Annons:
Etiketterokänd-diagnosövriga-hypermobila-sjukdomar
Läst 2580 ggr
patronsaint
1/16/12, 2:26 PM

Kyla?

Hej alla!

Har precis hittat hit och börjat alvarligt fundera på om jag inte har en lättare släng av hypermobilitet.

Är överrörlig i höfter och knän samt svanken. Knäskålen går att flytta ett par cm i sidled och vid yoga rörelser känner jag hur höftleden glider ur och i. För detta har jag gått i sjukgymnastik i flera års tid.

Får även grymt ont i rygg och axlar efter  jag sovit. Specielt om jag sover på mage.

Men klarar mig ganska smärt fritt under sommar halvåret :)

Det är så här års det är värt. Kommer knappt upp ur soffan på kvällarna ibland. Och funderade på om det har med kylan att göra? Upplever ni att ni får ondare på vintern?

I want to be like the patronsaint of reality.

Annons:
Chestnut
1/16/12, 3:09 PM
#1

Välkommen hit! Glad

Jag mår i alla fall sämre ju kallare det är och har hört många som upplever samma sak.

Med vänliga hälsningar
Chess

patronsaint
1/16/12, 3:15 PM
#2

Jag har svårt att säga om det är kylan eller om det handlar om att man går i snön. Ska egentligen ha ilägg för knänas skull men har inte haft råd att fixa några..

I want to be like the patronsaint of reality.

hus-musen
1/16/12, 5:58 PM
#3

Japp ju kallare och fuktigare desto sämre. Ren kyla funkar bättre för mig, är det fuktigt så är det katastrof.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
1/16/12, 9:23 PM
#4

Välkommen!

Är väldigt mycket sämre i kyla + hög luftfuktighet Rynkar på näsan

RuiXue
1/16/12, 10:54 PM
#5

Kallt och fuktigt är hemskt. Torr kyla fungerar bättre. Men bäst mår jag när det är varmare!

Jennie


patronsaint
1/16/12, 11:05 PM
#6

Tackar för välkomnandet :) ja precis så upplever jag det med när det är fuktigt väder och kallt som det strular. Kommer inte upp ur soffan ens på kvällen. Känns som man börjar förstå mer och mer nu när jag gluttat runt på trådarna :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Annons:
plutopellis
1/18/12, 5:39 PM
#7

Är också ny, håller med kallt och fuktigt är värre, torr kyla är då bättre men värme är ju bäst.

Upp till toppen
Annons: