Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2092 ggr
plutopellis
1/22/12, 12:58 PM

Ont!

Idag har jag så ont i mina handleder att jag inte vet vart jag ska ta vägen! Gråter Tur det är helg så gubben är hemma och kan bära runt på sonen <3

Annons:
[Tassy]
1/22/12, 2:05 PM
#1

Usha! Värk i handlederna gör ju en totalt handikappad! Rynkar på näsan

RuiXue
1/22/12, 5:59 PM
#2

UschRynkar på näsan Det är ju minst sagt handikappande när handlederna inte villRynkar på näsan

Jennie


Ladydragon
1/22/12, 6:16 PM
#3

Hur gammal är din son?

har du några ortoser till händerna det brukar va riktigt skönt när dom gör ont

håller tummarna för att det blir bättre snart

plutopellis
1/22/12, 7:11 PM
#4

Han är snart 10 månader, ett riktigt litet energiknippe <3 helt underbar! Jo det har jag faktiskt och brukar använda dom, min värk går i perioder men just denna gången verkar de vara tryckkänsliga (brukar ligga på mina handleder när jag sover för att minska smärtan men går inte denna gången) så har inte vågat prova dem. Men vet ju att det kommer gå över och bli bra ett tag igen till nästa gång men idag blev jag tvungen att tycka lite synd om mig själv Tungan ute

[Aquelegia]
1/22/12, 8:39 PM
#5

Hörde en grej igår om min svärmor som fick extrema problem med handlederna när hon var hemma när sambon var baby och det var ett himla lyftande. Hon fick operera karpaltunneln då den hade blivit för trång. Kolla upp det med en läkare!

plutopellis
1/22/12, 8:57 PM
#6

#5, jag har alttid haft problem med handlederna så länge jag kan minnas men precis som du sa nu satt jag och tänkte på innan idag för mitt lillfinger på höger handen har börjat domna ibland och det tyder ju på compartmentsyndrom så tänkte ge det lite tid och blir det inte bättre (en vecka kanske) så ska jag självklart kolla upp detta! Glad

Annons:
Chestnut
1/22/12, 9:22 PM
#7

#6 Jag tror att du menar ulnariskompression, kompartmentsyndrom är något helt annat!

Med vänliga hälsningar
Chess

plutopellis
1/22/12, 9:28 PM
#8

#7, hmm rätt indeed. Jag blev tvungen att googla för har en arbetskamrat som har enligt henne kompartmentsyndrom men det kan det ju inte vara då ju! Haha, fått lite om bakfoten, tack för rätsidan Glad

Ladydragon
1/22/12, 10:22 PM
#9

när man har små barn så blir det ofta mycket lyft och bärande men det går att få ner det lite i alla fall om man tänker efter lite

istället för att bära runt om det är närhet barnet vill ha så sätta sig i soffan eller i sängen och på det viset vara nära utan att fresta på handlederna

kryper din son eller går han redan? gör han inte det så kan man ju prova att ha honom korta stunder i gåstol det brukar barn i den åldern gilla

sen för lite större barn så finns det en bärsele som knäpps runt höfterna och är som en liten stol på ena höften där barnet kan sitta och man behöver bara hålla lite runt barnet och det belastar lite mindre på handlder och även resten av kroppen

att använda vagn så mycket som det går när man är ute istället för att bara runt på barnet

hade själv otroliga besvär med handlederna  när min son va liten och va dessutom helt själv med honom och jag fick komma på en massa olika knep för att underlätta

och självklart tycker jag i alla fall att man får gnälla av sig när allting känns tungt 
själv skulle jag aldrig orka om jag alltid stängde in allting inom mig och låtsades att allting va bra alltid

plutopellis
1/22/12, 11:03 PM
#10

Tack för alla goda råd! Han kryper och går med sån där brio lära gå vagn och är ett väldigt snällt barn som tillbringar stor tid på golvet och går jag runt och pysslar i huset kryper han efter så jag är väldigt bortskämd :)

Upp till toppen
Annons: