Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2092 ggr
Chestnut
2011-06-18 10:11

God morgon 18:e juni

Hur mår ni idag?

Gårdagens huvudvärk är nästan helt borta. Återstår gör rejäl nackvärk eftersom jag somnade lite tokigt. Yrseln är bättre idag med så nu vågar jag inte försöka med antibiotikan mer. Synd eftersom jag behöver få i mig något mot bakterierna…Rynkar på näsan

Jag verkar ha glömt bort själva grejen med sommarlov, sitter och skriver på mitt projektarbete som jag börjar med till hösten Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
2011-06-18 12:03
#1

God morgon.

Har sovit hur mycket som helst. Vaknade med båda höfterna jäkligt ajjiga och går ungefär som min mormor idag så det blir till att stanna i sängen och hoppas värktabletterna hjälper.

Nu har jag i alla fall ÄNTLIGEN fått en remiss till en riktig EDS utredning! Min läkare skrev remissen i Torsdags, till Bispbjers hospital här i Köpenhamn, med notisen "Är mycket hypermobil och visar flera karakteristiska drag för EDS"

Jennie


Chestnut
2011-06-18 13:04
#2

#1 Håller tummarna för att du får komma dit snabbt och får träffa en vettig läkare där! Glad

Nu har jag ätit tårta till "frukost", hur gott som helst…Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-06-18 13:08
#3

Min läkare sa i alla fall att de kan EDS rätt så bra på det sjukhusetGlad Det är ju inte Rigshospitalet, men det är i alla fall ett sjukhus med erfarenhet.

Teehee. Jag åt värktabletter, drack mjölk och åt choklad till frukost så jag är inte bättre jagFlört

Jennie


Chestnut
2011-06-18 15:25
#4

Kan passa på och förvarna om att jag eventuellt blir utan internet från och med ikväll/natt. Så att ni vet om jag inte syns till Flört Finns dock alltid tillgänglig på mobilen om det är något!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-06-18 15:42
#5

Bra att veta. Du har mitt nummer i PM om det är någotGlad

Jennie


[Tassy]
2011-06-18 15:55
#6

God eftermiddag (morgon för mig).

Har städat och precis ätit frukost, är helt matt i kroppen och känner mig som sju svåra år. Vänt på dygnet? vem, jag? inte då…

Annons:
RuiXue
2011-06-18 16:10
#7

#6 Vet hur det kännsFoten i munnen

Jennie


[WX5]
2011-06-18 16:38
#8

Nästan hela veckan har jag mått dåligt. Psykiskt men inte hjälper motion som psyk sa. Rynkar på näsan Jag vill bara att allt skall vara som det var. Nu är familjen i sommarstugan och väntar på mig. Jag hemma i min sk trygghet.

Chestnut
2011-06-18 17:26
#9

#8 Tråkigt att du mår dåligt, hoppas att det vänder till det bättre snart… (har du testat muskelavslappnande ännu? Hur funkar det?)

Med vänliga hälsningar
Chess

[WX5]
2011-06-18 17:32
#10

Jo det har jag. Jag blir lite lätt trött och avslappnad. Lätt att somna om man sitter still eller ligger och vilar.

RuiXue
2011-06-18 22:16
#11

Min nacke driver mig till vansinneSkrikandes Är trött i nacken och den gör ont, värken i nacken går liksom upp i huvudet också så nu har jag huvudvärk IGEN! Har liksom bara haft daglig huvudvärk sedan i TisdagsSkrikandes Blir så trött på allt!Gråter

Jennie


hus-musen
2011-06-19 16:28
#12

Trött som jag inte vet vad.. Regnigt och kallt är det oxå, fryser in i märgen! Vad gör ni för att pigga upp er? Är inne i en period med 3-4 timmars sömn per natt igen och inget funkar längre.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2011-06-19 17:40
#13

#12 vad är ditt problem mer specifikt? kan du inte somna eller vaknar du upp gång på gång när du sover? Det finns ju både sömntabletter och insomningstabletter. Själv har jag skffat mig insomningstabletter, men har inte behövt använda dem ännu.

Annons:
RuiXue
2011-06-19 17:52
#14

Insomningstabletter är toppen. Jag har själv haft Zopliklon under en period förra året. Tyvärr finns de inte i Danmark så kan inte få dem utskrivna igenRynkar på näsan Gudarna ska veta att jag skulle behöva dem när insomnian slår till med full kraft, eller som inatt, painsomnia! Somnade väl vid 4 tiden imorse!

Jennie


hus-musen
2011-06-19 18:35
#15

#13 Både och faktiskt, har svårt att somna in, och när jag väl somnat så sover jag med ett öga öppet så att säga. Vaknar flera gånger under natten av olika orsaker som att det gör ont någonstans eller så kryper det i kroppen.
Jag är känslig mot läkemedel, så de insomningstabletter jag provat har haft bieffekten att jag har bomull i huvudet hela dagen efteråt, kan dock inte påstå att jag somnade in särskilt mycket snabbare av dem. Kan ta en timme eller två ändå.

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2011-06-19 21:39
#16

Nu börjar jag bli riktigt trött på min kroppGråter För tredje dagen i rad har jag nu fått ta extra Tramadol, och nu har jag haft daglig huvudvärk sedan i TisdagsSkrikandes

Jennie


Upp till toppen
Annons: