Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 5911 ggr
Chestnut
7/24/11, 7:41 AM

Ärr av impetigo?

När jag var på vårdcentralen för några år sedan och fick Heracillin utskrivet mot mina svinkoppor försäkrade man oss om att de minsann skulle läka utan ärr. För så gör de alltid. Samma sak står även på de flesta hemsidor, man får inga bestående ärr av svinkoppor.

Men likt förbannat har jag fortfarande ärr kvar.

Visserligen var det en ovanligt aggressiv infektion jag hade, normalt sett behandlar man inte ens med antibiotika, men jag fick över båda armarna och flera stycken i ansiktet bara på någon enstaka dag. Och det var inte den vanliga typen heller utan de såg väldigt atypiska ut.

I alla fall, vi med EDS har ju lättare för att få ärr som ser lite udda ut, är det någon annan som fått bestående ärr av svinkoppor/impetigo?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
7/24/11, 6:39 PM
#1

japp, alla tre gångerna jag har haft svinkoppor har jag fått fula ärr efteråt.

hindul
7/27/11, 1:08 AM
#2

Jag hade svinkoppor för några år sedan, på vä lår och skinka av alla ställen. Också en ilsken variant som krävde sina kurer av antibiotika. Där har jag ärr kvar, men de sitter ganska osynligt.

Jag fick veta då, att man kan få två olika sorts infektion. Den ena bildar ett ytligt, vätskande sår som liksom äter sig utåt under huden. Den andra bildar krustor, en liten inkapslad varbildning som är svår att komma åt och behandla utifrån. Den typen kan ge ärr.

Upp till toppen
Annons: