Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 2433 ggr
Subluxan
11/14/11, 7:46 PM

GRATIS EDS-FÖRELÄSNING I SUNDSVALL FREDAG 18/11

Hej alla intresserade!

I dagens Sundsvalls Tidning (ST.nu) finns en artikel om EDS. Med anledning av den stora okunskap som finns inom Landstinget Västernorrland just om EDS, har en tjej från Njurunda dragit igång på stora Bongotrumman.

På fredag hålls en GRATIS FÖRELÄSNING med Brita Berglund (fd ordförande i eds-föreningen) på Sundsvalls sjukhus. Alla är välkomna, vårdpersonal, drabbade, anhöriga, alla som har nytta av det, så vänligen: SPRID INFON till alla ni känner!!

Föreläsningsplats: hiss 8, 1 tr. kl. 14.00-16.00.

Anmälan görs via eds.sundsvall@gmail.com

Välkommen!!

Annons:
hus-musen
11/14/11, 8:22 PM
#1

Åh önskar jag kunde gå!

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
11/14/11, 9:27 PM
#2

wow, gud så bra! Önskar att jag också kunde gå.

Jag nålar denna tråd.

RuiXue
11/14/11, 10:20 PM
#3

Jag är liiiiite väl långt söderut tyvärrRynkar på näsan Har väl en 100 mil till Sundsvall ungefärRynkar på näsan Annars hade det vart skoj och nyttigt att gå och lyssna!

Jennie


Subluxan
11/15/11, 3:58 PM
#4

#1,2 och 3:

Ja, det är helt otroligt att en "privatperson" med eds har lyckats få upp Britta hit! Så jag förstår att ni önskar ni vore närmare, jag önskar också det, vore så kul att få träffa alla man surrar med här!

Förhoppningsvis har någon edsare häruppe sett denna tråd med!

Jag slänger ut en tråd när jag varit där på fredag, så kolla då!!

Är det någn som har en särskild fråga jag sk ta med mig till Britta??

Kramkram

Chestnut
11/18/11, 10:14 PM
#5

Tydligen sändes den via webb-tv också. Läste det att de ska försöka få upp den så man kan se även i efterhand!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
11/19/11, 12:14 AM
#6

hoppas på att man kan se i efterhand, satt på ett fik i stan när jag såg att det skulle sändas. Obestämd

Annons:
Subluxan
11/23/11, 7:43 PM
#7

Hej tjejer!

Ja, den sändes live och de hade drunknat i mejl från folk som inte kunde komma, så Britta Berglund (fd ordf. eds-riks) sa att de skulle lägga ut den. Hm…Jag hade inte en aaaning om detta, förrän efteråt!

Jag skjutsade nämligen Britta till flyget (bor nästan där) efteråt, och hade jag vetat att det filmades, kanske jag hållt snattran…Tyst!!

Jaja, jag sa nog inte så jättetokiga saker, men ändå…..

Visst är det konstigt?: Jag kom dit, hittade en gammal eds-kompis, men även föräldrar till ungarnas klasskompisar, tom en granne från vår gata var där!!! Så nu har jag fått lite nya namn och fler att kunna surra med, världen är allt bra liten ibland!

Nu blev det inte så mycket frågor, utan Britta berättade mest om de olika formerna och vilka "vardagsproblem" som hör till EDS som jag inte alls hade kopplat ihop med det, utan bara trott att det är jag som är så konstig..Så det blev en del aha-upplevelser faktiskt.

Det blir lite nytt blod i ådrorna av såna här träffar; att se folk mn känner/kan lära känna, som man kan träffa och få dela med sig av: alla besvär, all "nonchalant" sjukvårdspersonal vi blivit påverkade av men ffa: alla tips, råd, erfarenheter, namn på personer som "kan" eds häruppe etc. Det är som om jag fått en vitaminspruta!!

Så nu ska jag kämpa med sonen och skolan ett tag till, sen ska jag ta tag i denna möjlighet jag känner att jag fick på mötet!

Men just nu, ska jag ner på knä; nej, inget "snuskigt"(hihi), ingen bön eller nåt sånt, jag ska bara lägga fog på vårt nya hallgolv!!!!

Kram på er alla, skriv gärna lite!

hus-musen
11/23/11, 8:54 PM
#8

Åh skoj! Skrattande
Världen är ju inte så stor ibland, roligt att det var så många bekanta ansikten där. Önskar jag kunde ha gått, men det var lite långt..

Får du reda på när och vart det ska sändas så säg till, vill jättegärna se! Eller kan den finnas på youtube eller något tro?

Haha fogar, jojo den har man ju aldrig hört förutTungan ute

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: