Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2948 ggr
[Lillfjanten]
2012-01-31 05:04

OT: Alla hjärtans dag

är det något du firar på något vis? eller kanske blir påtänkt? för mig är det (lite tyvärr faktiskt) en dag som alla andra..

Annons:
[Aquelegia]
2012-01-31 12:47
#1

Alla hjärtans dag brukar jag fira med vänner men har jobbat senaste 3 åren. Förra året dock lagade sambon och jag 3 rätters och tog oss tid bara för varandra.
Ganska skönt att bara få vara oss som par.
Men Inget överdrivet romantiskt, presenter ger vi bara varann om vi verkligen behöver något som förra året fick jag min efterlängtade spikmatta Tungan ute
I år ska vi dock fira med vänner igen, jag och en väninnan ska baka en enormt stor chokladtårta och bjuda folk på.
Jag gillar att ha det som en dag för att visa omtanke och kärlek för sin omgivning.
Det kan ju för många vara en ångestfylld dag, en dag man känner sig ensam. Så ska det inte behöva vara.

[Tassy]
2012-01-31 13:13
#2

Då daten fyller år på dagen så blir det att fira honom i stället. Han vill inte ha sin födelsedag förknippad med alla hjärtans dag, och det har jag full förståelse för! Jag skulle ha tyckt samma.

hus-musen
2012-01-31 20:41
#3

Firar inte alla hjärtans dag alls. Var väl mest en rolig grej på högstadiet men nu känns det inte särskilt nödvändig. Kärlek kan jag fira alla dagar om året :)

Qui dormit, non peccat

 


kkarinn
2012-02-01 09:44
#4

jag älskar alla hjärtansdag!!!Skrattande

ska skicka fina sms till alla vänner och baka något till min man :) och köpa tulpaner till mig själv haha

[Lillfjanten]
2012-02-01 10:18
#5

jag måste säga att jag skulle tycka att det var roligare att bli uppskattad då och då i vardagen i stället, men det blir jag ju inte heller :) gillar inte när det ska bli sån köphysteri över vissa dagar/helger.

Fridaybrew
2012-02-02 09:47
#6

Jag och sambon brukar gå ut och äta middag dagen INNAN =) Då får vi oftast resturangen helt för oss själva för de flesta väljer att "spara" resturangbesöket till dagen efter och då är det trångt stojjigt och dålig service.

Man får rena VIP behandlingen dagen innan riktigt trevligt att ha en resturang för sig själv och servitörens fulla uppmärksamhet.

/Fridaybrew

Annons:
[Lillfjanten]
2012-02-02 09:51
#7

#6  smart! :)

kkarinn
2012-02-02 10:14
#8

jag tycker stämnigen är trevligare än vanligt på stan också :)

det behövs en mysig dag i februari mörkret !!

[Aquelegia]
2012-02-02 15:32
#9

Allt det där med hjärtklädda nallebjörnar är inget för migTungan ute Sambon och jag köper rosor till varandra andra dagar istället även om det var något år sedan det ens hände.

Alla hjärtans dag har varit mycket ångestfyllt för mig förr då jag var "den eviga singeln"
Så försöker att se till att alla i min omgivning får lite uppskattning och omtanke extra denna dagen för att den dagen just är ångestfylld för många.

Kan ju berätta för er om min värsta alla hjärtans dag!

Jag var superkär i en kille på gymnasiet.
På Alla hjärtans dag tänkte jag. Får jag en ros så är jag hans men om inte så ska jag sluta vara kär i honom, det leder ändå ingenvart.

Jag fick rosen ( den låg på mitt rum på internatet), men tyckte att något var skumt. Det som stod skrivet lät inte som han och inte hans skrivstil. Visade det för min väninnan som var jättenära vän med honom men hon lovade dyrt och heligt att jodå visst var det från honom. Hon hade själv sett honom köpa rosen.

Skickade sms till honom och tackade och berättade för honom hur förälskad jag hade varit i honom men inte vågat säga det.

Ehhhhhh ja alltså det hela var en kupp från mina "vänners" sida som tydligen tyckte det var skitkul att driva så med mina känslor.
Vänskapen mellan killen och mig totalförstördes, och sen dess hade jag noll tillit till folk. Först i år som jag vågat bli vän med folk omkring mig igen så sviken var jag.

Nu i efterhand kan jag skratta åt det men då kan jag lova var det verkligen inte roligtOskyldig

kkarinn
2012-02-02 19:32
#10

#9 oj vad sjuuuuuuuuuuuukt elakt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Tassy]
2012-02-02 19:35
#11

#9 men nej vad elakt Rynkar på näsan fy!

[Aquelegia]
2012-02-03 01:37
#12

#10 & #11 Japp jag kunde knappt uttala hur fruktansvärt sårande och kränkande det dom hade gjort mot mig var, men sedan dess har jag lärt mig att välja bort sådana vänner.
Och inte vara olyckligt kärTungan ute

Så om någon känner sig ensam denna dagen berätta då gärna hur det kan gå, jag bjuder gärna på ett fniss åt mitt elände för flera år sedan. Alla hjärtans dag kan gå fruktansvärt snett!

Razzora
2012-02-08 15:42
#13

#9 Men det var ju riktigt taskigt gjort av dina så kallade "vänner".

Något liknande eller liknande kanske det inte är hände mig när jag gick i gymnasiet.

En killkompis till mig var tydligen ganska förtjust i mig. Inget jag visste om utan jag såg honom bara som en vän. En utav mina så tjejkompisar hade sagt till honom att han skulle köpa en alla hjärtans dags present till mig för hon VISSTE att jag var förtjust i honom.

Jag förstår inte fram tills idag var det var hon VISSTE egentligen. Var verkligen inte inga andra känslor än kompis känslor för denna killkompis.

När jag fick reda på detta så skällde jag ut min så kallade tjej-kompis i skolan, alla tog avstånd från henne efter det (hon hade tydligen sårat andra också men ingen hade vågat säga något till henne). Tydligen mer eller mindre skrek jag ut min ilska mot henne.

Så jag har också haft problem att lita på folk. Så nu väljer jag också vänner väldigt försiktigt.

Denna alla hjärtans dag kommer nog att firas med lite god mat och möjligvis någon present som jag ännu inte vet vad. Men något hittar jag väl på till sambon =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: