Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1867 ggr
hus-musen
11/17/11, 5:47 PM

Uppiggande?

Vad gör ni för att pigga upp er? 

Känner mig tvärslut nu efter att jag börjat på APU på en förskola, går halvtid. Somnar när jag kommer hem och känner mig allmänt seg och okoncentrerad när jag gör något.
Koffein, energidryck mm hjälper inte och har aldrig gjort. 
Fick tipset om att ta en rask promenad eller lite gymnastik och kände att det inte riktigt var ett tips som passar migTungan ute

Nytt rekord satt oxå, tre dagar på förskolan och nu är jag snorförkyld med äggstora lymfkörtlar igen haha. Helt hopplöst.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Tassy]
11/17/11, 5:53 PM
#1

oj, hmm… knockar ur på soffan Tungan ute ibland kan det hjälpa att sitta ute en stund och få friskluft, men det är väl det.

Äta nåt med MYCKET kolhydrater är jag bra på Skäms

hus-musen
11/17/11, 6:00 PM
#2

Jag är ju ute minst 2 timmar om dagen på förskolan, så friskluft har jag fått nog av när jag kommer hem känner jag. 

Mmm det har slunkit ner en kanelbulle, kanske inte blev piggare direkt men lite gladare känner jag mig allt Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
11/17/11, 6:12 PM
#3

Choklad!

Annars brukar det pigga upp att slumra en stund eller göra någon väldigt basic syssla, typ plocka in glas från diskmaskinen. Tycker att det är skönt sen att se när det är lite renare Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
11/17/11, 6:28 PM
#4

Mmm ja choklad är inte helt fel.. Kom just på att jag har en chokladpaj i frysen!

Ja så gör jag oxå, ställer mig och diskar om det finns något eller plockar ur, det är lagomt enkelt. Eller vattnar blommorna, då behöver ja ginte tänka liksom. Och det är skönt att ha det borta från måste-göra-listan!

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
11/17/11, 6:45 PM
#5

Förresten, har ni någonsin problem med svullna lymfer och förstorad sköldkörtel? Jag har haft det sen i slutet på augusti, läkarna hittar inget fel. Inga streptokocker eller konstiga blodvärden.
Kan det höra till eller är det något annat knas?

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
11/17/11, 7:26 PM
#6

#5 Jag har haft det, fick gå en 3-4 ggr och kolla sköldkörtelvärdena, men det blev aldrig något mer av det. Lymfkörtlarna kan ju vara svullna väldigt länge efter infektion också, och vi EDSare kan ju få diverse muppresultat av vårat immunförsvar. Glad

Har man kollat dina sköldkörtelvärden?

angende disken så tycker jag ni är knäpp! det är det jag främst måste spara all energi till, och ändå bara växer diskberget Gråter

Annons:
hus-musen
11/17/11, 8:18 PM
#7

Japp, sköldkörtelprovet tagna två gånger, värdena ligger inom normalt och ser bra ut. Som det alltid gör oavsett vilket prov jag lämnarTungan ute

Dammsugning är det som jag måste spara till, och till att städa djurens bur. Hatar det, men jag måste ju. Tvätta är oxå en sån sak som är så drygt, bära tvättkorg, springa upp och ner i trappor blä.. Fast samtidigt ger det ett nöje att vika ren och fin tvätt!
Är nog lite knasig sådär allmänt hahaSkrattande

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: