Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1967 ggr
RuiXue
2011-07-10 14:46

God eftermiddag 10:e Juli

Hoppas alla har en bra dag. Själv sitter jag hemma och känner mig allmänt svimfärdigRynkar på näsan

Jennie


Annons:
Chestnut
2011-07-10 15:17
#1

God dagens,

Jag har precis haft en gäst hemma, suttit och druckit massor av kaffe. Känner mig lite allmänt svag men ska till att fixa i ordning mat här snart Glad

I övrigt händer inte mycket.

#0 Allvarligt talat, du mår inte bra och behöver uppenbarligen hjälp. Om du vill ha en fungerande kropp i framtiden och absolut inte får i dig ordentligt med mat av olika anledningar behöver du vård. NU!! För det är inte ett dugg konstigt att du känner dig yr, svimfärdig, haft huvudvärk osv om du inte äter.

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-07-10 15:37
#2

#1 Har tappat aptiten ordentligt just pga. huvudvärkenRynkar på näsan Sen att jag mår än mer illa varje gång jag ätit något gör ju inte saken bättre. Försöker i alla fall äta något en gång om dagen. Orkar inte ta mig till sjukhus, har ingen som kan köra mig och buss och tåg är mer än jag klarar just nu. Sen lysrören de har på sjukhus klarar inte mina ögon av. Nä, det känns bäst att bara vara hemma så länge det gårObestämd

Jennie


Chestnut
2011-07-10 15:46
#3

#2 Men om jag har fattat dig rätt så har du ätit halvkasst/dåligt länge nu?

För du behöver ju liksom rätt sorts näring för att må bra, att äta en gång per dag är ju inte tillräckligt såvida du inte äter LCHF och får i dig en måltid på ett par tusen kcal.

Du kanske får härda ut för att ta dig dit så att du får hjälp? Låter hårt kanske men du behöver ju få både kropp och själ i balans igen!

Kram, skriver endast av ren omtanke!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-07-10 17:05
#4

Jag har aldrig någon jätteaptit, men lyckades få i mig full engelsk frukost hela förra helgen plus middag varje dag. Kom hem sent i Tisdags. I Onsdags började aptiten gå ner men åt lite ändå, och natten till Torsdag kom huvudvärken, men har ändå klarat ett mål lagad mat om dagen. Nu har jag precis tvingat mig själv att äta en barnpotion med pasta och köttbullar och jag hoppas bara att jag inte kommer må än mer illa Rynkar på näsan Jag har under de senaste par dagarna vart i det närmaste spyfärdig bara vid tanken på matRynkar på näsan Det är som om min mage är avstängd, den vill inte ha något.

Jennie


Chestnut
2011-07-10 20:16
#5

Det kan inte vara lite saknad efter England då som ställer till det, delvis? Bara fritt spånande.

Och lite pasta och köttbullar är bättre än inget alls!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-07-10 22:47
#6

Det är nog en kombination av en himla massa som ställer till det värre än vanligt. Mår fysiskt kasst med all värk och huvudvärk, är psykiskt körd i bott totalt, tårarna rinner medans jag skriver i detta nu. Oroar mig för Justin som jag inte hört av sedan i Torsdags, i vanliga fall oroar jag mig inte, men nu har det gått såpass lång tid att man börjar undra om det hänt någotGråter

Önskar jag kunde vara med vänner och/eller familj men alla är för långt borta. Min "syster" är utanför Nottingham, mina föräldrar befinner sig just nu ute på Lofoten i NordNorge.

Jennie


Annons:
[Ulle78]
2011-07-11 00:23
#7

#6 Men, nu igen….. det var ju inte längesedan du inte fick tag på honom. Kanske samma sak igen?

Du behöver mer än hjälp med kroppen för att hitta tillbaka till dig själv. Förringar inte din fysiska smärta men en klassisk depression ger ju en massa symptom, inte minst känslomässiga och tappad aptit är ju inte helt ovanligt, magen rasar, huvudvärk osv osv Bin there done that!

Jag tror att förr eller senare trillar vi alla dit mer eller mindre. Leva med värk tar på krafterna och rasar andra saker i ens liv så riskerar allt annat att följa med. Men det betyder ju inte att du inte kommer att bli bättre. Hoppas verkligen du hittar ett sätt att må bra på och att du söker hjälp. Inte bra att känna sig ensam när man inte mår bra, finns här om du behöver.

RuiXue
2011-07-11 10:39
#8

Väggen är nådd, både fysiskt och mentalt tror jag. Orkar inte merGråter

Jennie


[Ulle78]
2011-07-11 16:51
#9

#8 Du orkar, ta bara en sak i taget, ett litet steg åt gången. Du är snart vid ytan ingen men det tar lite tid. Hoppas du verkligen ser till att få en tid hos läkaren omgående. Kanske du behöver lite antidepressivt för att komma på rätt kurs igen? Det löser inga problem men kan bli lättare att orka med det andra.

Låt bli smärtstillande som inte hjälper!

Ta hand om dig och kämpa vidare. har själv varit på botten och vänt så jag vet att det går men tar tid och man behöver hjälp för beteendet blir lätt destruktivt, man drar sig undan och ger upp och mer eller mindre tillåter kroppen att rasa.

Finns här <3

RuiXue
2011-07-11 19:06
#10

Justin får mig på rätt köl idag igenGlad

Ska se till att få en läkartid så snart som möjligt. Säga som det är: värktabletterna hjälper inte! Är jag bara hemma så kan jag hålla ut utan tabletter vissa dagar, men ska jag orka göra något alls så behöver jag ha åtminstone lite smärtlindring.

Idag har jag i alla fall ringt till jobbet som inte vill ha mig kvar och sagt att jag är sjuk och vet inte om eller när jag kommer tillbaka innan jag slutar. Ser inga som helst skäl till att slita mer på mina leder på ett lager nu när jag ändå blivit uppsagd. Har jag några bra dagar så kan jag ju gå, men har verkligen inte tänkt pina mig själv som jag gjort innan! Tror nog min läkare kommer hålla med mig där!

Jennie


[Ulle78]
2011-07-12 00:29
#11

Härligt!

Låter bra. Använd nu de krafter du har väl och gör bra saker. Vila ofta men kortare stunder. Lycka till hos läkaren men i första hand, tänk inte mediciner utan alternativ. Det kommer säkert stunder i våra liv då vi inte kan vara utan, då vi inte har val men tills dess, kämpa på att rehabilitera kroppen för i slutändan är det där problemet ligger, i våra muskler och att vi sliter på dem på fel sätt. Killar drabbas ofta lite lättare av hypermobilitetstypen, de har annan muskulatur och mindre hormoner men musklerna är enormt viktiga för att kroppen ska orka. Dem har vi inte råd att förlora och man förlorar dem snabbare än man bygger dem.

Kram

RuiXue
2011-07-12 17:28
#12

Känns på sätt och vis himla skönt att ha sjukskrivit mig från jobbet och ta dagen som den kommer, göra det jag orkar.

Jennie


[Tassy]
2011-07-12 19:51
#13

#12 Helt rätt. Ta hand om dig! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: