Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1605 ggr
Chestnut
6/21/11, 12:38 PM

Infektioner

Så, nu funkar internet här ute igen.

Har läst igenom alla trådar men inte riktigt orkat kommentera då jag mår rätt ut sagt pyton (vilket jag tyvärr inte verkar vara ensam om att göra, tänker massor på er tjejer!) och har flera infektioner samtidigt som min kropp försöker bekämpa.

Planen är att åka in senast imorgon bitti till akuten och förhoppningsvis hitta något antibiotika som kan vända på situationen. Eftersom mitt immunförsvar inte riktigt fungerar normalt i grunden och jag dessutom äter kortison är det svårt att säga hur pass illa det egentligen är. Intalar mig dock att det bara är små petitesser som inte kräver någon avancerad behandling. Orkar inte åka in idag…

Ville bara lämna ett avtryck här!

Kram alla tuffingar!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
6/22/11, 3:53 PM
#1

Jag har skött mig nu och åkt in till akuten en vända idag. Hade en supertrevlig underläkare som visserligen inte kunde så mycket om varken EDS eller ortopediska infektioner men var riktigt vettig att diskutera med.

Däremot kom inte jag överens med primärjouren alls, denne var stressad och hade inte satt sig in i mitt fall överhuvudtaget utan läst provsvaren och därifrån konstaterat att det inte kan vara något allvarligt alls utan bara en väääldigt ytlig infektion.

Visst det vore jätteskönt om det bara var ytligt men både jag oxh underläkaren ansåg att det nog var lite mer än så och att man nog ska förutsätta det värsta eftersom jag inte reagerar normalt vid infektioner..

I alla fall, fick en dos kloxacillin på akuten och recept på heracillin med uppföljning nästa vecka. Håll tummarna för att det hjälper!

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: