Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2350 ggr
[Lillfjanten]
2012-01-23 10:01

ceratet!

den är min bästa vän höst-vår. jag måste ha såna överallt, i väskan, kökslådan, jackan och på jobbet. blir så himla torr om läpparna, och jag gillar ACO:s cerat bäst, den funkar bra och smakar bra, lypsyl kan jag bara inte med.. använder du cerat och vilken sort?

Annons:
[Tassy]
2012-01-23 12:53
#1

lypsyl är ju vidrigt hemskt! Skrikandes

Jag har inget fast märke till läpparna, men det är alltid allergivänligt och parfymfritt. Oftast blir det nån naturprodukt, typ bivax.

[Lillfjanten]
2012-01-23 13:05
#2

håller med dig om lypsyl.. har testat försvarets hudsalva också, men de där sticken är inget vidare, jag behöver lite mjukare sorter. det är stor skillnad på cerat tycker jag. det är en svag vaniljdoft på det jag använder, annars är det parfymfria grejer som gäller.

RuiXue
2012-01-23 17:33
#3

Min favorit är Dermalog cerat. Är köpt på min tidigare arbetsplats men säljs även på apoteken i Danmark. Är Svensk text på Dermalog produkterna också så de *bör* finnas i Sverige medObestämd Annars Labello Hydrocare, försvarets hudsalva, Locobase Repair eller Elisabeth Arden 8h cream eller cerat. Men jag använder bara cerat när jag verkligen måste för att läpparna är nariga, spruckna eller torra. Inget jag använder regelbundet för då kan man bli beroende och inte klara sig utan istället.

Jennie


[Lillfjanten]
2012-01-23 17:52
#4

kan man bli beroende av cerat? det kan ju även bero på att jag har torr hud för övrigt, och dessutom så har jag fått ärrbildning på underläppen efter ett antal blåsor.. när jag var på cypern en sommar, då var jag inte fin när jag åkte hem, men man lär sig :) jag får lätt fnasiga läppar, och då är jag där och biter mig i läppen, och det blir inte heller bra. men om man kan bli beroende, så är jag hellre det, än beroende av värre saker :) jag känner när det liksom drar i läpparna, och jag blir fnasig. och smörjer jag inte, då kan det bli irriterat, så det är allt bra att ha den där lilla kompisen med sig :)

RuiXue
2012-01-23 19:41
#5

Ja, om man använder cerat för mycket så blir man istället galet uttorkad på läpparna om man använder det mindre sen eller försöker sluta. Läpparna förlorar sin förmåga att själv behålla fukt.

Jennie


[Lillfjanten]
2012-01-23 19:58
#6

Okej ;) jag märker iaf stor skillnad på årstiderna, på sommaren använder jag bara solskydd på läpparna. Men å andra sidan är jag en torris ;)

Annons:
RuiXue
2012-01-23 23:51
#7

Just nu använder jag en kräm från Oriflame eller Locobase repair för jag har en fruktansvärt enerverande spricka på underläppen som bara svider och gör ont, utan att direkt synasSkrikandes Fast när jag sov med Oriflame krämen på inatt så vaknade jag imorse med koagulerat blod över sprickanRynkar på näsan

Jennie


[Lillfjanten]
2012-01-24 01:13
#8

Usch, det låter ont.. Om det är den lilla rosa burken du mensr, så har den aldrig vari så bra som utlovats ;) jo, Anti, det har jag också i beredskap i handväskan man vet aldrig när det där tråkiga pirrandet iläppen uppstår..

RuiXue
2012-01-24 02:00
#9

Jo, det är den lilla rosa burken. Tycker den är väldigt bra och blir snygg glans utav den också. Men den här sprickan biter inget påSkrikandes

Jennie


Chestnut
2012-01-24 17:25
#10

Idomin är underbart på läpparna och den tuben är så lätt att applicera ur (deras lilla som är speciellt för läppar alltså). Senaste tiden har jag kört på en söt liten burk från Prada som doftar papaya. Underbar!

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-01-24 22:19
#11

Använder sällan, får bara utslag och blåsor av dem. Har dock ett rosa lypsyl som faktiskt funkar okej, bara jag använder det försiktigt. Är alltid torr om läpparna :/

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: