Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2836 ggr
[Lillfjanten]
1/18/12, 7:00 PM

OT: inläggens utseende?

lika som att många har svårt för särskrivningar (tror att det ofta blir så när man skriver på mobiler), så har jag svårt för långa långa signaturer.. vad tycker du är retligt? Inte på ett allvarligt sätt nu, utan helt apropå, många smileysar? hemmagjorda såna? många stavfel? grammatiken?

ja, jag har tråkigt, och då kommer jag på såna här tankar *ler* men hoppas att ingen tar illa upp. själv har jag svårt för att göra stycken och detta med stora bokstäver.. men det skyller jag på fingrarna och lathet, för det är jobbigt att trycka skift jämt :)

Annons:
plutopellis
1/18/12, 7:26 PM
#1

Ja särskrivningar är mitt största irritationsobjekt! Haha Glad

[Lillfjanten]
1/18/12, 7:32 PM
#2

det är ett stort problem med mobiler, själv så får jag backa, dra ihop ordet, eller skriva om det, och hoppas att det fastnat i ordlistan till nästa gång. ibland är jag för lat och bara inte orkar pilla på de små tangenterna, så får det bli som det blir. men jag håller med, det kan bli lite mycket av det ibland Flört jo, en sak till.. oxå, åxå osv.. då får jag krupp! fniss..

plutopellis
1/18/12, 7:47 PM
#3

Haha, fast en sak med mobiler som är roligt är när den ändrar alla orden utan att man märker det och sen fattar ingen vad man skriver, hihihi

[Lillfjanten]
1/18/12, 7:53 PM
#4

jaa.. ibland blir jag mörkrädd när jag sett mina inlägg som jag skrivit på mobilen, men det får ni ta! :) är iaf jätteglad idag, jag köpte ny dator för en månad sen, men den var inte rolig att skriva med, bokstäverna hamnade både här och där, så jag fick min nya idag, helt underbart att skriva och allt funkar! mindre redigering = mindre ont i händerna Cool

plutopellis
1/18/12, 7:55 PM
#5

Skönt! Skrattande

[Aquelegia]
1/18/12, 8:57 PM
#6

Jag var bra på stavning förr, vet om att min grammatik och allt är åt pepparn numera.
Vet faktiskt inte vad som hände, mycket sms:ande och chattande har fått mig att slarva och glömma av.
Tycker det är trist, försöker så gott jag kan att komma ihåg tecken i alla fallSkäms

Annons:
[Tassy]
1/18/12, 9:11 PM
#7

Det här med långa signaturer är ett diskussionämne just nu, jag tror det är inne på supportsajten.

[Lillfjanten]
1/18/12, 9:35 PM
#8

#7 jahaja, det har jag missat.. Ska kika in där imorgon när jag sitter vid datorn, nu är det pekfingervalsen på mobilen som gäller och det är urjobbigt att skriva.. ;)

RuiXue
1/19/12, 3:07 PM
#9

Bakåtvända smileysarSkrikandes Ska man nu nödvändigtvis använda sig av hemgjorda som :) så kan man väl göra en :) och inte en (: annars så har vi ju utmärkta smileysar här på iFokus!

Jennie


[Lillfjanten]
1/19/12, 3:34 PM
#10

Ja, iFokus smileysar är ok, men de är lite tråkiga, och ibland är det lite för många i ett inlägg tycker jag. Sen kom jag att tänka på detta med !!! Det blir så skrikigt med ett flertal tecken tilksammans. Eller vad säger ni??? *ler*

RuiXue
1/19/12, 3:53 PM
#11

Man ska ju i möjligaste mån använda sig endast av iFokus smileysar samt ett tecken då det finns flertalet medlemmar som använder sig utav skärmläsare. Att man ibland använder … tycker jag kan vara okej, men ett flertal ? eller ! ser nästan bara ovårdat ut.

Jennie


Ladydragon
1/19/12, 3:57 PM
#12

folk som skriver med stora bokstäver hela inlägget….för mig som chattar en hel del så betyder det att man skriker

även såna som använder mycket fet stor stil och kursiv stil i hela inläggen det är skitsvårt att läsa ju 
sånt tycker jag man ska använda om man vill understryka något visa på att det är viktigt och så vidare

smileysarna håller jag med om men oxå att vissa personer använder så konstigsa smileys att man får googla en halvtimme för att klura ut vad dom är för något

jag gillar iFokus smileysar och tycker gott att dom räcker till

[Lillfjanten]
1/19/12, 4:53 PM
#13

#11 så är det, men det är ju svårt att göra alla till lags. nä, iFokus smileysar är tråkiga om man jämför med andra forums. men det är ju bra att de finns. jag använder mig ofta av .. då jag är lite fundersam av mig och pratar på det sättet med. jag låter liksom orden sjunka in när jag skriver, men det får inte bli för mycket av det. hellre några punkter än dessa smileysar, som jag ofta tolkar är för överdrivna. ett :) är mer ett leende för mig, en Glad blir lite för glatt och tjosan för mig. ibland känner jag mig tvungen att använda dem för att inte texten ska misstolkas. sen egenstavade ord som oxå, lixom osv. de ger mig rysningar :)

Annons:
kkarinn
1/19/12, 7:43 PM
#14

jaa här blir det mycket felför hela mitt databord ärfullt med smulor och ibland måste jag tycka två -tre gånger på en tagent ochmycket ofta som ni ser är mitt mellanslag ovanför en stoor smula :P

[Lillfjanten]
1/19/12, 8:30 PM
#15

#14 man blur ju mörkrädd när man vänder och skakar på tangentbordet, det får plats en massa skräp ;)

Upp till toppen
Annons: