Annons:
Etikettutbildning-arbete
Läst 3054 ggr
kkarinn
2012-01-17 18:19

jobb

usch vad deppigt det är att vara arbetslös och ensam om dagarna :P

så tänkte fråga lite vad ni har haft för arbetsuppgifter och jobb som passat er. Måste ha lite ideer!!!

får ju frågan - Vad vill du jobba med?

frågan borde vara- VAD kan du jobba med. för det jag villjobba med kan jag verkligen inte!!! (trädgårdsmästare vore drömyrket)

så gott folk kom med lite ideer :D

Annons:
[Tassy]
2012-01-17 19:50
#1

min målsättning som FK + mitt team ska hjälpa mig att nå är att utbilda mig till läkarsekreterare. Under tiden blir det rehab + praktik.

maconomen
2012-01-17 21:42
#2

Jag jobbar som läkemedelstekniker och det är väl inte optimalt. En hel del tunga lyft och monotont arbete. Dock sitter jag 40% vid datorn också och har märkt att stillasittande inte heller är optimalt. Svårt att veta vad som fungerar.

Fick jag drömma skulle jag jobba på neonatalavdelning antingen som sjuksköterska el läkare. Eller forska på EDS…

[Tassy]
2012-01-17 23:12
#3

oj, vad är det för tunga lyft som läkemedelstekniker? har ingen insikt alls i den branschen. Tunga materiallyft?

RuiXue
2012-01-18 03:31
#4

Jag var lagerarbetare i nästan 4 år innan jag förlorade jobbet och blev långtidssjukskriven. Nu försöker jag komma på vad jag KAN göra för att bara gå hemma börjar bli gammalt även fast jag ofta känner att jag inte orkar annatObestämd

Innan jag var på lager så var jag inom hemvården och innan dess var jag lantbruksstudentTungan ute Kort sagt så har jag bara gjort absoluta no-no's för en med kassa lederSkrikandes Hade dock inga konstanta problem förens för lite mer än ett årsedan så visste inte att jag var "sjuk" innan dess. Hade bara ont ibland innan, och trodde besvären jag har haft sedan barnsben var normalaObestämd

Jennie


[Aquelegia]
2012-01-18 08:42
#5

Ska börja testa att jobba som cafebiträde, servitris ska jag testa igen om det funkar 1-2 gånger i veckan lättare pass då jag kan klara viss tyngd. Annars ska jag utbilda mig till hösten funderar på något med barn. Ska träffa studievägledare när jag kommit igång med att jobba igen. Är uttråkad här hemma ! 
Skulle vilja jobba med djur me har så många hemma redanTungan ute

kkarinn
2012-01-18 11:48
#6

#5 åh skulle ocksåvilja jobba med djur men är allergisk mot de flesta pälsdjuren!!!:( otur!!

Annons:
hus-musen
2012-01-18 20:46
#7

Jag skulle vilja bli veterinär eller djurvårdare faktiskt, har alltid tyckt om djur.

Har haft en del jobb, lokalvårdare funkar inte, alldeles för tungt. Lastbilsmekaniker och reservdelspersonal funkar inte, för mycket tunga lyft och småpill.
Kundservice, funkar sisådär, klarar inte av att skriva på tangentbord längre stunder och svara telefon funkar inte eftersom jag jämt och ständigt har luftrörsproblem.

Vet inte riktigt vad jag ska jobba med, är oxå arbetslös nu.

Qui dormit, non peccat

 


plutopellis
2012-01-18 21:01
#8

Arbetar som BMA på ett patologlab, blir en del skrivande som inte är så bra för handlederna annars är det ett ganska varierande arbete som fungerar för mig. Så lab även kemlab och mikrobiologen har jag provat och det fungerar. Inte alls många tunga lyft och då kan man be om hjälp de få gångerna.. Lite pill-jobb just på patologen även mikrobiologen men det fungerar för mig Glad

maconomen
2012-01-18 21:41
#9

#3 Jag jobbar som läkemedelstekniner på en fabrik. det är både insattsmaterial, utensilier, maskindelar och färdig produkt som kan va tunga. Jag har fått anpassat så att jag inte utför de tyngsta lyften. Vid en linje lyfter man vissa dagar ca 1200kg på en dag. det gör jag inte längre.

[Tassy]
2012-01-19 12:55
#10

#8 Nu tänker jag bara på nanne grönvalls låt avundsjuk! BMA står högt på min önskelista om jobb Cool

plutopellis
2012-01-19 16:25
#11

Haha, du kan ta det! Var nog inte riktigt vad jag ville med mitt liv men det fungerar och det är ett fast arbete och jag trivs med vissa delar av personalen så ska väl inte klaga :)

Upp till toppen
Annons: