Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 2198 ggr
Chestnut
2011-06-10 09:10

Biverkningar

Är ni också riktiga biverkningsmagneter när det gäller mediciner? Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[WX5]
2011-06-10 10:23
#1

Ja det måste jag nog säga. Men jag läser typ aldrig bipacksedeln utan förs sen när jag pratat om mina symptom med min behandlare som säger något om att det är vanligt. Först då kollar jag och inser att jag har 9 av 15 biverkningar. Typ.

[Ulle78]
2011-06-10 13:17
#2

Hahaha…jo, det kan man väl säga. Får biverkningar som är så ovanliga att de inte ens står med på bipacksedelnSkrattande

[WX5]
2011-06-10 13:19
#3

Hur vet man att det är en biverkan? Nyfiken. Skrattande

[Ulle78]
2011-06-10 14:37
#4

Om symptomen uppstår när man börjar med tabletterna och slutar när man slutar med dem förslagsvis Skrattande

[WX5]
2011-06-10 14:42
#5

Tja i och för sig. DÅ måste det vara jättetydliga tecken. Mina ryckningar i fingrarna visste jag inte att det var en biverkan för jag haft det nån gång då och då men nu varje dag. Inget jag tänkt på direkt och kan lätt missas.

Så tänkte jag. Skrattande

PS Ryckningar och sånt är en biverkan på min medicin.

Chestnut
2011-06-10 14:50
#6

Jag har slutat att läsa biverkningslistan innan jag tar mediciner till och med, läser bara i FASS så att det inte krockar på något sätt med någon medicin jag redan har. Brukar få så himla mycket i alla fall så ingen idé att förvänta sig elände. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Ulle78]
2011-06-10 16:29
#7

#5 Klart det inte är lätt alla gånger. Jag fick kraftig hjärtklappning av en medicin. Har det till och från ändå men då blev det värre. Läkaren menade att det var mina vanliga besvär som visade sig men två gånger började jag och slutade med tabletterna och blev värre varje gång jag åt dem. Inte alltid helt enkelt men jag misstänker alltid medicinerna nu för tiden men har slutat läsa biverkningarna om jag inte känner något särskilt.

[WX5]
2011-06-10 17:02
#8

Det är var nog jobbigt.

Läser som sagt inte heller förrän min läkare påpekar att det är vnaligt eller så om jag berättar om hur jag mår. Fast det är inte med flit alla gånger utan hon kan ju läsa av det jag menar.

RuiXue
2011-06-11 00:11
#9

Jag är tack och lov relativt förskonad från biverkningar. Det är bara kortison och Bricanyl som kan ställa till det rätt rejält. Av kortison får jag diabetes, men eftersom det är det enda som biter på min allergi så är det värt det de få dagar diabetesen stannar efter en kortison injektion. Bricanylen kan jag få ordentlig hjärtklappning av och bli väldigt skakig.

Jennie


Upp till toppen
Annons: