Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2949 ggr
[Lillfjanten]
1/7/12, 12:28 AM

Känsliga händer?

Jag får jätteont i händerna av att försöka skruva upp korken på flaskor och mjölkpaket, måste använda gummilappar, annars får jag inte upp korken. Får röda märken direkt och ibland blåsor.. Är detta något som ni andra känner igen?

Annons:
hus-musen
1/7/12, 12:35 AM
#1

Japp, har jättesvårt med sånt vissa dagar och ger upp. Andra dagar funkar det hyfsat, men blir liksom skinnflådd i händerna.

Qui dormit, non peccat

 


[Lillfjanten]
1/7/12, 12:41 AM
#2

Släta korkar går lite bättre, men räfflade, usch de skär liksom in i händerna känns det som..

[Tassy]
1/7/12, 12:58 AM
#3

japp, känner igen mig helt!

[Lillfjanten]
1/7/12, 8:45 AM
#4

Köpte ny telefon häromdagen, en iphone.. Men det går inte så bra, jag fr ont i händer o fingrar av den, både av att hålla den o när jag skriver, fingrarna värker som attan, skrivhanden då särskilt.. Skulle nig ha haft kvar min gamla plastiga nalle :/

kkarinn
1/7/12, 11:07 AM
#5

japp! jag kan inte sticka för att "få upp maskan såsticker jahg in stickorna i fingret" och får blåa fingrar efter kanske en kvart!

inte normalt!!!:(

[Aquelegia]
1/7/12, 2:29 PM
#6

Dumma korkar ja, min sambo blir alltid irriterad på mig för jag inte får upp lock på burkar (förutom tacosåsburkar dom är toppen! precis lagom storlek för att nypa runt utan att få ont i händerna)

Annons:
[Lillfjanten]
1/7/12, 2:35 PM
#7

När det gäller burklock oavsett storlek så använder jag locköppnare, det är väldigt behändigt! :)

[Aquelegia]
1/7/12, 2:52 PM
#8

#7 Mamma blev alltid arg när jag använde det för hon återanvände burkarna till konservering, med locköppnare förstörda jag vakumet för kommande användningTungan ute Sitter i än idag. Tur det i och för sig då jag också ska börja mjölksyra.

[Lillfjanten]
1/7/12, 3:02 PM
#9

ok, det är dock inget som jag kan förstå att man kan bli arg för.. sedan så kan man ju köpa snygga burkar till konservering, det ser dessutom trevligare ut! :)

[Tassy]
1/7/12, 3:52 PM
#10

#9 Där håller jag med. Finns snygga burkar på ÖoB bland annat som jag har använt. Glad

[Lillfjanten]
1/7/12, 3:54 PM
#11

jag tycker att de är så fina, och sen om man lägger något rutigt tyg ovanpå med gummiband, så är det urtjusigt! förresten, såna kan man ju ha ändå med något gott i.. *gottesugen idag* Flört

RuiXue
1/7/12, 9:19 PM
#12

Känner igen mig helt! Blir också helt röd med skinflådd känsla i händerna av de där eländiga korkarna!

Jennie


[Lillfjanten]
1/7/12, 9:34 PM
#13

Mjölkförpackningarna är nog värst tror jag, och jag vill heller inte köpa de större utan kork för de har jag svårt att hantera.. Varför ändra på nåt som funkade?

Annons:
RuiXue
1/8/12, 2:52 AM
#14

För mig kan det vara ett yoghurt paket eller mjölk eller juice ena gången och en cola flaska en annan gång som totalt förstör mina händer för stunden. Ofta får jag ta till papper eller en handduk imellan men ändå gör det förjäkligt ontRynkar på näsan

Jennie


[Tassy]
1/8/12, 12:35 PM
#15

Jag tar till såna där gula diskhandskar

[Lillfjanten]
1/9/12, 10:09 AM
#16

kylan tar kål på mina händer, de blir svullna och jag får liksom klåda, det hjälper inte med vantar.

Upp till toppen
Annons: