Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1720 ggr
Chestnut
2011-07-12 09:07

God morgon 12/7

Hur mår ni idag?

Här är det VARMT, höll på att koka ihjäl i natt. Får morgonsolen in i sovrummet med och det gör inte saken bättre.

Idag står på schemat att skriva i massor och förhoppningsvis bli klar med ett relativt långt dokument så att jah kan finjustera imorgon. Ska till sjukhuset med och få testa lustgas för att klara av att tappa mig..

Kroppen mår rätt skralt, febern drar ner mig och tarmarna gillar inte att vi har minskat kortisonet. Känner mig allmänt seg av att bara få sova 1-2 timmar åt gången och dessutom läcka blod konstant, ibland i lite rejälare mängder…

Hoppas att ni får en bra dag!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-07-12 17:00
#1

Idag fick jag min officiella EDS-diagnos Glad känner mig mycket lättare i sinnet än på länge. Äntligen svar! Äntligen tagen på allvar. Nog för att jag själv har vetat länge och haft muntligt ifrån läkare, samt haft en halvpissig slask-mittemellan-HMS-EDS-diagnos innan, men ändå.

Det blev en till vikig milstolpe i mitt liv, äntligen förstår jag mig själv fullt ut psykiskt OCH fysiskt. Från att ha bestraktats som ett hopplöst fall utan rim och reson till två diagnoser. Två. Att det var så "enkelt".

Det känns som en vansinnigt stark upprättelse efter allt jag har fått stå ut med att ta och höra. All skepcism, renodlade elakheter och förolämpningar. Nu kan jag skaka av mig det och gå vidare, med facit på min sida.

Visst kommer inget mirakel att ske, men nu har jag svar och kan finna styrka därur.

RuiXue
2011-07-12 17:23
#2

Härligt att du fått en riktig diagnos TassyGlad

Men fy, att det aldrig vänder AmandaRynkar på näsan Hoppas verkligen de finner en hållbar lösning riktigt snart!

Själv sitter jag hemma. Känns skönt att ha sjukskrivit mig på obestämd tid från jobbet (som ändå sa upp mig precis innan jag gick på semester). Nu kan jag ta hand om mig själv, ta dagen som den kommer och planera vad jag gör härnäst! Sitter och funderar allvarligt på att flytta tillbaka till Västra Götaland, troligtvis Skövde där jag ju både har vänner, nära till barndomsvänner och familjen (typ 50 minuter med tåg), samt tillgång till högskola och vård med EDS erfarenhet Skrattande

Jennie


[Tassy]
2011-07-12 19:50
#3

jaaa, kom hit till skövde! Skrattande

this is my lucky day!

RuiXue
2011-07-12 20:20
#4

Det lutar verkligen åt SkövdeSkrattande Känner att jag vill komma ifrån Köpenhamn nu efter 5 år, har inget kvar här längre.

När det tog slut mellan mig och exet så hade jag i alla fall mitt jobb som höll mig kvar, nu är det inget som håller mig ifrån att flytta! Visst, jag trivs väldigt bra i min lägenhet, men vad är det för liv att sitta i en lägenhet 4-5 timmar ifrån familj och alla vänner?

Nä, baj baj Köbenhavn, ska försöka flytta nästa år!

Jag hoppas verkligen jag får diagnos när jag åker till sjukhuset för utredning i September! Så som jag känner mig och med allt runt omkring så "kan" det inte "bara" vara HMSObestämd Man måste ju faktiskt inte hoppa ur led stup i minuten för att ha EDS!

Jennie


[Ulle78]
2011-07-13 00:37
#5

#1 Men grattis!! Vet precis hur det känns :) Vad händer nu då för jag antar att de inte vill ta hand om dig i fortsättningen heller? Mig slängde de bara ut och tyvärr har jag inte fått mer hjälp nu än innan diagnosen.

Berätta gärna hur det går och vart du hamnar. Skönt att få det på papper, lättare att gå¨vidare på något sätt.

[Tassy]
2011-07-13 07:19
#6

Jo, det gäller väl samma för mig. De har tydligen inte resusher för oss.

Jag går till VC i lunden eller i nödfall akuten. Annars sjukgymnasten och arbetsterapin brevid arenan.

Annons:
Chestnut
2011-07-13 08:44
#7

#1 Grattis eller vad man ska säga… Äh, du vet vad jag menar Flört

#4 Skövde låter alldeles utmärkt, lite svårt att få jobb bara!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-07-13 12:50
#8

#7 Det ska nog gå, jag är ung och har flera års gedigen arbetserfarenhet från lager, så bör kunna få jobb på något kontor hos något företag som sysslar med lager eller logistik av något slagGlad Jag har den där erfarenheten som alltid efterfrågasTungan ute Man ska ju vara hur ung som helst med flera års erfarenhet nu för tiden.

Jennie


Upp till toppen
Annons: