Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2558 ggr
[Tassy]
10/18/11, 3:23 PM

Tips i kylan

Tänkte starta en tråd där vi kan samla våra tips och trix för att klara kylan på bästa sätt. Det kan vara allt möjligt som gör det lättare för oss på något sätt.

Annons:
[Tassy]
10/18/11, 3:24 PM
#1

För tillfället kör jag stenhårt med benvärmare, det hjälper väldigt mycket både för kroppen i allmännhet då jag slipper bli så kall, men framförallt är det effektivt emot mitt kompartmentssyndrom som gärna bråkar mer än vanligt i detta klimat!

Chestnut
10/18/11, 5:33 PM
#2

Heat pack i vantarna!

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
10/19/11, 10:29 AM
#3

Virkade handledsvärmare, halsduk och benvärmare. PLus en knälång kappa. Och sen den vanliga lager på lager-principen då :)

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
10/19/11, 1:28 PM
#4

Stanna hemma under täcketFoten i munnen

Jennie


hus-musen
10/19/11, 2:09 PM
#5

Haha lätt bäst! Hemma under täcket Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


Ladydragon
10/20/11, 2:06 PM
#6

termobyxor rejäl mössa vantar och varma skor

är det riktigt kallt ute så brukar jag använda tunna fingervantar och sen tjocka tumvantar över

termobyxor gillar jag skarpt bara att dra av sig när man kommer in i värmen

Annons:
RuiXue
10/21/11, 3:48 PM
#7

#5 Jag var bara tvungen Flört Men helt ärligt så är det vad som funkar bäst för min del om jag inte absolut måste ut i kylan. Jag verkligen HATAR att ha på mig mössa och vantar, står inte ut med att ha på mig vantar! Termobyxor tycker jag inte heller om, känns ju som om man har blöja på sigSkrikandes Nä, tacka vetja de varmare årstiderna när man kan ha tunna kläder som är lätta att röra sig i!

Jennie


hus-musen
10/21/11, 4:08 PM
#8

#7 Sant, att vara inomhus är ju helt klart skönast. Ogillar mössa, att klä på sig osv och har nu de senaste 3 vintrarna insett att jag hatar att frysa! Mycket konstigt, för när jag var yngre frös jag aldrig. Men å andra sidan hade jag inte ont då heller jämt.

Qui dormit, non peccat

 


Ladydragon
10/21/11, 6:55 PM
#9

7# hmm blöja skulle ge dig tipset o köpa termobyxor med hängslen så sitter dom på plats

och så sant tipset om att stanna i sängen är helt klart bäst och det är något jag gör rätt mycket under vintern behöver jag verkligen inte gå ut så gör jag inte det heller

Naznaz
10/21/11, 7:14 PM
#10

Mitt tips är en skinn kappa och en varm ull halsduk.Glad

Vill inte stiga på morgonen och börja klä på mig och rusa iväg om jag får välja.Skrikandes

Jag vill vara kvar under täcket och inte ha krav på mig.

Kram/Naznaz

RuiXue
10/22/11, 10:54 AM
#11

#9 Jag har termobyxor med hängslen, det är att ha så tjocka byxor på sig som känns som om man har blöja. Kan inte röra mig! Då är ändå mina termobyxor lagom i storlek.

Jennie


hus-musen
10/22/11, 11:44 AM
#12

Ska man ha någon form av täckbyxor så är skidbyxor/snowboardbyxor att föredra faktiskt. De är tunna och inte bylsiga på något sätt samtidigt som de håller värmen. Mina är rekommenderade för max 13 minusgrader, men de funkar utmärkt i 25 minus oxå med bara tunna tights under.

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
10/24/11, 2:12 PM
#13

Tror det är någon form av skidbyxor jag har rent av, men känns ändå som en blöja för en som helst inte har mer än ett par leggings eller jeans på benenSkrikandes

Jennie


Annons:
[Tassy]
10/24/11, 2:23 PM
#14

jag slår ett slag för underställ/långklasonger nu! Tungan ute

RuiXue
10/24/11, 2:24 PM
#15

Jo, ett par leggings under ett par jeans är mindre obehagligt än termobyxorTungan ute

Jennie


Razzora
10/25/11, 5:52 PM
#16

Jag är också en sån som hatar att ta på sig en massa på vintern. Men jag hittade ett par termoleggings som är ursköna att ha på sig nu när det börjar att bli kallt. Jag hittade dessa på City Gross. Kostar lite men är helt klart värt det.

Dessutom så är de ganska tunna så det är inga problem att ha på sig sina vanliga jeans över.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Shawy
11/9/11, 2:13 PM
#17

Usch vad jag hatar kyla! Den biter sig in i skelettet och tar evigheter att bli varm.

Ville bara skriva att jag köpt en värmefilt som jag myser under. Det var riktigt grymt bra! Annars så brukar jag få ställa mig i duschen och duscha varmt.

Nervsmärtorna blir så mycket värre i kyla tycker jag.

Jag är alltid så iskall om händer och fötter och det känns skönt att kunna tina dem under värmefilten framför tv:n.

Upp till toppen
Annons: