Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2995 ggr
Razzora
2011-12-10 23:17

Handikapps-parkering

Undrar om det är någon som har handikappsparkerings plack eller vad det nu heter.

Eftersom jag har oftast problem med att gå och ibland har jag kryckor till hjälp så skulle det underlätta lite om man slapp gå långt på parkeringar och sånt. Men det skulle var intressant att få reda på om det är någon av er här som har och hur ni ansökte om det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Chestnut
2011-12-10 23:19
#1

Jag funderar på att ansöka men har fåt höra att det är väldigt svårt. Särskilt eftersom jag inte kör själv utan kan bli avsläppt.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-10 23:25
#2

kan du gå mer än 50 meter, så ha inte för stora förhoppningar om att få tillståndet, har precis kollat detta. Rynkar på näsan

Razzora
2011-12-10 23:31
#3

Ajdå. Det låter ju illa. Visst jag kan gå mer än 50 meter. Men när det är som värst så kan jag nog inte ens gå 10 meter.

Sambon brukar köra för det mesta, men när jag själv kör så brukar jag få så ont i mina knän att det skulle vara väldigt mycket värt om man kunde få använda handikappsparkeringarna.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Tassy]
2011-12-10 23:32
#4

Du får helt enkelt prova Glad

Razzora
2011-12-11 00:55
#5

Ja det får jag göra. Håller er uppdaterade om hur det går =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Mona22
2011-12-12 13:24
#6

Prova du men det är nog klurigt. Det stod i tidningen om en som var tvungen att bevisa var 3dje år(ny ansökan då) att hans amputerade ben inte växt ut igen Skrikandes
Ska se om jag hittar länken igen.

Annons:
[Tassy]
2011-12-12 13:39
#7

ja, det är samma sak med min dejts far som fått amputera. Jag tror det gäller alla att de måste lämna intyg var 3:e år, oavsett vad.

Mona22
2011-12-12 14:12
#8

JO det gäller alla men det är ju löjligt. sparar de inte intygem? de borde ju veta att det inte växer ut igen.

[Tassy]
2011-12-12 14:14
#9

ja det känns superfånigt, jag tappade hakan alldeles.

hus-musen
2011-12-12 14:22
#10

Hjälp vad idiotiskt! Vad jag vet så växer inte kroppsdelar ut på människor när man en gång förlorat dem.. Snacka om att lägga onödig tid och pengar på korkat pappersarbete.

Även om man får proteser och liknande så är det ju inte samma sak.

Qui dormit, non peccat

 


mongu
2011-12-12 19:00
#11

Såklart det inte växer ut nya kroppsdelar men jag tycker nog att det är bra med nya ansökningar för det kan ha ändrat sig för väldigt många.

Tyvärr så är det även här många som försöker fuska sig till tillstånd det gör i sin tur att det är nödvändigt med extra koller. Fast jag kan inte fatta de som vill göra sig mera handikappad än vad man är. Vad vinner de på det?

Att särskilja så den och den inte behöver förnya kan va svårt för även hos den med mest besvär kan det ju hända saker som gör att man inte är så handikappad.

Det står faktiskt på ansökan att man ska va gravt rörelsehindrad för att få handikappstillstånd.

Jag har själv haft detta ett antal år men har inte förnyat min ansökan.

Har fortfarande mycket smärta och besvär från både knän och rygg så vad jag kan gå är väldigt varierande, men i samråd med min läkare har jag tagit beslut om att testa ett tag.

Men att söka är ju fritt och man vet aldrig förrän man gjort det om man får tillståndet eller inte.

Sen ska det va andra skäl än att man inte kan bära osv för att va berättigad till tillståndet. Att söka på grunder att man vill stå nära butiksingången är inte ett godkänt skäl.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Razzora
2011-12-13 18:00
#12

Gisses så dumt, har man ett handikapp som kommer att vara hela livet då kanske man ska slippa och ansöka flera gånger. Men det finns ju regler för allt.

#11 Jag undrar om det är någon som ansöker om tillstånd om man inte har behov av det. Jag menar eftersom man måste ha läkarintyg och sånt. För min del är det att jag inte kan gå längre sträckor och det ställer då till det för mig och min sambo ibland.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

mongu
2011-12-13 18:08
#13

Jag är helt övertygad att det finns de som ansöker och även har handikappstillstånd utan att va berättigad till det. Precis som det finns människor som spelar så handikappade att de får personliga assistenter och ersättning osv.

Visst det ställer till när man inte kan gå längre sträckor, det kan inte jag heller men jag är inte så dålig att jag kan söka nytt tillstånd just nu.

Man får försöka hitta andra lösningar, bli avsläppt, handla nån annanstans eller helt enkelt låta bli många saker. Det är inget roligt men så är det tyvärr.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Annons:
oskartoller
2011-12-15 15:06
#14

Jag vet flera här som har handikapptillstånd fasst dom är med på vårruset varje år och cycklar hela sommrarna.

Min pappa har oxå det (är multisjuk och väldigt dålig) det vi har märkt att det oftast är upptaget på handikapp p-platserna av friska "lata" personer. Tom polisen brukar parkera på handikapp här.

[Tassy]
2011-12-15 15:14
#15

men fy farao vad hemskt Rynkar på näsan

Leffe
2011-12-15 16:06
#16

Inte ens färdtjänstbussar eller färdtjänsttaxi får normalt stanna på handikappsparkeringar för att släppa av och ta upp kunderna

Upp till toppen
Annons: