Annons:
Etikettgraviditet-gynekologi-urologi
Läst 3097 ggr
Chestnut
7/5/11, 9:18 PM

Plåster, plåster... Dyra plåster!

Har hämtat ut apdyra plåster (nästan 2000:- för 60 st) och de är de sämsta jag någonsin provat! ett plåster ska sitta kvar i två dygn är tanken, efter 8 timmar var det genomgeggigt…Rynkar på näsan

Tillbaka till ruta noll när det gäller plåster till min kateteröpning…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
7/5/11, 10:18 PM
#1

Vad säger sjukvården att du ska använda då?
Kikade runt lite, ett sånt här plåster kanske funkar? Finns på apoteket iaf :)

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
7/5/11, 10:38 PM
#2

#1 Tack för tipset men det där är nog inte tillräckligt absorberande tyvärr…Obestämd

Just nu har jag catAbs (utskrivet av stomiterapeut) innan dess varierade jag mellan vanliga mepore, mepilex och mefix + kompress.

Problemet är liksom att en del slemhinna tittar ut ur hålet och det vätskar en hel del, som inte luktar särskilt trevligt alls!

(varför blir min text grå?)

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
7/5/11, 10:46 PM
#3

Ah nee, det där är nog bara som "skydd", verkar inte ha någon uppsugningsförmåga direkt.

Kompress och tejp borde ju vara enklast, men antar att du får byta ofta då. Svårt det där!

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
7/5/11, 10:53 PM
#4

Tackar i alla fall för att du gjorde ett tappert försök Glad Jag får helt enkelt ringa uroterapeuten imorgon och fråga efter en annan lösning… Så surt bara med tanke på hur dyra CatAbs'en var!

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
7/5/11, 10:59 PM
#5

Gah, apoteket ligger nere med driftstopp… tänkte om det var just uppsugande du var ute efter så finns det ju Aquacel. Hittade denna beskrivning, kanske är nått som kan funka även om man får tejpa runtom? Är visserligen för bensår och sådant, men funkar på alla vätskande illaluktande sår. Ibland får man titta runt hörnen för att hitta sånt som funkar :)

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
7/5/11, 11:01 PM
#6

varför din text blir grå har jag ingen aning om faktiskt, misstänker att det är någon ny uppdatering på g.Glad

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Tassy]
7/5/11, 11:32 PM
#7

Angående din text:

http://support.ifokus.se/discussions/4e12edeb88f4725644000086-undefined-i-inlaggen#discussions-1

angående tråden så fy bubblans vad surt att det inte fungerade när de var så dyrt Skrikandes

Chestnut
7/5/11, 11:50 PM
#8

Aquacel ska jag ta upp imorgon, tack. :)

Kan väl förtydliga det att plåstren gick på högkostnadsskyddet så jag slapp betala men trots allt… Det är inte lite med pengar och ska jag då byta 3-4 gånger om dagen som det blir med de här för att de kletar igenom blir det ju hutlöst. Rynkar på näsan

Jahapp… IE's "fel" med andra ord då. FÅr väl stå ut med att vara knappt synlig tills vidare..

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
7/5/11, 11:58 PM
#9

Eller så byter du till chrome eller firefox så kan vi läsa vad du skriverFlört

Ja det låter orimligt att något för det priset ska funka så dåligt.. Så hade jag hellre gått och köpt absorberande bindor och tejpat fast! 
Hoppas aquacel funkar! Är lite billigare än 200 kr iaf!

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
7/6/11, 12:00 AM
#10

#9 Jag äger inte datorn utan den är bara till låns så får inte installera firefox eller chrome Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
7/6/11, 3:22 PM
#11

Har du testat Mepore Pro? Mestopore? Mepore Pro är vattentäta absorberande plåster, Mestopore är speciellt framtaget för stomier. Mestopore används ofta av Colostomiopererade som irrigerar istället för att använda påse konstant, så de bör vara både täta och lukttäta.

Jennie


Chestnut
7/15/11, 5:42 PM
#12

Nu så, på försök ska vi testa att klippa till en remsa aquacel och vira runt katetern under CatAbs'en. Troligen är hålet liiite förstort för min slang och därför funkar det inte som det ska i kombination med att det vätskar en hel del.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
7/16/11, 6:57 PM
#13

hoppas de funkar för dig :)

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Upp till toppen
Annons: