Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 3950 ggr
Chestnut
2011-06-30 16:41

Hjälpmedelskort

Går hjälpmedelskort under läkemedelshögkostnadsskyddet (det vill säga 1800:-/år) eller är det kostnadsfritt att hämta ut produkter med dessa?

Är typ stomihudskyddsplatta det gäller och mitt högkostnadskort går ut imorgon så behöver veta om jag får betala när jag hämtar ut i början av nästa vecka..

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2011-07-01 20:25
#1

Jag måste säga att jag inte ens vet vad detta är för något? Skäms

mongu
2011-07-01 20:45
#2

Om det är som förut så ska det inte kosta nåt att hämta ut på hjälpmedelskort. Det skrivs ju på bl.a. inkontinensskydd m.m.

Nu kan ju det ha ändrat sig men jag hoppas inte det.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Chestnut
2011-07-01 21:10
#3

Enligt ILCO är det högkostnadsskyddet som gäller. Det vill säga samma som för läkemedel.

Men vi får väl se vad jag får betala, om det är hela summan rör det sig om drygt två tusen för en månads förbrukning. Rynkar på näsan Har i vilket fall beställt via apoteket nu.

#1 Hjälpmedelskort är som ett slags recept på förbrukningsartiklar för inkontinenstillbehör, stomiprodukter och förbrukningsprodukter för diabetiker.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2011-11-17 02:05
#4

hur gick det med den här historian? Glad blev det dyrt, eller ingick det i skyddet så det blev lite lindrigare?

Chestnut
2011-11-17 07:15
#5

Det är samma högkostnadsskydd som för läkemedel!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: