Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 4846 ggr
Chestnut
11/5/11, 10:56 AM

Alkohol

Hur mår ni av alkohol? Klarar ni av ett glas vin till maten utan att må dåligt? Har ni väldigt låg tolerans?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[littlecat]1
11/5/11, 10:58 AM
#1

Dricker inte alkohol (är 16). Min pappa brukar dricka minst 6 öl på vardagar, men han blir typ inte så påverkad av det. På helgerna till middagen dricker han och hans sambo minst en vinflaska utan att må illa. Plus att dom dricker efteråt på kvällen…

Chestnut
11/5/11, 2:10 PM
#2

#1 Det där låter inte direkt sunt med den mängden alkohol.

Antar att de inte har problem med dysautonomi?

Jag fixar ½-1 glas vin till maten och blir då salongsberusad. Aldrig varit med om någon ordentlig baksmälla egentligen men det kan ha att göra med att jag dricker väldigt lite. Blir påverkad fort liksom.

Med vänliga hälsningar
Chess

[littlecat]1
11/5/11, 4:02 PM
#3

Nää.. inte alls bra.
Vet inte.. Vad är dysautonomi??
Dom har iallafall alkoholproblem, så jag känner inte sådär att jag vill dricka (som många andra tonåringar)

[Tassy]
11/5/11, 6:39 PM
#4

misstänker starkt dysautonomi, tål inte ens en 4.5a cider

[littlecat]1
11/5/11, 10:16 PM
#5

vad är dysautonomi?

Chestnut
11/5/11, 10:32 PM
#6

#5 En störning i det autonoma nervsystemet, dvs det som står utanför viljans kontroll. Exempel på dysautonomi är hjärtklappningar, värmeintolerans, svimningar mm.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
11/5/11, 11:31 PM
#7

Jag har kunnat dricka en hel del alkohol. Men tycker inte om smaken eller vad det gör med folk så dricker inte alls numera. Jag verkar vara typen som tål mycket utav allt dock.

Jennie


hus-musen
11/7/11, 10:47 AM
#8

Har alltid haft hög alkoholtolerans, utan problem kunnat dricka betydligt större killar under bordet och stora mängder. Har dock druckit kanske 3-4 gånger om året så ingen storfestare direkt, och jag har aldrig blivit bakis.

Men inte nu längre efter medecineringar, nöjer mig med en 2-3 starkcider eller liknande. Blir darrig, yr och får ont i magen av mer.

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
11/7/11, 6:14 PM
#9

Jag försökte nå min gräns för några år sedan, drack en hel del men kände ingenting varkens då eller dagen efter. Blir inte påverkad av starka mediciner heller.

Jennie


hus-musen
11/7/11, 6:38 PM
#10

Reagerar på medeciner gör jag dock, är jättekänslig.

Testade sj hur mycket jag kunde tåla, drack en hel mintuu  (45%), två cider 7or och 4 drinkar och två shotar och varken sluddrade, vinglade eller kände mig konstig. Var dock väldigt kissnödig.
Misstänker att jag borde ha fått alkoholförgiftning storlek xl men vart inte bakis eller något ens. Men helt klart för mycket dricka för en 50kg tjej rent logiskt sett.

Sånna tider är dock helt klart över nu, smuttar på en cider och känner att de räcker.

Qui dormit, non peccat

 


Razzora
11/24/11, 10:11 PM
#11

Jag är lite halvkonstig när det gäller alkohol.

Dricker jag mer än 2 glas rödvin så blir jag helt snurrig och känner mig ganska påverkad. Dessutom är det 50 % chans att jag har världens värk i knäna dagen efter. Men har aldrig fått någon baksmälla.

Men om jag dricker whisky eller något annat starkare så blir jag inte påverkad av det överhuvudtaget.

Har druckit mer eller mindre hela min sambos släkt under bordet då de aldrig hade sett mig dricka innan (då jag alltid var den som körde hem fyllebultarna ;)) men jag kände absolut inte av något förrutom att jag tykte att det var rikitigt gott att dricka whisky :P

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Förvirrad_tjej
12/7/11, 7:05 PM
#12

Vad har dysautonomi med alkoholtolerans och göra egentligen? bara undrar för jag har pots eller nåt liknande, (jätte yr, mår dåligt vid värme, svimmar ibland) och jag tål inte alkohol, blir påverkad av ett glas vin. Blir dock inte bakis om jag inte dricker mängder förståss. Har också märkt att jag får muskelsmärtor när jag druckit för mkt (dagen efter). Knasigt, inte varit så förr men sedan hade jag inte några problem då heller :p

trodde min låga tolerans hade med min lilla kroppsbyggnad att göra .. man lär sig nåt nytt varje dag :D

Razzora
12/8/11, 9:25 PM
#13

#12 om du dricker rödvin så får många personer , då menar jag både "normala" och vi här, ont i musklerna. Om jag inte minns fel så beror det på garvsyran i vinet att man får muskelvärk. Detta kan så klart bli lite värre med åren.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
hus-musen
12/8/11, 9:27 PM
#14

japp vin kan vara en katastrof, precis som tex rabarber. Många med ledproblem och reumatism för ökad värk av det.

Qui dormit, non peccat

 


Förvirrad_tjej
12/9/11, 1:49 PM
#15

hmm .. och jag som bara dricker vin, inte konstigt då jag har muskelvärk dagen efter.

Razzora
12/10/11, 11:01 PM
#16

#15 Du kan ju ta ett glas vin eller något sådant. Och sen kanske ta något annat. För som sagt röttvin är inte så bra om man får muskelvärk dagen efter.

Men jag vet att det är svårt att dricka något annat med tanke på att vin är otroligt gott att dricka =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lillfjanten]
12/20/11, 12:33 PM
#17

jag får alltid värk dagen efter jag druckit alkohol, men det beror på att jag blir så gott som smärtfri då, och jag tar ut svängarna lite, kan kosta på mig att dansa och röra på mig mer då, och det är det som slår tillbaka dagen efter.. och jag dricker inte vin (det är inte ens drickbart enligt mig Flört)

Razzora
12/30/11, 3:00 PM
#18

#17 Känner igen mig där med, att man rör sig lite mer än normalt +  att man kanske gör olika rörelser som man annars hade varit riktigt noga med att inte göra pga av värk efteråt.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Lillfjanten]
12/30/11, 3:05 PM
#19

#18  det är härligt att vara smärtfri en stund iaf Glad men här festas det inte ofta, det kan gå flera månader utan en droppe alkohol. jag tycker inte om vin, så jag tar gärna en cider då tillfälle ges, men det är liksom inte så ofta. ikväll tänkte jag däremot ta några, så imorgon vet jag vad som gäller Flört

Razzora
12/30/11, 3:57 PM
#20

#19 oja det är helt underbart att vara smärtfri en liten stund. Men visst man vet ju vad som gäller dagen efter. Även om det har funnits för mig vissa gånger då man även mår bra dagen efter (vilket är konstigt). Jag är inte heller en sån som dricker ofta. Blir väl som mest en gång i månaden skulle jag tro. Men oftast så dricker jag inget på flera månader. Men jag tänkte också ta och dricka lite idag eller möjligtvis imorgon. Måste ju fira det gamla året innan det nya kommer. =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Chestnut
12/30/11, 4:36 PM
#21

Här blir det nog lite vin i dagarna, har knappt ens smakat över julen. Bara lite kaffelikör på julafton och ett halvt glas vitt igår. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Lillfjanten]
12/30/11, 4:36 PM
#22

Ja, man får ta vara på de dagar man mår ok, de är sällsynta..

Upp till toppen
Annons: