Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 3664 ggr
Chestnut
7/15/11, 5:40 PM

SI bälte?

Någon här som använder SI bälte? Trivs ni med det?

Jag har problem med att när jag sitter ner länge så får jag ont i korsryggen runt SI lederna och ibland går det fram. Inte jätteont men det är helt klart ett problem. Saken blir ju inte bättre av att jag sitter och "korvar" mig på olia sätt änr jag sitter ner eller när jag är trött överlag. Inte det här "byta position för att det känns bättre då" utan jag liksom korvar ihop mig ofrivilligt, svårt att förklara.

Så nu har jag fått en remiss till ortopedtekniska för ett SI bälte. Hoppas innerligt att det kan avlasta lite grann när det är som värst… Men hur pass långt ner ska det sitta? Tänkte på det att jag har en slang som tittar ut på magen rätt långt ner men den bältet kanske går att sätta en bit ovanför? Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
7/16/11, 7:03 PM
#1

Det ska ju sitta ganska långt ner vid höfterna, känner att jag är sämst på att förklara haha :) Men kolla googla på bilder så ser man hur de ska sitta! Finns ju lite olika varianter oxå, vet inte vilken du har?

Qui dormit, non peccat

 


[Ulle78]
7/17/11, 9:55 PM
#2

Det ska sitta där det är bekvämt och där man känner att det känns bra! Med fördel runt höfterna, ovanför själva leden….man kanske snarare kallar det bäcken? Jaja, där det känns bekvämt. Jag får större problem med snappinghips vid för mycket användning men det är jag det. Hoppas det hjälper lite iaf:)

Chestnut
7/20/11, 8:17 PM
#3

Har fortfarande inte varit iväg och hämtat ut det. Fixar inte tryck mot nedre delen av buken för närvarande. Men hoppas verkligen att det kan underlätta lite särskilt på långa lektioner sen!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: