Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2512 ggr
[Lillfjanten]
2012-01-15 22:07

DMF

Tittar på svt2 och det handlar om de små vita påsarna som ofta följer med i skokartonger kan innehålla ett gift, dmf man kan få hemska hureaktioner på detta..

Annons:
[Tassy]
2012-01-16 00:09
#1

silicia gel? Eller andra typer av fuktbindare?

[Lillfjanten]
2012-01-16 05:31
#2

Ja det var de vita påsarna som brukar följa lädervaror,.ska kolla detta lite bättre under dagen, men programmet var väldigt informerande vad gällde framställning av läder tyger, ska leta ich se om det går i repris

[Aquelegia]
2012-01-16 13:13
#4

Mamma tvättade alltid våra nya kläder innan vi fick bära dom. Glömde av det när jag flyttade och började köpa mina egna saker. Ska börja med det igen!

hus-musen
2012-01-16 18:00
#5

Man ska ju alltid tvätta kläder och synnerligen underkläder innan man använder dem då det används kemikalier och gifter.
Påsarna har jag reagerat på förr när jag var barn, men inte nu längre. Tar ioförsig inte i dem nu men ändå.

Qui dormit, non peccat

 


[Lillfjanten]
2012-01-16 20:45
#6

jag har reagerat ordentligt på en arbetströja en gång. den var svart, och jag drog på mig den då jag frös (hade just fått den) och tänkte inte vidare på det, då jag hade en t-shirt under.. men vilka utslag jag fick på armen, det blev ca 10*15 cm och brände som eld.. tur att man hade kortisonkräm hemma, men det tog nästan en vecka innan jag blev av med utslagen. det intressanta är att jag fått reaktion på andra svarta plagg, så man kan ju undra vad som finns i färgen..

Annons:
maconomen
2012-01-17 22:10
#7

Jag reagerar nästan alltid på nya kläder. Måste tvätta dem innan jag börjar använda dem. Är oxå väldigt känslig för tvättmedel och det enda som fungerar är VIA..

huden blir varm, röd och börjar klia. Om jag inte då snabbar mig av med plagget som irriterar så börjar det bränna och jag får fula utslag. De där påsarna som följer med skor mm rör jag aldrig.

[Tassy]
2012-01-17 23:10
#8

jag måste alltid tvätta nya kläder, använder bara oparfymerat allergivänligt. Kan inte ens prova kläder snabbt utan att få utslag och svår klåda från topp till tå..

Upp till toppen
Annons: