Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3071 ggr
Chestnut
2011-06-14 13:23

Hej då håret!

Idag rasade några tussar ur med, blir bara mindre och mindre kvar på skallen för varje dag och mer och mer som försvinner varje dag.

Har fått en hemskt ful färg med, halmgult med mörk botten och även ögonbrynen har blivit svart-grå-bruna… Obestämd Överväger starkt att göra en mörkbrun färgning hemma för att känna mig fräschare. Så matchar hår på skallen och ögonbryn med Flört

Detta kommer av att jag äter Provera (progesterontabletter) och eftersom vi ökade dosen för snart två veckor sedan är det väl inte konstigt att mer och mer ramlar.

Så hej då håret!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Ulle78]
2011-06-14 17:07
#1

Men vad säger du? Usch, det där låter fruktansvärt.

Har du koll på dina b-vitaminer så du inte har någon obehandlad B12-brist? Det gör håravaff ännu värre.

Tyckte du var fin i håret annars men vet ju inte hur du ser ut annars.

Kram

Chestnut
2011-06-14 18:23
#2

#1 Skulle inte förvåna mig om jag har B12-brist, har lite sådana diffusa symptom och har ätit omeprazol (som kan orsaka B12-brist) i över 2 år nu. Och sluta kan jag inte nu heller eftersom jag äter kortisontabletter som ökar risken för magsår.

Men det är en sådan där sak som alltid hamnar långt nere på priolistan att kolla upp..Obestämd Och är ju möjligt att det har kollats vid blodprovstagningar bara det att det varit normalt och därför har inte jag fått höra om det…

Jag har alltid haft supertjockt hår och när håravfallen började på allvar visade syrran, som har raka motsatsen, hur man fluffar upp det lätt. Så det kanske inte ser så tunt ut men är i själva verket mindre än hälften av vad jag har haft.

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-06-14 18:45
#3

Skadar inte att du antingen frågar om B12 test, och även om du är inom normala nivåer skadar det ändå inte att ta tillskott av B12 då det är en av de vitaminer man nästan inte kan få för mycket av! Jag har själv haft B12 brist konstaterat. Tog under en period Behepan sprutor. Skulle tagit det i 10 månader eller så men har visst glömt någraTungan ute Kanske borde ta en idagObestämd Umm, ja, jag tar dem hemma självFlört

Jennie


Chestnut
2011-06-14 18:52
#4

Var tvungen att uppdatera mina kunskaper om B12 brist kände jag, ett av symptomen kan tydligen vara blåsatoni (nedsatt förmåga att tömma urinblåsan)! Förvånad

Plötsligt flyttades det där med att kolla upp B12 brist väldigt högt upp på priolistan..

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2011-06-14 18:56
#5

Se till att det kollas imorgonFörvånad

Några av symtomen på B12 brist är rätt diffusa, typ trötthet, huvudvärk och allt det andra som vi redan har en större benägenhet för i och med EDS eller HMS, men i och med dina blåsproblem så fattar jag inte att de inte kollat B12 eller gett dig tillskott för att se om det hjälperFörvånad

Jennie


[Tassy]
2011-06-14 20:20
#6

Umh, dags att kolla upp B-12 brist för mig med då, jag som aldrig lyckas tömma blåsan ordentligt Obestämd vet att jag har haft brist förut.

Annons:
RuiXue
2011-06-14 20:52
#7

Jag har börjat få lite blåsproblem också, och blåsor i munnen så jag har nog brist igenSkrikandes

Jennie


[Ulle78]
2011-06-14 22:17
#8

Har man en brist ska man medicinera livet ut. Om det inte helt säkert går attfastställa orsaken och åtgärda den.Viktigt som tusan!

Man kissar ut det kroppen inte vill ha. Berocka på apoteket har om jag inte minns fel den högsta dosen av B12 av alla multivitaminer. Bara ett uns av det man får i tablettform på recept men jag började med dem och märkte skillnad (för hundra årsedan).

Prio 1, kolla B12 och Folsyra! Allihopa!

RuiXue
2011-06-14 22:22
#9

Jag borde verkligen ta och gräva fram en ampull Behepan ikvällTyst

Jennie


Upp till toppen
Annons: