Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 2625 ggr
[Tassy]
12/6/11, 9:28 PM

Ni glömmer väl inte...

Att kika på trean kl 22 ikväll? Glad

Annons:
hus-musen
12/6/11, 9:32 PM
#1

Vad är det på trean? Glad

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
12/6/11, 9:36 PM
#3

Åh intressant! Ska definitivt kika! ;)

Qui dormit, non peccat

 


Razzora
12/6/11, 10:07 PM
#4

Hoppas att det visas på 3 play, Har ingen tv :(

Hoppas att det är ett intressant program.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Tassy]
12/6/11, 10:44 PM
#5

Ja, det kommer att finnas på tv3 play! :)

kkarinn
12/7/11, 8:52 AM
#6

nää jäklar va paff jag blev!! " min sjukdom är på tv" hhaha:D

Annons:
[Tassy]
12/7/11, 12:06 PM
#7

Glad

RuiXue
12/7/11, 3:26 PM
#8

Jag tittade på det idag på nätetSkrattande Har inte Svenska TV3 här, plus att jag var så trött igår efter att ha vart vaken i typ 36 timmarFoten i munnen

Jennie


Razzora
12/9/11, 9:32 AM
#9

Tittade på den igår. Vet inte om jag tyckte att den var så informativ. Hade önskat att det hade varit lite mer utförligt. Lite mer symtom och sånna saker.

Fick sambon att kolla på det för att jag trodde att de skulle förklara lite vad jag tror att det skulle kunna vara jag har förrutom HMS.

Men det enda han sa efter att ha kollat på programmet var att: "Det där har inte du". Vilket jag fick förklara att det hon hade var en mer extrem version av EDS…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Tassy]
12/9/11, 12:52 PM
#10

Jag tror att huvudsyftet med detta är att visa att vi faktiskt finns för omvärlden, på så sätt var inslaget mycket bra. Sedan håller jag med om att personen i inslaget är väldigt hårt drabbad, det är många som inte är sådär hypermobila men ändå har EDS, så på så sätt så kan det bli lite tokigt.

Men mitt tips till dig #9 är att kika runt lite på nätet, det finns en del faktadokumentärer på bland annat youtube, men då främst om kärltypen. Men det finns säkerligen mer där också.

Det ska även finnas informationsvideor om EDS som man kan köpa, dessvärre minns jag inte vart? Någon annan som gör det? Är det EDS riksförbund tro?

Förvirrad_tjej
12/9/11, 4:11 PM
#11

Såg dokumentären, och har även läst bloggen som hon som deltog skriver. Imponerande kvinna som orkar vara så stark, trots att han är ¨så´hårt drabbad. Inser att man egentligen inte har något att gnälla över. Jaa håller med om att det inte var så informativt, men samtidigt trodde jag inte mer om 3ans dokumentärer, dom vill bara att det ska vara facinerande att titta på. Men ändå: all information är bra information.

[Tassy]
12/9/11, 4:14 PM
#12

Håller med om att hon är en riktig liten solstråle! Man kan inte göra annat än att bli imponerad och inspirerad Glad

Razzora
12/11/11, 11:03 PM
#13

#10 Jo visst var den bra på det sättet att den förklarade för folk att EDS finns. Men det jag tyckte var att man kanske inte skulle ta upp den som är värst drabbad endast.

Jag har kollat runt på nätet och hittat ganska mycket information. Det var därför jag trodde att dokumentären skulle visa upp lite mer information så att sambon slapp och läsa igenom att som jag har läst.

#11 Håller också med att hon är en fruktansvärt stark person. Man blir verkligen inspirerad av henne.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Tassy]
12/11/11, 11:22 PM
#14

Jo, jag håller med om att de gärna hade fått visa någon som inte är så hårt drabbad också, för att visa att vi också finns. Men man får vara glad ändå, jag tyckte att det var kanon stt de tog upp EDS över huvud taget. Jag hoppas bara att det inte spär på fördomarna om att alla EDSare är gummisnoddar. Glad

RuiXue
12/12/11, 8:33 AM
#15

De hade ju på sätt och vis med någon som inte är lika hårt drabbad- hennes son!

Jennie


[Tassy]
12/12/11, 1:39 PM
#16

precis Glad

RuiXue
12/14/11, 8:42 AM
#17

Svårighetsgraden varierar kopiöst! Min nätsyster i England är extremt hårt drabbad i flera system. Hon har POTS, gastroparesis och det hela som följd utav sin EDS och hon kan överhuvudtaget inte stå på benen utan har vart helt rullstolsbunden i ca. 2 år nu och ändå flyger lederna åt alla håll. Nu är hennes mage så illa däran att hon ska få en permanent sondknapp inopererad i tunntarmen snarast möjligt. För tillfället har hon sond i näsan men det är inte bra för EDSare eftersom det skaver. Hon har däremot inte opererats så många gånger.

Jennie


Upp till toppen
Annons: