.. det gör ont, stortå leden värker och svullnar. det räcker att springa runt här hemma för att det ska göra ont, har jag skor på mig, så räcker det att gå till bilen fram och tillbaka typ. har bra gympaskor på mig på jobbet, de avlastar, så där går det ok än så länge. men jag har svårt att hitta skor..

Annons:
Upp till toppen
Annons: