Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3630 ggr
Chestnut
2011-07-23 13:02

Cystbildande akne?

Är det någon mer här som har stora problem med akne?

Jag menar inte de klassiska finnarna utan de här djupa, "knölarna" som blir till fula ärr.

Har börjat få stora problem nu igen, hade en period då det var minimalt men nu är hela axlarna fulla. Rynkar på näsan Har Finacea utskrivet och det hjälper lite men kan bara behandla i perioder med det eftersom jag får sår på omgivande hud.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-07-23 14:33
#1

nej, men många EDSare i min släkt har samma problem som du. Det blir stora bölder typ.

RuiXue
2011-07-23 17:34
#2

Jag har haft en del av de där djupa rackarnaRynkar på näsan Har några hårda bulor under huden från finnar jag hade för många årsedanSkrikandes Tack och lov är de fulaste ärren bara på axlarna.

Jennie


Chestnut
2011-07-24 07:35
#3

#2 Får du hyperpigmenterade ärr?

Det här är egentligen en sådan sak som jag borde ta tag i innan jag blir alldeles sönderärrad. Men det finns ju så mycket annat som jag prioriterar att ta tag i före så det hamnar "alltid" längst ner och glöms bort. Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-07-24 13:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 De är antingen mer rödrosa än huden omkring eller vitare, så de syns rätt så tydligtRynkar på näsan Den röda fläcken är ett hårt ärr från en finne jag hade för flera år sedanSkrikandes

Jennie


RuiXue
2011-07-24 13:49
#5

Man ser även en del bristningar på bilden…

Jennie


Chestnut
2011-07-24 13:57
#6

Okej, men alltså inga mörkbruna?

Kommer ihåg när jag var hos en överläkare på hudmottagningen, det var innan vi ens visste att EDS existerade, och hon blev väldigt konfunderad av att jag fick mörkbruna ärr (hyperpigmenterade).

Funderar på om det kan ha med att göra att bindväven har glesare struktur och att mera melatonin kan "komma upp" på en begränsad yta, men vet inte alls. Obestämd

Ska se om jag inte kan få någon bra bild på mina axlar någon dag så får ni se hur det ser ut.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
2011-07-24 13:59
#7

#5 Förresten, har du någon behandling för din akne?

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-07-24 14:05
#8

Med tanke på att jag är en blekfis i allmänhet som inte ens får färg i solen så kan det nog vara därför jag inte får bruna ärrTungan ute

Däremot har jag ett födelsemärke på ryggen som fick en finne under, och det har blivit ett hängande brunt födelsemärke nu, det var bara en jämn prick innan finnenSkrikandes

Har aldrig fått behandling för min akne då jag själv tycker att det inte är något jätteproblem. Jag har aldrig några riktigt jobbiga invasioner utan det är ett par åt gången.

Jennie


Upp till toppen
Annons: