Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3332 ggr
[Tassy]
2011-11-16 12:40

OT: Babbeltråden

Halloj allesammans!

Vad sysslar ni med i höstrusket?

Hur mår ni?

Händer det något spännande i era liv? Glad

Annons:
[Tassy]
2011-11-16 12:42
#1

Själv har jag kommit ut ur ett skov, dock med envis lumbago som inte verkar vilja försvinna trots att månaderna tickar. Dock börjar jag känna mig hyffsat pigg och glad, så jag funderar på att komma igång med träning igen Skrattande

För övrigt stökar jag på med mina akvarier, har precis fått ciklidrom som jag försöker rädda efter bästa förmåga ifrån hungriga firrar. Tungan ute

hus-musen
2011-11-16 13:09
#2

Jag har precis börjat på min APU på en förskola på en avdelning med barn 1½- 3 år. :) Fullt ös och efter 4 timmar är jag tokslut och går hem och sover. Annars händer inte mycket, försöker hinna med allt skoljobb samtidigt som jag försöker få en sjukgymnast och läkare att engagera sigGlad

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2011-11-16 21:10
#3

Håller på med en massa praktiska saker inför flytt tillbaka till Sverige. Dock inget gjort idag för att en granne tyckte det var väldigt skoj att ge mig ett migränanfall! Dumma åsnor till grannar jag har! Inte nog med att det borras överallt i hela huset varenda eviga dag! Ska man ha upp något på väggarna så finns det ju betongkrokar för sjuttonSkrikandes Dagens stolpskott borrade dessutom i betongen med en vanlig borr, inte en slagborr, så det tog ju tusen gånger längre tid, till råga på allt var det en granne med direkt anslutning till min lägenhet för jag hörde när de "borrade i luften" Å vad jag önskade att borren fastnade i väggen och maskinen överhettade och brände deras händer!Skrikandes

Jennie


Chestnut
2011-11-16 21:34
#4

Jag har insett att jag måste ta tag i min vård själv så har skjutit all skola åt sidan tills vi har hittat en lösning. Dock har jag ju hästarna som jag ska mysa med imorgon en liten stund Glad Kom hem från en flera dagar lång vistelse på sjukhuset idag.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-11-16 21:36
#5

välkommen hem! Glad

hus-musen
2011-11-16 22:00
#6

Ja välkommen hem säger jag oxå Glad Måste vara skönt att få lämna sjukhuset!

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
RuiXue
2011-11-17 23:59
#7

Å så är det i datumväg 16 årsedan den stora snöstormen som gjorde att skolan stängde för att de flesta var insöadeCoolTungan ute Uj va skoj jag hade den 17 November 1995Skrattande

Skönt att du kommit hem igen från sjukhuset Amanda!

Jennie


[Tassy]
2011-11-18 01:04
#8

idag var jag och såg stad i ljus Glad

för övrigt har jag bara ryggskott och nageltrång, hurra för svenssonsmärtor, känner mig frisk Cool

hus-musen
2011-11-18 09:20
#9

#7 Va, vart snöade det så mycket? Kan inte minnas att skolan stängde någonsin hos mig :)^

Idag är jag tokförkyld, så blir att sitta hemma med te och film och sova. Ingen apu idag.

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2011-11-18 22:02
#10

#9 I Västra Götaland, i och omkring Vårgårda åtminstoneSkrattande Vi fick väl över en halvmeter snö över en natt haha

Jennie


Chestnut
2011-11-18 22:13
#11

Tack för välkommandet tillbaka! Glad

Hoppas att jag klarar mig hemma ett bra tag framöver nu även om läget inte ser ljust ut.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-11-19 00:13
#12

#9 Det var väl då vi knappt hade nån snö tror jag, det var hela tiden livat på tv:n över hur skåningarna kunde ha mer snö än oss i norr Cool

RuiXue
2011-11-19 01:08
#13

#12 Jag vet inte hur det var i Skåne den dagen, men oj va skoj jag hade i Vårgårda hehe Blev ju långhelg också eftersom den 17 var på en Fredag det åretFlört

Jennie


Annons:
hus-musen
2011-11-19 11:26
#14

#12 Haha så var det nogSkrattande

Qui dormit, non peccat

 


Ladydragon
2011-11-19 11:54
#15

jag kämpar på med utbildning/projekt där det just nu är praktik och i mitt syfte att utreda arbetsförmågan….

men just nu är det riktigt segt jag mår som allra sämst november december har väldigt ont och är så trött har ingen ork eller vill något örk 
men försöker så gott jag kan att hänga kvar i det jag håller på med då min sjukersättning är kopplat till det

nästa år ser jag inte fram emot ett dugg då ska arbetsförmedlingen oxå utreda arbetsförmågan och förhoppningsvis så går jag över på Socialbidrag och får jag inte det så blir jag en såndär hemlös som sover på en parkbänk Gråter

nee usch inte meningen o dra ner tråden i ett djupt mörker men just nu har jag väldigt svårt att vara positiv

[Tassy]
2011-11-19 13:05
#16

#15 Här ventilerar vill allt! Vi vet allesammans hur det är att tvingas att "slåss" på det sättet du gör. Kram!

Det låter som om du har det väldigt kämpigt just nu, men soc kan i princip inte neka dig hjälp ifall du är i behov av det. Visst, ibland måste man sälja tillgångar och det kan vara riktigt sunkigt, men dom brukar inte vara omöjliga. Men någon parkbänk lär det inte bli, oftast har man försatt sig i den sitsen själv, typ missbrukare som straffar ut sig och så vidare, så oroa inte ihjäl dig. Glad den oron du känner nu, den är det värsta med det du går igenom tippar jag på?

Det är kul att höra av dig, tveka inte att skriva mer, även om det är mörker du har på hjärtat.

Ladydragon
2011-11-20 15:26
#17

16# tack för dina kloka ord Skrattande

det som gör mig mest rädd är det faktum att jag skulder till kronofogden vilket gör att jag inte kan få en annan lägenhet utan jag sitter där jag sitter 
lägenheten är lite för dyr enligt socialbyrån och det är det som oroar mig att dom kanske bara säger flytta och sen vägrar mig pengar för att jag inte kan göra det….vilken soppa suck

sen det andra är att det blir mer och mer fall där man inte har någon arbetsförmåga men försäkringskassan säger ändå nej till ersättning och då vänder man sig till socialbyrån som bollar tillbaka en till försäkringskassan och där står man utan pengar…..

slutligen så har jag insett att jag är väldigt ensam visst jag har familj o några vänner men dom skiter totalt i mig om det skulle krisa glöm att jag skulle få sova hos dom eller hjälp med pengar eller något Gråter

men jag funderade på att istället för att oroa mig så är det kanske lite bra att ta tjuren vid hornen och kontakta min gamla kontakt på socialbyrån och gå igenom allting i god tid innan jag står utan pengar

suck förlåt jättelångt inlägg men skönt att få skriva av sig lite

ett ljus i mörkret är ändå projektet och dom underbara personerna som leder det jag kan alltid prata med dom om allt även såna här jobbiga saker som pengar och annat som händer Skrattande

[Tassy]
2011-11-20 15:41
#18

Men huga, vilken jobbig sits du har hamnat i, jag förstår att det gnager!

Trist med vänner som bara finns där "på ytan", men inte när det krisar Rynkar på näsan blärk, såna finns det för många utav.

Du skriver "men jag funderade på att istället för att oroa mig så är det kanske lite bra att ta tjuren vid hornen och kontakta min gamla kontakt på socialbyrån och gå igenom allting i god tid innan jag står utan pengar"

-Det är nog det bästa du kan göra! Jag tänkte föreslå liknande innan jag hann läsa klart. Just att få tag i en soc-person innan allt är jättekatastrof, och be om en handlingsplan. Tala om hur situationen ser ut just nu, din oro, och hur du befarar att det hela kommer att fortlöpa. En bra kontaktperson där kommer att hjälpa dig!

Även om du har skulder hos fogden så ska dom hjälpa dig så att du har tak över huvudet, mat på bordet.

Du vet väl om att ifall man har stora skulder som man inte har en chans att bli av med på ett tag, så kan man få dem avskrivna?

Det finns många goda tips och råd angående hantering av skulder inne på miljonär iFokus, för det är en sajt för de som drömmer om att bli det, inte de som redan är det! Glad Absolut värt ett besök ifall du inte redan tittat in där.

Mona22
2011-11-20 17:05
#19

#15 har liknande som dig.Vännerna sviker när man mår dåligt men jag har allfall turen att ha en gubbe som bryr sig.

håller på att bli utredd och jag orkar ingenting och det är värre nu när det är så mörkt.
Ville vara snäll och hjälpa gubben i garaget i fredagskväll.Inge tungt utan jag hjälpte till med enkla saker. Kände att jag började bli lite trött men jag hade vilat nästan hela fredagen och det var inte mycket kvar att göra. Nästan hela lördagen var man utslagen av värk och trötthet. Vaknade halv 8 på lördag men kom inte upp ur sängen förrän halv 12 och kunde äta frukost. låg och vilade resten av dagen och somnade kl 18. Kom upp ur sängen runt 10 i morse för att bara äta och sedan vila igen. Först nu känner man sig lite bättre men värk och trötthet finns kvar.

Hela helgen borta för att man ville hjälpa till. Skoj liv man har….Finns ingen livsglädje när det är såhär…Gråter

RuiXue
2011-11-21 23:47
#20

Så har höger tumme börjat på precis som vänster med att ploppa ur liteObestämd Vänster tumme är dock värst…

Jennie


Annons:
KaiPon
2011-11-23 12:39
#21

Jag skulle haft nationellt prov i svenska idag, hade vaknat tidigt så jag var i tid och allt. När man väl kom dit så fick man reda på att provet var inställt. Kunde ha sovit en timme extra. Men lärarens pappa är dålig, så hon är påväg upp till Norrland nu. Rynkar på näsan

Så nu sitter jag i skolan, har hål till 14.35 då historian börjar. Glad

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Chestnut
2011-11-23 20:52
#22

Fått komma hem idag efter ytterligare en sjukhusvistelse… Nu ska jag bara slappa hela kvällen framför tvn!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-01 18:47
#23

Här är det nervöst!

I morgon ska jag få träffa en ny läkare som ska titta på min käke.
Fick dock en spontan kommentar av receptionisten att det lät som om jag behöver bettskena. Undrar om min käke krasar lite väl mycket? Tyst

Vaknade i morse med vrålont i käken igen, förmodligen luxerat under natten, så nu fick jag nog. har tid 11:30.

Chestnut
2011-12-01 18:55
#24

#23 Spännande! Är det ny läkare på din vanliga VC eller är det någon annanstans du ska? Glad

Jag var hos tandläkaren idag, gick inte som jag ville riktigt.. Hålet var djupare än vad vi trodde och låg (för) nära nerven så har rejält ont, tandköttet blödde en hel del under tiden och tandläkaren ska böna och be om att jag ska få en bettskena. Ingen bedövning kan tilläggas.

Har precis bytt tandläkare och denna var super trots det otrevliga grävandet i tanden. Hon hade läst på om EDS och var uppriktigt nyfiken.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-01 18:57
#25

ny läkare på VC, gamla är på semester.

Tandläkare är något jag inte har förmånen att välja som hitflyttad Rynkar på näsan kötid på 2-3 år gjorde att jag sket i att ställa mig i kö alls. Skrikandes

Chestnut
2011-12-01 19:05
#26

#25 Men någonstans får du väl tandvård? Du måste ju höra till en klinik geografiskt?

Jag valde inte helt frivilligt, har haft klinikchefen sen lååångt tillbaka men eftersom han var så svår att få tider hos fick jag till en annan som hade en lucka idag (tiden bokades i september…) och nu kommer jag hålla mig till henne!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-01 20:58
#27

Nepp. Jag får bara akuttider på jouren. Det dummaste ******* systemet på jorden. Jag har bott på 8 olika ställen, men bara här är dom så puckade. Obestämd

Annons:
Chestnut
2011-12-01 21:08
#28

Men det har du visst rätt till! Suck, ringt patientnämnden? För du SKA ha en klinik som hemmaklinik såvida du inte aktivt valt att ha en privat.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-01 21:20
#29

Får ta och kolla upp det. Blev ju helsnurrigt när jag försökte söka hjälp i våras då jag fick gå på antibiotika. Tanden som växer snett, den sitter fortfarande kvar och jävlas dagligen.

RuiXue
2011-12-01 22:48
#30

Jag fick tipset av mamma att gå till Tandläkargruppen i Vårgårda istället för Folktandvården, så det blir nog det jag gör när jag flyttat tillbaka. Här i Danmark har jag inte orkat leta rätt på en tandläkare ensTyst Det är en yrkesgrupp jag undviker som pesten rent ut sagt! Men nu borde jag verkligen gå… Har nog bitit sönder en tandObestämd

Jennie


Chestnut
2011-12-02 22:21
#31

Hittade en skitsnygg svart festblåsa idag! Oj oj, vad bra den satt (och ännu bättre lär den sitta om jag går ner något kilo) och den blir helt perfekt till nyår och eventuella andra fester. Hävde fram de lite snyggare delarna och döljde en hel del fläsk…

Turligt nog har jag en snäll storasyster som köpte den i förtidig julklapp!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-12-02 22:54
#32

Jahapp, jag har tydligen "A damn high palate" enligt min nätsyster! Det har läkarna i Danmark inte ens tittat på fast det är ett tecken på EDS. Nu jäklarSkrikandes

Jennie


hus-musen
2011-12-02 22:57
#33

#32 Är high palate= djup gom? Det tittade min läkare på.

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2011-12-02 22:58
#34

Yup, det är djup gom. Min är tydligen rätt så djup, och inte en enda läkare har tittat på det!

Jennie


Annons:
hus-musen
2011-12-02 22:58
#35

Varit på clas ohlsson, och köpt present och klistermärken med snöflingor på.
Kan inte snön komma till mig så får jag komma till snön.Tungan ute

Qui dormit, non peccat

 


KaiPon
2011-12-02 23:09
#36

Fick en korsett av mamma för någon dag sen som jag är så förälskad i <3

Sen har ett nytt subbat avsnitt av Nico Nico kommit upp (dock verkar jag inte hitta del fem D: ) så jag har spenderat dagen med att kolla å det och skrattat som bara den :D

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

RuiXue
2011-12-02 23:09
#37

Idag har jag haft en grym mensvärk hela dagen så har inte fått gjort någonting allsRynkar på näsan

Jennie


Chestnut
2011-12-04 13:06
#38

Idag är det ruggigt kallt och blåser… Hästarna ville INTE ut från varma stallet!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-04 14:14
#39

i morgon bölrjar jakten på tandläkare, är i akut behov av dragning av två tänder Skrikandes

KaiPon
2011-12-04 16:18
#40

Vaknade vid tre tiden..  Fortfarande trött.. Plus mensvärk från helvetet, trotts att jag har tagit värktabletter.. .___.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Tassy]
2011-12-04 19:34
#41

usha, sånt suger rent ut sagt Rynkar på näsan

Annons:
RuiXue
2011-12-04 19:34
#42

Är inte på topp… Mensvärk från den djupaste delen av helvetet i Fredags, sov två timmar igår morse, sov mer idag men nu har jag en miljard saker att göra innan kl. 10:00 på Tisdag! MÅSTE bära ut en massa skräp, plocka iordning och städa i största allmänhet. ORKAR INTE men MÅSTE för att på Tisdag har jag förbesikning av lägenheten och på Onsdag kl. 10:00 kommer det en man och tittar på lägenheten som eventuellt kommer flytta in efter mig!

Lägg så till att jag ska till labbet imorgon för att få en Eventmonitor som jag ska ha på mig i några dagar för att se om hjärtat lever rövare. Kan bara "hoppas" på att jag får ett yrselanfall medans jag har monitorn! Jag yrade till senast igår. Å, och på Torsdag ska jag vara hos veterinären med min Nisse tidigt på morgonen för han måste avmaskas inför överfarten till Sverige som sker på Måndag. Fredag, Lördag och Söndag måste jag packa inför en månads vistelse i Vårgårda, förbereda det sista hemma inför att vara borta så länge och tvätta så jag inte måste starta en maskin det första jag gör när jag kommer hem till mina föräldrar. Måndag kommer jag fram 18:40 till Vårgårda, efter flera timmars resa med resväska samt katt som ej tidigare åkt tågFoten i munnen Det här kan nog bli intressant… När jag väl är framme är det bara att släppa ut ovannämnda katt ur reseburen (som tack och lov är som en sportbag på hjul!) och sen ut i köket och blanda ihop pepparkaksdegen!

Har bara lite övermycket att göra nuSkrikandes

Jennie


KaiPon
2011-12-04 19:54
#43

Sitter och funderar på om jag ska kolla på min GazettE DVD jag har, eller kolla på nåt annat. Vet inte om jag orkar, just nu tbh. Mpste dessutom duscha Obestämd

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Tassy]
2011-12-04 20:15
#44

en varm dusch kan ju kanske lindra värken? Glad

KaiPon
2011-12-04 20:20
#45

#44 ja kanske det.. Ska nog gå och göra det haha x3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Tassy]
2011-12-04 20:32
#46

hoppas att det fungerar Glad

KaiPon
2011-12-04 21:11
#47

#46 jodå det gick helt ok. Vet dock inte vad som är varm dusch och vad som är värktablett, men bättre mår jag i alla fall Glad Tur att jag bara har så här förlusiskt ont första dagen, men kommer ha med mig värktabletter imorrn till skolan utifall att.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Mona22
2011-12-05 02:55
#48

Ligger vaken inatt med pga värk och tabletter som inte funkar.

Annons:
KaiPon
2011-12-05 03:21
#49

Ligger också vaken. Ingen aning om varför.. Är trött fast kan inte sova Skrikandes Avskyr när det blir så här, så roar mig med att lägga upp de bilder jag tog på mina BJD's Zayu och Apollo istället.. Tar ett tag för både internet och min dator är seg, men vad kan man göra? Tungan ute

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

RuiXue
2011-12-05 06:10
#50

JAG KAN INTE SOVA!Skrikandes Klockan är ju 6 på morgonen och jag är fortfarande klarvaken! Ska va på labbet 12:30 för att få en Event monitor klockan 13:00 och har INTE tid att vila när jag kommer hem! Måste sova NU!Skrikandes

Jennie


Ladydragon
2011-12-05 07:09
#51

50# jag håller helt med…fan just nu så går det inte alls o sova

allting bara snurrar och ångesten tar strypgrepp varenda jävla natt och Lergigan hjälper inte alls

50# igen är det långtids ekg du ska göra eller?

och dagen tillbringas hemma med en eventuellt magsjuk gnällig odräglig unge blääääää Rynkar på näsan

[Tassy]
2011-12-05 14:02
#52

Sitter och försöker få en akuttid hos tandläkaren. Vore ju TREVLIGT om de ville lyfta ***** luren och svara också!

RuiXue
2011-12-05 15:17
#53

#51 Ja, det är ett långtids EKG, dock inte det samma som en Holtermonitor som registrerar allt utan på denna manick måste jag trycka på en knapp när jag känner att något kan vara knas. Det spelar in lite då och då annars om jag förstod det hela rättObestämd Event monitor kallas det i alla fallGlad

#52 Men usch Rynkar på näsan Hoppas du får tag på en tandläkare som kan hjälpa dig NU! Om det inte är för långt att åka så brukar Tandläkargruppen i Vårgårda "alltid" vara lätta att få tag på enligt mina föräldrar och tandläkarna där är väldigt snälla och otroligt duktiga! Kliniken ligger precis vid järnvägsstationen så på sätt och vis är det ju inte värre än en tandläkare i andra ändan av Skövde (annat än priset på transporten). 0322-623461 är nummret till mottagningen.

Jennie


Ladydragon
2011-12-05 15:25
#54

jag gjorde långtids ekg för några år sen och den spelade lite till och från men hade oxå en knapp att trycka på men den knappen va väl mer för att göra en markering om att jag kände att nåt va tokigt så dom kunde titta extra just på det partiet

håller tummarna för att du får en tyst apparat min apparat betedde sig lite underligt till och från den hade nån varningsignal när pulsen gick upp men den signalen slogs på lite till o från fastän pulsen inte gick upp lite lätt pinsamt i affären eller på apoteket Tungan ute

Tassy hoppas tandläkaren svarar och du får en tid och det snarast

RuiXue
2011-12-05 15:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Den här apparaten ska tydligen bara pipa när jag aktiverar den och när min aktivering avslutas. Kan vara samma typ som du hade, men än så länge har jag inte pipitTungan ute

Jennie


Annons:
[Tassy]
2011-12-05 17:50
#56

Verkar vara fel på telefonsystemet för vården i hela skövde Obestämd plötsligt kom jag fram på direkten och fick en tid i morgon kl 13. Då ska tandeländet ut! Skrikandes När det har läkt sen så åker andra visdomstanden också, nu har jag lessnat på den onödiga skitvärken.

Chestnut
2011-12-05 18:25
#57

#56 Upplever samma sak! Försökt ringa urologmottagningen 5 gånger imorse på deras telefontid - ingen svarar…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-05 18:38
#58

Det verkar helknas, man fastnar i "du står nu i kö, du är först i kön", då är det kört. När jag kom fram så kopplades jag direkt.

Ladydragon
2011-12-05 19:07
#59

aj aj dom där förbaskade visdomständerna lika bra o dra ut dom ASAP så man slipper skiten

55# ser nästan ut som den apparaten jag hade med det fula halsbandet som jag tröttnade på väldigt fort o stoppade skiten i behån istället Tungan ute

tror i mitt fall att det va viktigt med registering lite då och då för jag hade/har problem med kramper och risken va att jag föll ihop utan att kunna aktivera nånting själv 
som tur va så visade det endast att mitt hjärta gillar extraslag hade onormalt många men det är visst harmlöst om än obehagligt

jag hoppas registeringen går bra och att dom inte hittar något eller kanske man ska säga tvärtom Obestämd

[Tassy]
2011-12-05 19:21
#60

Här sitter en som har ett riktigt hopp och skutthjärta Tungan ute extraslag högt och lågt här ibland, och ibland känns det lite väl ruggigt.

Jo, mina visdomständer är så gulliga att dom (bägge i överkäken) växer snett, rätt in i kinden på mig, som är alldeles söndertrasad. Har haft kraftig infektion en gång som slutade med antibiotika och soppa i sugrör. Obestämd den gången var jag feg och när infektionen var borta så sket jag i det, men nu är det alltså motsvarande tand på andra sidan, så nu får det vara nog.

Chestnut
2011-12-05 19:48
#61

#58 Exakt samma här! Något fel på telesystemet? Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-12-05 19:56
#62

Snökaos i telefonerna i Skövde kanske?Tungan ute

Mitt hjärta har en del normala extraslag enligt ett vanligt EKG. Det här långtids EKG't är för att se om det går att fånga ett av mina yrselanfall och i så fall se vad som händer då. Eller i största allmänhet se om något knasar sig när jag är som vanligt och inte ligger blickstilla på en britsTungan ute Jag vet att min puls kan bli lite väl hög ibland även vid vila. Oftast när jag får en kroppslig värmebölja eller när yrselanfallen kommer. Får se vad det här visar. Visar det inget så är väl det bra så sett, men visar det något så är det i alla fall ett svar och jag kommer få veta varför jag mår som jag gör ibland och vad jag kan göra åt det om det finns något man kan göra. Justin tycker även jag ska genomgå ultraljuds undersökning av hjärtat och aortan på grund av mina yrselanfall. Får se om läkare går med på det… EKG kan ju inte alltid visa om något inte står rätt till med klaffar å såntObestämd

Jennie


Annons:
[Tassy]
2011-12-05 20:17
#63

#61 ja det verkar så! Rynkar på näsan man blir ju ruinerad på detta Skrikandes

#62 Jag har själv en del yrselanfall, och vad jag vet själv så beror det oftast på nerver i kläm i nacken för min del. Men jag har lite trassel med hjärtat också. Får som du beskriver hög puls även om jag ligger still, men några vallningar har jag inte, utan snarare så får jag frossa och knallblå händer och börjar tokfrysa.

Mitt hjärta är mycket noga utrett och jag har ett hjärtfel konstaterat, dock ska det inte kunna orsaka såna här saker, utan det är nog något annat fel för min del.

Det ska bli intressant att höra vad de kommer fram till, men jag gissar på att det kan vara något annat än hjärtat (får man väl hoppas, pumpen ska man vara rädd om Tyst)

RuiXue
2011-12-05 20:40
#64

Min kroppstemperatur kontroll är helt åt skogenTungan ute Kan frysa som en hund när det är varmt, och bli tokvarm när det är kallt! Eller bli överhettad en relativt sval sommar dagSkrikandes

Jennie


[Tassy]
2011-12-05 20:49
#65

Samma här. Eller när man får olika temperatur i händerna, eller till och med fingrarna. Vissa fingrar kan vara röd-blå av kyla, medan andra är kokvarma Obestämd och det utan att man suttit vid datorn och därför har t.ex. kallare datormus-hand.

hus-musen
2011-12-05 21:01
#66

#65 Trodde jag var den enda med så, kan ha ett iskallt pekfinger medans de andra fingrarna kokar. Väldigt konstigt och opraktiskt!

Qui dormit, non peccat

 


Razzora
2011-12-05 21:03
#67

#60 usch och fy, Hoppas att du får bukt med eländet snart. Aldrig roligt att ha tandvärk. Det enda jag har i tandvärks väg är att mina visdomständer är vända bakåt, så tandköttet blir ofta infekterat. Men det gör faktiskt inte så ont. Så än så länge så kommer jag att behålla mina.

Hmm, vad har jag hittat på. Vi bytte däck på bilen i lördags, ingen hit för mig. Men jag var extra försiktig eftersom förra gången vi bytte däck så fick jag muskelbristning i ryggen, vilket jag inte ville ha igen.

Sen på söndagen så fick jag för mig att jag skulle hämta ner julgrejerna(jag vet att första advent och så har varit, men jag hade totalt glömt bort det ;) ) som ligger på vinden. Sambon kunde inte hjälpa mig då han hade problem själv med lite allt möjligt. Så jag tänkte att jag skulle vara duktig och ta ner grejerna. Det är inga tunga lådor + att plastgranen inte väger så mycket. Men det räckte för att jag skulle få en muskelbrisning + sträckning i min ena lår :(

Så nu går jag omkring och haltar. Gör grymt ont så fort jag antingen står på benet eller när jag ska resa/sätta mig.

Annars så håller jag på och brickväver och virkar. Samt håller igång mina gamla datorer (dvs skruvar lite och städar lite i dom).

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

KaiPon
2011-12-05 21:42
#68

Just nu sitter jag och myser lite med mina dockor, haha :3 Länge sen jag höll på med dom, så dom förtjänar lite kärlek x3

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

[Tassy]
2011-12-05 21:44
#69

Usha, muskelbristning vet jag inte om jag haft någon gång, men det verkar göra förjävligt ont!

Men du, plastgranar väger ju bly! Jag kan inte ens släpa en grankartong efter golvet, hur mycket jag än tar i typ. Då har jag inte ens en stor gran..

Annons:
RuiXue
2011-12-05 22:02
#70

Haha så där kan mina händer bli också. Ett finger kokhett, ett annat iskallt! Fifasen, är helt färdig i kroppen! Disken nästan klar, har diskat i omgångar för jag klarar inte mycket åt gången. Har fortfarande allt skräp som ska ut (uj vad jag önskar jag bara kunde slänga ut det från balkongen). Sen är det alla pantflaskor som ska samlas i påsar, sovrummet och badrummet kvar och allt måste vara klart innan 10:15 imorgonSkrikandes

Jennie


Razzora
2011-12-05 22:28
#71

#69 Jadu muskelbristningar gör ont så in i bomben. Inget att rekomendera direkt.

Våran plastgran är på runt 2,10 m eller något sånt. Men Jag tyckte inte att den vägde något alls. Visserligen vet jag att jag är något starkare än var "normala" personer är. Vad har du för plastgran egentligen?

#70 ta det bara lugnt för om du stressar för mycket blir inget gjort istället. Ta ett rum i taget. Brukar hjälpa. Ta paus efter 10 min och sen kolla vad som måste göras akut.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

RuiXue
2011-12-06 03:15
#72

Är typ klar inför inspektionen nu i alla fall… Får duga helt enkelt! Ska nog börja packa inför min Sverige resa imorgon också, då försvinner en del kläder som ligger på en stol nu så det blir lite ordningsammare när den eventuellt nästa hyresgästen ska titta på lägenheten.

Jennie


KaiPon
2011-12-06 13:21
#73

Har precis haft prov i religion.. Gick väll okej, hoppas jag. Ska snart hem men bestämmde mig för att kolla in här först :)

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

RuiXue
2011-12-06 13:30
#74

Inspektionen avklarad. Lägenheten är i fint skickSkrattande Den som bor i lägenheten å andra sidan har inte sovit på typ 27 timmarFörvånad

Jennie


[Tassy]
2011-12-06 13:50
#75

Fick en kanontandläkare idag, slapp dra dessutom! Hon tog borren och slipade ner tandtaggarna rejält och slängde på lack i stället, så jag slipper bita mig. Eftersom jag har fri tandvård så spelar det ju ingen roll prismässigt om de provar lite först, så jag är glad! Skrattande

Hon visste också vad EDS var, och kom med en del tips och råd.

[Tassy]
2011-12-06 15:30
#76

Trots att bara någon timme gått så har det börjat läka i munnen och känns riktigt bra! Glad Svullnaden har gått ner mycket.

Annons:
Mona22
2011-12-06 15:44
#77

#76 skönt med fri tandvård. det hade jag också önskat mig när man vaje månad måste betala en hel massa pga min dumma käke.

Annars är det en ganska bra dag idag. har orkat rensat ur en låda och slängt det vi inte ska ha kvar. vi flyttar om 2 månader så det gäller att börja i tid när det inte går så fort Tungan ute

[Tassy]
2011-12-06 16:30
#78

ja, jag känner mig riktigt lyckligt lottad som får tandvården inkluderat i vanliga högkostnadsskyddet.

Chestnut
2011-12-06 18:08
#79

#75 Var det möjligen en ung, blond tjej i S:a R? I så fall är det nog min tandläkare du fick Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-06 18:42
#80

#79 Japp! Skrattande hon var ju kanonbra!

Chestnut
2011-12-06 19:42
#81

#80 Det är hon verkligen! Har läst på en hel del om EDS hos Mun-H center och pratat med en del läkare… Du kan inte lista dig hos henne då?

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-12-06 21:29
#82

Jag kan ju prova, kan du maila hennes namn (minns inte vad hon heter)? Hon nämnde att de har kö och sa att jag skulle prova skultorp, men kan jag skriva in mig i skultorp så länge och köa till henne?

Upp till toppen
Annons: