Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2492 ggr
[Tassy]
1/7/12, 11:49 PM

Ögonproblem

Har på senare tid fått problem med mina ögon, som jag ska kolla upp om det inte vänder och blir bättre snart.

I någon veckas tid har det sakta försämrats, från att ha varit lite "trött" i ögonen till att de nu är torra och gör ont (sticker). Till och från är ögonen röda, ser ut som jag har svår sömnbrist snarare än ögoninflammation. Har haft ögoninflammation flera gånger och detta är helt annorlunda.

I perioder så är ögonvitorna fräsha, det kommer och går under dagen. Men i takt med att det blir sämre så har jag även börjat få suddig syn och blåa ögonvitor. Det var just det sistnämnda som fick mig att hajja till. Det brukar väl vara medfött hos oss om vi har blåa vitor?

Vad händer egentligen med mina ögon? Rynkar på näsan

Annons:
[Lillfjanten]
1/8/12, 9:37 AM
#1

har du provat några ögondroppar från apoteket som smörjer dem om man blir torr i ögonen? jag fick såna efter min ögonoperation, och de var jättebra. sitter man mycket vid datorn ex.vis så blir man torr.

[Tassy]
1/8/12, 11:42 AM
#2

Har funderat på det, ja. Dessvärre har jag inte råd innan löning :/ Men får nog ringa vc i morgon för nu ser jag knappt.

[Lillfjanten]
1/8/12, 11:51 AM
#3

kanske du kan få det utskrivet på recept?

[Tassy]
1/8/12, 12:31 PM
#4

Jag hoppas det.

[Lillfjanten]
1/8/12, 12:37 PM
#5

det hoppas jag också att du får :)

Chestnut
1/8/12, 1:59 PM
#6

Ögonen ska man vara rädd om så jättebra att du kollar upp det imorgon.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Lillfjanten]
1/17/12, 8:35 PM
#7

hur gick det Tassy?

[Tassy]
1/17/12, 10:21 PM
#8

Det talades om en förkylning som satt sig illa och påverkar ögonen, så jag avvaktar. Problemen kvarstår och det har faktiskt brutit fram fler förkylningssymptom, så det kanske stämmer. Glad

Upp till toppen
Annons: